Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Een paar foto's tijdens de nachtelijke uren. Bijzonder hoe koralen dan van gedaante verwisselen.

Cynarina Lacrymalis
11012014-1.jpg
11012014-2.jpg

Physogyra Lichtensteini
11012014-3.jpg

Plyrogyra Sinuosa
11012014-4.jpg

Trachyphyllia Geoffroyi
11012014-5.jpg

Caulastrea Curvata
11012014-6.jpg

Caulastrea Furcata
11012014-7.jpg

Poliepen(vecht tentakels) van een Favia
11012014-8.jpg

Poliepen(vecht tentakels) van een Favia
11012014-9.jpg

Close up van de poliepen van de Physogyra Lichtensteini
11012014-10.jpg

Hi Jaap,

de hobby is inderdaad schitterend en verslavend en het allermooiste is dat je nooit klaar bent.
groet
Adri

:pSchiterend Adri ,Wat kan deze hobby toch mooi zijn gr jaap

Gisteravond en vannacht het DIY Led armatuur gerecycled en een nieuw en groter armatuur van gemaakt.

Zitten totaal maar 17 LED's op, 5x CoolWhite, 5x RoyalBlue, 5x Blue en 2x Uv. Komen alle te draaien op 1000 Ma door middel van
mijn DIY Arduino Reef Controller oftewel de Jarduino software. De Leds zijn de XP-E van Cree.

Dit armatuur is puur voor bijverlichting aan de zijkanten en voor de zonsopgang en zonsondergang en voor de nachtverlichting.

Ik heb de leds in 5 groepen geplaatst en verdeeld over een aluminiumprofiel. 5 groepen van 3 leds (CW, RB, B) en de twee UV leds apart tussen de groepen.

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als het in de bak zit en brand.

Gisteravond en vannacht het DIY Led armatuur gerecycled en een nieuw en groter armatuur van gemaakt.

Zitten totaal maar 17 LED's op, 5x CoolWhite, 5x RoyalBlue, 5x Blue en 2x Uv. Komen alle te draaien op 1000 Ma door middel van
mijn DIY Arduino Reef Controller oftewel de Jarduino software. De Leds zijn de XP-E van Cree.

Dit armatuur is puur voor bijverlichting aan de zijkanten en voor de zonsopgang en zonsondergang en voor de nachtverlichting.

Ik heb de leds in 5 groepen geplaatst en verdeeld over een aluminiumprofiel. 5 groepen van 3 leds (CW, RB, B) en de twee UV leds apart tussen de groepen.

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als het in de bak zit en brand.

Foto,s ?

greetings, GlennF

Ik ben ook benieuwd:biggrin:
En dat vind ik precies hetzelfde wat het leukste voor mij is in deze hobby;) als je eerlijk tegen jezelf ben dan het is echt zo : je denk dat nu nog dat doen en dan mag ik rusten en alleen maar toe kijken en genieten, maar morgen zie je nog iets wat kan je verbeteren en dan weer tegen iets moois gekomen wat je absoluut niet kan vergeten en terwijl je denk elke keer dat nog ff en dan, komt die dag helemaal nooit.......
wel, misschien het is niet voor iedereen zo, denk dat niet ...
hele mooie nieuwe aanwinsten Adri! Geniet er van!

Weer een week verder dus weer tijd voor een meetronde van alle DSR waardes, en ik kan zeggen, ik word er alleen maar blijer van.

Enkele bijzonderheden:
- Kalium is omhoog gegaan, oorzaak de vitamino van Grotech, dus in de gaten houden en anders overstappen naar de DSR Amino's
- Calcium is heel licht gezakt, ook door de Vitamino's wat er zit ook calcium in.
- Magnesium is licht gestegen, oorzaak ook de Vitamino's.
- Nitraat zit vast op 2, erg bijzonder omdat ik deze week meer ben gaan voeren waarbij tevens phytoplankton en Artemia Nauplien (eigen kweek) wordt gevoerd.
- Fosfaat is gezakt naar 0,06, voeg we elke dag 0,15 ppm IJzer toe
- DSR Carbon deze week verhoogd naar 4,1 ml per dag.
- Jodide wil ook maar niet omhoog, ga nu naar 0,02 ppm per dag toe, misschien dat dit helpt.

Kortom, het gaat lekker aan deze kant maar dit is ook wederom wel aan de koralen te zien.

Het enige die het niet naar zijn zin heeft is een paddenstoel leder, of dit nu komt doordat er te weinig nitraat in het water zit of dat de stroming te zwak is.
Morgen wederom verplaatsen naar een stroomrijkere positie.

