Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Re: Adri's Reef Journey

Dank je, Glenn.

Ik had die lak toevallig nog staan en is puur gebruikt om het onderstel te conserveren tegen de zoute invloeden.
Als het meubel straks klaar is en afgewerkt zie je hier niets meer van, meubel wordt zilver / aluminium kleur.

Aha... ik dacht al dat jij niet de type was van de kleurtjes op je bak.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Goed opgemerkt, Glenn maar speciaal voor jou een groot gedeelte van het onderstel ook zilver gemaakt.

Kleurtjes horen in de bak en niet erop :)

Ik denk binnen twee weken te kunnen gaan opstarten. De Ph van de DIY "Live" Rock begint nu goed te zakken. Na de vele waterwissels klom de Ph iedere keer
weer op naar de 12. Gisteren weer het water gewisseld en de Ph van het water is nu 9. Nog een kleine stukje dus en dan kan ik gaan bouwen met dit steen,
Heb ook nog een aantal blokken doodsteen (wit kalksteen) en ga hier kleine beetje levend steen uit mijn RSM130 bijvoegen.

Inmiddels heb ik het paneel met de Wandcontactdozen ook gereed en maandagavond komt een kennis/installateur de groep aansluiten. Ik wilde dit eerst zelf
doen maar helaas heeft mijn groepenkast geen hoofdschakelaar en onder spanning werken vind ik te risicovol.

Morgen of anders volgende week eerst even de muur opnieuw witten, eerder mag ik niet vullen van vrouwlief :)

zilver-1.jpg
zilver-2.jpg

zilver-3.jpg
diy-steen-1.jpg

Aha... ik dacht al dat jij niet de type was van de kleurtjes op je bak.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Laatst bewerkt:

Het begint nu aardig op te schieten. De extra 16A groep is geplaatst in de groepenkast, het meubel staat in de lak.
Ben nog niet tevreden over de eerste laklaag, erg moeilijk om acrylaat lak streeploos te rollen.:confused:

Het osmosewater heb ik inmiddels ook geregeld, mijn buurjongen heeft een eigen schoonmaakbedrijf met een hagelnieuwe 4 traps osmose installatie met als laatste
een DI filter, TDS waarde is 0.005. Lijkt me meer als voldoende om de bak mee op te starten, toch?

Aan het eind van de week de laatste benodigdheden aanschaffen, dankzij de autoverzekering, deze hebben 1.5 jaar lang veel te veel in rekening gebracht!!! :confused::confused::confused:
Ach, is een lekker spaarpotje!

kastlak-1.jpg

Laatst bewerkt:

ziet er goed uit hoor

Choices.....Choices...Choices

Om nog meer diepte in het aquarium te creëren heb ik een aantal van mijn zelf genomen foto's opgezocht voor de achterwand, nu nog een keuze maken.
Ik neig sterk naar de derde met de vissen of laatste met de gorgoon.

achterw-2.jpg

achterw-3.jpg

achterw-4.jpg

achterw-5.jpg

achterw-6.jpg

achterw-7.jpg

Ik vind de bovenste erg mooi

Mooie foto's Adri!:cool:
Ik vind ook eerste meer geschikt als achtergrond. Wel linkerkant op de foto alleen mooi blauw, maar dat kan je best compenseren met je echte rif.
Met de vissen ook mooie foto maar elke dag kijken naar dezelfde vissen die niet bewegen... straks vind je saai denk ik.
Van de foto's die worden aangeboden zou ik voor de eerste kiezen. Maar heb je misschien meer...;) wij kijken erg graag naar mooie foto's hoor!!!!!:biggrin:
Ik verwacht hier en grote discussie straks:p:biggrin:

Hoi Lara,

Die vissen gaat het zeker niet worden, heb je helemaal gelijk in.
Als ik kijk naar de functie van de foto dan vind ik nu foto 4 het meest geschikt, het is om diepte te creëren, foto 4 heeft de meeste diepte en
als straks het zand op de bodem ligt loopt dit ook nog mooi door waardoor het effect vergroot wordt.

