Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Re: Adri's Reef Journey

Het knutselen met het DIY Live Rock is in volle gang, gaat aan het eind van deze week de speciekuip in om uit te logen.

Zojuist een 6 x 39W T5 armatuur + 2 x 54W T5 compact overgenomen van een mede-forummer, dus aan licht hebben we ook geen gebrek meer.

Wordt nu tijd dat de bak en sump bezorgd gaan worden.

T5-4x39w-1.jpg

Vanavond telefoon gehad van de aquariumbouwer, of ik deze week persé het aquarium wilde hebben.

Hij liep achter op schema vanwege een sterfgeval in zijn vriendenkring! Tja, kan gebeuren.

Dit is pure onmacht dus heb maar afgesproken om de bak op zijn gemak af te maken en zich vooral niet te haasten.
Liever de bak een paar dagen later dan een bak die is afgeraffeld.

Wel nestjes dat hij even belde om dit te melden, maar volgende week is het echt zo ver.

Vanavond telefoon gehad van de aquariumbouwer, of ik deze week persé het aquarium wilde hebben.

Hij liep achter op schema vanwege een sterfgeval in zijn vriendenkring! Tja, kan gebeuren.

Dit is pure onmacht dus heb maar afgesproken om de bak op zijn gemak af te maken en zich vooral niet te haasten.
Liever de bak een paar dagen later dan een bak die is afgeraffeld.

Wel nestjes dat hij even belde om dit te melden, maar volgende week is het echt zo ver.

Wijs besluit adri, aan een haast klus ga je niet veel plezier beleven.

Verstuurd van mijn GT-I9295

ik heb geen idee je hoeveelste bak dit wordt, maar het lijkt mij dat het spannend blijft :)
zoals gezegt ik blijf het volgen.
zeer netjes dat je de info hebt gekregen en je hun de tijd geeft.

ik heb geen idee je hoeveelste bak dit wordt, maar het lijkt mij dat het spannend blijft :)
zoals gezegt ik blijf het volgen.
zeer netjes dat je de info hebt gekregen en je hun de tijd geeft.

Het is mijn 2e bak, en ja het is spannend en kan niet wachten, ik wil ermee aan de slag.

Wijs besluit adri, aan een haast klus ga je niet veel plezier beleven.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Precies, Glenn. Het komt niet aan op een dag meer of minder, zo hebben we wat meer tijd om alle dingen te regelen.
Kom binnenkort nog ff bij je langs om een aantal dingen door te spreken en gelijk wat extra grondstoffen mee te nemen
om de bak mee op te starten.

Inmiddels is al het DIY "Live" Rock gemaakt en staat in een grote speciekuip met een stromingspomp en verwarming uit te logen.

Nu geduld totdat de Ph waarde gaat zakken en vervolgens stabiel blijft.
Tegen de tijd dat de bak klaar is, het meubel gemaakt en alles is aangesloten zal het steen ook wel gereed zijn.

Nog ff geduld dus.....

Maar jouw mooi werk zien (die zelfgemaakte rif) hoeven wij toch niet gedoeld hebben!?!;)

Lara, ook daar moet je ff geduld voor hebben.

Het zijn nu nog losse stenen die in de bak liggen uit te logen, duurt nog wel een week of drie voordat ik
kan gaan aquascapen.

Maar jouw mooi werk zien (die zelfgemaakte rif) hoeven wij toch niet gedoeld hebben!?!;)

Ben benieuwd naar je bak ik ga je volgen

Gisteravond een begin gemaakt met het onderstel / meubel voor de nieuwe bak.

Volledig waterpas verankerd aan de draagmuur met M12 tapeinden en chemische ankerlijm, zekerheid voor alles.

Tevens een gat geboord voor de XMvK 3 aderige kabel, zodat ik gelijk alles van randaarde kan voorzien. Alles komt op een aparte groep te staan.

onderstel-2.jpg
onderstel-1.jpg

Donderdag wordt het nieuwe aquarium en de sump gebracht, betekend dat ik nog even flink moet doorwerken aan het onderstel en meubel.