Ook de blauwe buttons van Fladder willen niet helemaal, gaan wel een stukje open maar niet meer dan dat.
Lara's buttons staan nu ook eindelijk allemaal open.

ww12012014.png

buttons kunnen toch rare diertjes zijn.....bij de een staan ze prachtig open en als je dan een stek ervan in je eigen bak plaatst willen ze niet of minder....
Ben wel nieuwsgierig naar foto's:)

Nog een andere vraag:
Jij werkt met DSR, ik heb van Glenn beknopt meegekregen hoe het in zn werk gaat en krijg er steeds meer van mee. Hoe vind jij het om er mee te werken? Zie jij daadwerkelijk goede vooruitgang en kun jij ook merken met welke toevoegingen het het meeste effect heeft?

Glenn,

hierop jouw verzoek, de foto's van het Arduino computertje, het drivershield 6 kanaals schakelbaar 350, 700 of 1000 mA en de led balk.
De ledjes branden hier maar even op 5 procent anders is er bijna geen foto van te maken.

led-1.jpg
led-2.jpg

led-3.jpg
led-4.jpg

led-5.jpg
led-6.jpg

led-7.jpg

Hi Harold,

niet alleen nachtverlichting.

Mijn bak is 1.20 breed en ik heb 6x T5 39W erin, de zijkanten mist dus een klein beetje verlichting.
Op deze manier hoop ik de zijkanten net iets meer licht te geven en verder zal het als zons opkomst en ondergang worden gebruikt.
En in de avond inderdaad als nachtverlichting.

Het zijn 4 kleuren leds, Coolwhite, RoyalBlue, Blue en UV.

En als ik het op volle kracht zet dat geeft dit een enorme bak met licht.

Is dat nachtverlichting ofzo Adri?

Vannacht de DIY Led Balk in het aquarium gemonteerd, was ff priegelen om de bedrading achterlangs de kast in te krijgen maar is uiteindelijk toch gelukt.
Vanaf vandaag dus weer een zonsopkomst en -ondergang in de bak en na de -ondergang nog een paar uur blauwe nachtverlichting voor het glow in the dark effect.

Ook een mooi stuk met Ricordea Yuma oren een D-D Reefpaste bij Harold besteld, ik ben benieuwd!

Vandaag eens een rondje foto's van vissen, is weer eens wat anders.

vis1-3.jpg
vis1-4.jpg

vis1-5.jpg
vis2-1.jpg

vis2-2.jpg
vis2-3.jpg

vis2-5.jpg
vis2-4.jpg

Hi Glenn,

ik ben niet zo snel bang, je moet een beetje risico durven nemen anders is het leven zo saai.

Tot op heden blijft hij/zij overal vanaf en plukt alleen aan de stenen dus laten we hopen dat dat ook zo blijft.
Verder heb ik duidelijk verteld dat wangedrag niet word getolereerd! ;)

Ze krijgen meer dan voldoende en veelzijdig te eten.

Mooi adri .
Ben je niet bang dat die loricula aan lps gaat zitten

greetings, GlennF

Hi Glenn,

ik ben niet zo snel bang, je moet een beetje risico durven nemen anders is het leven zo saai.

Tot op heden blijft hij/zij overal vanaf en plukt alleen aan de stenen dus laten we hopen dat dat ook zo blijft.
Verder heb ik duidelijk verteld dat wangedrag niet word getolereerd! ;)

Ze krijgen meer dan voldoende en veelzijdig te eten.

Een uitdaging voor je blauwe button adri.

greetings, GlennF

Hey Adri,

Leuk dagboek en denk dat het er mooi uit komt te zien. Zou je ook nog een keer een foto van je sump kunnen posten.
Ik ben geïnteresseerd in de opstelling van je afschuimer i.c.m. de pvc buis. Ik heb dezelfde afschuimer en wordt er moe van dat na een kleine 2 dagen water verdampen de schuimer niet goed meer werkt :(

Succes met de bak :)

Hi Robert,

ook met mijn opstelling met de pvc pijp zal na 2 dagen verdamping de afschuimer minder zijn werk gaan doen.
Om deze reden heb ik ook zelf een bijvulsysteem gemaakt, een afschuimer doet zijn werk het beste als het waterniveau constant blijft.

groet

Adri

Hey Adri,

Leuk dagboek en denk dat het er mooi uit komt te zien. Zou je ook nog een keer een foto van je sump kunnen posten.
Ik ben geïnteresseerd in de opstelling van je afschuimer i.c.m. de pvc buis. Ik heb dezelfde afschuimer en wordt er moe van dat na een kleine 2 dagen water verdampen de schuimer niet goed meer werkt :(

Succes met de bak :)

Prachtige bak heb je....heb je dagboek in een adem uitgelezen...
Petje af...
Toch wel lekker als je handig bent...

Maar ik zie ook dat je de Jebao dc 6000 opvoerpomp hebt...hoe bevalt deze...??

Gr.
Arie

Back
Bovenaan