Ik heb duizenden foto's van mijn duiktrips, is teveel om hier te laten zien, en sommige zijn ook niet geschikt voor publicatie omdat deze niet
sterk genoeg zijn. Mijn duikfoto's staan op http://www.a3l.nl

Mooie foto's Adri!:cool:
Ik vind ook eerste meer geschikt als achtergrond. Wel linkerkant op de foto alleen mooi blauw, maar dat kan je best compenseren met je echte rif.
Met de vissen ook mooie foto maar elke dag kijken naar dezelfde vissen die niet bewegen... straks vind je saai denk ik.
Van de foto's die worden aangeboden zou ik voor de eerste kiezen. Maar heb je misschien meer...;) wij kijken erg graag naar mooie foto's hoor!!!!!:biggrin:
Ik verwacht hier en grote discussie straks:p:biggrin:

Het is inderdaad foto 4 geworden, dit wordt afgedrukt op 235 grams fotopapier, is inmiddels besteld en zal over 3 tot 5 dagen bezorgd worden.

Heb vanmiddag de overloop weggewerkt met een achterwand van HS Aqua, deze vastgeplakt met siliconenkit en rondom afgewerkt met siliconenkit zodat er geen
vuil achter kan gaan zitten.

overloop-1.jpg

Witte meubelplaat gehaald bij de Gamma zodat ik straks aan de lichtkap kan beginnen. Volgende week komt er bij de Waterweelde waarschijnlijk
de Jebao WP-25 stromingspompen en de Jebao DC-6000 opvoerpomp binnen dus dan kan ik gaan opstarten. Komen ze niet binnen dan wordt
het waarschijnlijk een ritje naar Arie van Aqua Compleet, hopende dat hij ze in voorraad heeft.

Kortom, the saga continues........

Laatst bewerkt:

ziet er goed uit adri.

Klopt het nou dat je gebruik maakt van een arduino voor de aansturing van de verlichting?

Hi Maaike, Arjon,

voor mijn zelfbouw led verlichting maak ik inderdaad gebruik van een Arduino om de zon opkomst en zonsondergang te regelen.

ziet er goed uit adri.

Klopt het nou dat je gebruik maakt van een arduino voor de aansturing van de verlichting?

Hoi Lara,

Die vissen gaat het zeker niet worden, heb je helemaal gelijk in.
Als ik kijk naar de functie van de foto dan vind ik nu foto 4 het meest geschikt, het is om diepte te creëren, foto 4 heeft de meeste diepte en
als straks het zand op de bodem ligt loopt dit ook nog mooi door waardoor het effect vergroot wordt.

Ik heb duizenden foto's van mijn duiktrips, is teveel om hier te laten zien, en sommige zijn ook niet geschikt voor publicatie omdat deze niet
sterk genoeg zijn. Mijn duikfoto's staan op http://www.a3l.nl

Toen ik vannacht nog slaaploos in bed lag :( had ff ook over deze foto's nagedacht hoe zou ook jouw vissen op die valse vissen reageren en vooral nieuwkomers... maar gelukkig gaat deze dus niet worden:)
4-de foto had ik ook in gedachten, wat de bodem betreft is deze foto is perfect geschikt, maar de reden waarom ik voor de eerste heb uitgekozen die koralen op de bodem lijken veel te veel op zoetwater planten naar mijn mening, straks met jouw echte koralen kan een beetje disharmonie worden dacht ik... maar ja, ik heb geen idee welke koralen ga je houden, misschien ook veel Gorgonen, Leders... welke rifopbouw gaat het worden speelt ook een rol natuurlijk, misschien wat hogere (pilaren) rechts en links zodat wij die planten op de foto niet zo veel kunnen zien...
Maar goed ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je werk, je denk creatief;) en dat is sowieso erg aantrekkelijk voor mij:biggrin:
Ben alleen ff sceptisch over die "pannenkoekjes" die heb je van cement met nog wat gemaakt... Zo meteen krijg ik geen goede beeld hoe kan je die echt mooi gebruiken... SORRY!!! Dat is als super eerlijk... Maar hoop dat je precies weet wat je doet. Ik wens je heel veel succes en inspiratie om erg mooi rif te maken!:biggrin:

Zoetwaterplanten ;) Zijn gewoon gorgonen in de Caribische Zee in Bonaire hoor Lara, alle foto's zijn trouwens in Bonaire genomen.

Die pannenkoekjes kan ik in stukken hakken zodat ik soort van tafeltjes aan de pilaren kan maken!

Nee, er komen zeker niet veel gorgonen en leders in de bak te staan, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar kleurrijke lps en sps.