Ach, dat houd ons van de straat en met het huidige weer wil je ook niet op straat zijn.

Donderdag wordt het nieuwe aquarium en de sump gebracht, betekend dat ik nog even flink moet doorwerken aan het onderstel en meubel.

Ach, dat houd ons van de straat en met het huidige weer wil je ook niet op straat zijn.

Ja, ja Adri, ga maar weer aan de slag;)
moest net de honden uit laten, idd brr... op straat

Weer een paar stappen gemaakt vandaag.

Het geraamte van het onderstel / meubel is nu gereed, bovenblad ligt er ook al op en verder staat het zo vast als een huis.

De XMvK kabel is ook al aangelegd, van de week alleen nog ff aansluiten in de groepenkast. Gelukkig kan ik dit allemaal
zelf en scheelt zo enorm in de kosten.

onderstel-3.jpg
onderstel-4.jpg

Zorgen over de foto's en de beperkte ruimte hiervoor in het dagboek hoef ik me ook geen zorgen te maken. Meer dan genoeg ruimte op mijn eigen server waar
ook mijn website omtrent mijn onderwaterfotografie staat. www.a3l.nl

Ben zeer benieuwd blijf je volgen
Jouw onderwater foto's zijn gruwelijk mooi! Kom ik aan met mijn gopro in egypte

greetzz Rick

Kijk, niet alleen prachtige foto's lukken je perfect!action:biggrin:

Dank je wel, Lara! Ben gelukkig gezegend met handige handen!

Ben zeer benieuwd blijf je volgen
Jouw onderwater foto's zijn gruwelijk mooi! Kom ik aan met mijn gopro in egypte

greetzz Rick

Dank je, Rickey.

Ach, je moet ergens mee beginnen, toch! De eerste twee jaar heb ik in Egypte ook onderwater gelegen met een simpele canon compact camera.
Zolang je foto's maar een terugblik geven op je duiken, is ook niets mis mee.

Ik heb een lastige eigenschap en wil altijd beter en beter.

Hi Adri van welk materiaal is die plaat bovenop het onderstel?

Ik neem aan dat je sowieso een laag schuim/foam/whatever eronder doet maar mijn keuze zou watervaste multiplex /meranti zijn geweest. Al doe je nog zo je best, vochtig wordt het al snel, ook vanaf de onderkant. En hout werkt. Op poreuze materialen kun je ook schimmels verwachten met name aan de binnenkant van je meubel.

Verder, goed beter, goed uitgedacht, ben benieuwd hoe dit verder verloopt!

De kogel is door de kerk wat afschuimers betreft.

Na heel veel twijfel tussen de BM Nac7, BM 150 Pro en de Deltec SC1455 is de beslissing in het voordeel van de Deltec gevallen.

Vraag me niet waarom, puur een gevoelskwestie en de keuze tussen Duits of China fabricaat.

Hi Adri van welk materiaal is die plaat bovenop het onderstel?

Ik neem aan dat je sowieso een laag schuim/foam/whatever eronder doet maar mijn keuze zou watervaste multiplex /meranti zijn geweest. Al doe je nog zo je best, vochtig wordt het al snel, ook vanaf de onderkant. En hout werkt. Op poreuze materialen kun je ook schimmels verwachten met name aan de binnenkant van je meubel.

Verder, goed beter, goed uitgedacht, ben benieuwd hoe dit verder verloopt!

Hi Rico,

de plaat is van watervast mdf en deze zal nog worden beplakt met formica en alle naden vervolgens afgedicht met siliconenkit. Dus geen zorgen, ik heb er goed over na gedacht, maar bedankt voor het mee denken.

Dit geldt tevens voor de bodemplaat en zijwanden,kortom behoorliik waterafstotend dus.

Back
Bovenaan