U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Schiterend Adri ,Wat kan deze hobby toch mooi zijn gr jaap
Gisteravond en vannacht het DIY Led armatuur gerecycled en een nieuw en groter armatuur van gemaakt.
Zitten totaal maar 17 LED's op, 5x CoolWhite, 5x RoyalBlue, 5x Blue en 2x Uv. Komen alle te draaien op 1000 Ma door middel van
mijn DIY Arduino Reef Controller oftewel de Jarduino software. De Leds zijn de XP-E van Cree.
Dit armatuur is puur voor bijverlichting aan de zijkanten en voor de zonsopgang en zonsondergang en voor de nachtverlichting.
Ik heb de leds in 5 groepen geplaatst en verdeeld over een aluminiumprofiel. 5 groepen van 3 leds (CW, RB, B) en de twee UV leds apart tussen de groepen.
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als het in de bak zit en brand.
Is dat nachtverlichting ofzo Adri?
Mooi adri .
Ben je niet bang dat die loricula aan lps gaat zitten
greetings, GlennF
Hi Glenn,
ik ben niet zo snel bang, je moet een beetje risico durven nemen anders is het leven zo saai.
Tot op heden blijft hij/zij overal vanaf en plukt alleen aan de stenen dus laten we hopen dat dat ook zo blijft.
Verder heb ik duidelijk verteld dat wangedrag niet word getolereerd!
Ze krijgen meer dan voldoende en veelzijdig te eten.
Hey Adri,
Leuk dagboek en denk dat het er mooi uit komt te zien. Zou je ook nog een keer een foto van je sump kunnen posten.
Ik ben geïnteresseerd in de opstelling van je afschuimer i.c.m. de pvc buis. Ik heb dezelfde afschuimer en wordt er moe van dat na een kleine 2 dagen water verdampen de schuimer niet goed meer werkt
Succes met de bak![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.