Toen ik vannacht nog slaaploos in bed lag :( had ff ook over deze foto's nagedacht hoe zou ook jouw vissen op die valse vissen reageren en vooral nieuwkomers... maar gelukkig gaat deze dus niet worden:)
4-de foto had ik ook in gedachten, wat de bodem betreft is deze foto is perfect geschikt, maar de reden waarom ik voor de eerste heb uitgekozen die koralen op de bodem lijken veel te veel op zoetwater planten naar mijn mening, straks met jouw echte koralen kan een beetje disharmonie worden dacht ik... maar ja, ik heb geen idee welke koralen ga je houden, misschien ook veel Gorgonen, Leders... welke rifopbouw gaat het worden speelt ook een rol natuurlijk, misschien wat hogere (pilaren) rechts en links zodat wij die planten op de foto niet zo veel kunnen zien...
Maar goed ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je werk, je denk creatief;) en dat is sowieso erg aantrekkelijk voor mij:biggrin:
Ben alleen ff sceptisch over die "pannenkoekjes" die heb je van cement met nog wat gemaakt... Zo meteen krijg ik geen goede beeld hoe kan je die echt mooi gebruiken... SORRY!!! Dat is als super eerlijk... Maar hoop dat je precies weet wat je doet. Ik wens je heel veel succes en inspiratie om erg mooi rif te maken!:biggrin:

Heb net jouw link gekeken en ik vind een foto perfect geschikt (weet niet of de kwaliteit ook).
Het gaat om de eerste album, pag 2, laatste foto uit een groot naar uit gang in diepe zee. Als die camera en waterschoenen weg halen (de foto ff bewerken, dat is niet moeilijk), dan deze foto is echt gaf als achtergrond vind ik! Donker recht en links, dan op zo'n donker achtergrond zullen jouw echte koralen erg mooi uit zien (!) en licht, blauw, echt diepte in het midden(VEEL dieper dan alle die foto's die worden aangeboden) - is dat niet mooi zou zijn?! ;)
Maar je bent de baas natuurlijk:biggrin:
Van album Tioman Island van 2010 14-de foto op pag.1 vind ik ook mooi, bedoel geschikt als achtergrond, mooi zijn ze allemaal! Maar wat minder diepte en die Gorgoon zou horen toch bewegen ook, dat is ook een klein min. Maar qua kleur en de rest vind ik ook erg mooi achtergrond.

Ik heb de foto al besteld bij de drukker en is er geen weg meer terug. ;)
De foto die jij voorstelt is niet geschikt, dit is een staande foto en ik moet een liggende foto hebben voor de achterwand.
De fot van Tioman Island, daar zit bijna geen diepte in en de anemoon zal dan voor een groot gedeelte achter de scape wegvallen.

Heb net jouw link gekeken en ik vind een foto perfect geschikt (weet niet of de kwaliteit ook).
Het gaat om de eerste album, pag 2, laatste foto uit een groot naar uit gang in diepe zee. Als die camera en waterschoenen weg halen (de foto ff bewerken, dat is niet moeilijk), dan deze foto is echt gaf als achtergrond vind ik! Donker recht en links, dan op zo'n donker achtergrond zullen jouw echte koralen erg mooi uit zien (!) en licht, blauw, echt diepte in het midden(VEEL dieper dan alle die foto's die worden aangeboden) - is dat niet mooi zou zijn?! ;)
Maar je bent de baas natuurlijk:biggrin:
Van album Tioman Island van 2010 14-de foto op pag.1 vind ik ook mooi, bedoel geschikt als achtergrond, mooi zijn ze allemaal! Maar wat minder diepte en die Gorgoon zou horen toch bewegen ook, dat is ook een klein min. Maar qua kleur en de rest vind ik ook erg mooi achtergrond.

Vandaag aardig opgeschoten, het meubel is nu voor 85% klaar. Planken in de kast gemaakt. De deurtjes moeten nog worden ingehangen en
de lichtkap moet nog gelakt worden. Daarna de rand boven de deurtjes nog een keer goed schuren en aflakken.
Volgende week maandag waarschijnlijk aan de opstart beginnen, eindelijk!!!

meubel-1.jpg

Wordt een mooi strak bakkie adri.
Ff door kan die vol. ;-)

Groetjes wesley

Dank je Wesley!

Inderdaad nog ff en dan kan die vol.

groet

Adri

Wordt een mooi strak bakkie adri.
Ff door kan die vol. ;-)

Groetjes wesley

Vandaag aardig opgeschoten, het meubel is nu voor 85% klaar. Planken in de kast gemaakt. De deurtjes moeten nog worden ingehangen en
de lichtkap moet nog gelakt worden. Daarna de rand boven de deurtjes nog een keer goed schuren en aflakken.
Volgende week maandag waarschijnlijk aan de opstart beginnen, eindelijk!!!

meubel-1.jpg

Het is een mooi meubelstuk geworden adri

greetings, GlennF

Back
Bovenaan