Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: 6 meter bak Vlaardingen

Pieter,

je kan dit makkelijk met zo'n draadzaag doen, zo een die ze ook gebreuken om een autoruit mee uit te zagen. Dan moet je het er alleen rond doen en kan je boven water zaken.

Tanu,een 5 cm dikke pvcbuis die op de bodem tegen de achterwand op de bodem ligt op het diepste punt 150 cm va. voorzijde en 85 cm waterhoogte,zo doorzagen:confused:?????

Pieter

Ik vermoed dat dit probleem minder groot is dan je denkt... Makkelijk zal het niet zijn! Maar met een masker, snorkel en helper moet het denk ik wel lukken, tenzij die pijp koud en onbeweeglijk tegen het glas zit. (En ja, ik meld me aan als vrijwilliger!)

Hey Pieter ,

Zo zie je dat "doorzagen " helpt.:biggrin::biggrin::biggrin:

Helaas zie ik de voordelen van het gedeeltelijke opnieuw inrichten niet zo zitten.

Eigelijk heeft het meer na dan voordelen.
Tevens is een leeg aquarium veel makkelijker in te richten en zijn de krassen in de voorruit makkelijker te verwijderen en is de blauwe achterwand veel makkelijker te plaatsen.
En als ik alles een klein beetje goed en georganiseerd laat lopen dan kom ik uit op een planning van een krappe week dan is de bak opnieuw ingericht.

Maar dat hangt geheel af hoe de voorbereiding beneden verloopt met het verplaatsen en verbouwen van de filterruimte.

En Tanne als het zo ver is ik neem graag je aanbod aan dat je komt helpen.

Mvg Richard & OHC

ik denk dat er wel meerdere mensen graag een handje willen komen helpen bij jullie waaronder ikzelf ook trouwens :biggrin:

Dan wil ik ook wel wat emmertjes water komen sjouwen :biggrin: ;) !!
ik denk dat er wel meerdere mensen graag een handje willen komen helpen bij jullie waaronder ikzelf ook trouwens :biggrin:

Thomas en Silver,jullie staan op de lijst:p

Het een en ander zal afhangen van een aantal factoren het komend voorjaar,in iedergeval wordt Richard rond de kerst vader van een zoon:biggrin::biggrin:.
Zoals we het nu proberen te overzien;
Stap 1.De filterruimte beneden.Het 1000 ltr.filter en afschuimer gaat van de linker naar de rechterzijde.De pompen gaan buiten de filterruimte,zodat je elkaar weer kan verstaan.De 300x35x35 cm bak gaat op 150 cm naar de linkerzijde,daaronder komt een extra bak,waarschijnlijk 250x100x55 cm.

Stap 2.De beslissing is gevallen;De bak gaat helemaal leeg,zoals Richard al eerder vermeld heeft om de volgende redenen.
1.de krasjes in de voorruit zijn er anders niet uit te halen,wat voor mij een storende faktor zal blijven.
2.Alles werkt dan sneller en efficienter,zoals het inzette van de blauwe wanden,het verwijderen van de rifspoeling en de aanwezige leidingen in en onder de bak.
3.De enorme stofbende en vervuiling die vrijkomt bij afbraak ben je kwijt bij een nieuwe inrichting.
4.De nieuwe inrichting gaat sneller en overzichtelijker.
5.Wanneer het gaat plaats vinden is in ieder geval voor de delicate keizers een onderdak voor enkele weken gevonden.

Het nieuwe Rif gaat waarschijnlijk uit 4 of 5 vrijstaande eilandpartijen van 80 tot 120 cm bestaan,vrijstaand van de bodem.Ook gaan de koralen meer
soort bij soort geplaatst worden.Tsja plannen maken is leuk,nu nog realiseren.....:rolleyes:

Pieter

Hey Pieter,

Eerst en vooral een dikke proficiat aan de toekomstige papa!! :)

Ik wil ook wel komen helpen, maar mijn onervaren handen zullen meer goed dan kwaad doen denk ik :rolleyes:...

Ik kijk in alle geval uit naar het nieuwe ontwerp, kan niet anders dan top worden!

Filip

Ik kom ook graag helpen hoor,Pieter.

Ik heb ook nog twee 500 liter tonnen/vaten staan,die je mag gebruiken,kun je voor tijdelijk de vissen en of koralen in kwijt.

Deze zijn alleen maar voor zoutwater gebruikt.

Mijn bak is ook weer opgestart,ik kon het toch niet laten;)

Ik hoor wel of je me nodig hebt

Grtzz Aad

Ik lees net van je grote plannen, Pieter en Richard.

Jullie bak is al de afgelopen jaren altijd top geweest, al is rifaquaristiek altijd een hobby met ups en downs en moet je constant ingrijpen..
Het is daarom een grote kunst om zo'n bak zo mooi te houden.
Mijn complimenten voor jullie fantastische resultaten.

Dat jullie nu plannen maken om weer verder te veranderen geeft alleen maar aan dat jullie inzicht vertelt dat het nog beter kan.

Het zou nu wel iets eenvoudiger zijn om niet helemaal leeg te halen maar ik geef jullie groot gelijk dat je het wel leeg haalt; wat mij betreft gaat dat vele nieuwe mogelijkheden geven.

En mijn ervaring is dat het weer mooier en ook technisch beter kan worden met de nieuwe ideeen erin verwerkt.

Ik wens jullie veel succes met het plannen en uitvoeren van de komende operatie en mochten jullie mijn hulp willen gebruiken dan hoor ik dat graag.

Grt,

Robertus.

Pieter het was gezaellig.

Ook ik heb wat foto's gemaakt met mn DIY watercase. Dus kon nu eens echt goed de kleuren op de foto zetten (van bovenaf). Ook al is dat door de ruit heen ook schitterend.

Hier alvast even een voorproefje.

Gr Erik

Bijlagen

• 1 (993 x 660).jpg
    1 (993 x 660).jpg
    242,6 KB · Weergaven: 14
  • 2 (993 x 660).jpg
    2 (993 x 660).jpg
    243,7 KB · Weergaven: 12
  • 3 (993 x 660).jpg
    3 (993 x 660).jpg
    156,7 KB · Weergaven: 11
  • 4 (993 x 660).jpg
    4 (993 x 660).jpg
    222,8 KB · Weergaven: 14
  • 5 (600 x 399).jpg
    5 (600 x 399).jpg
    116,2 KB · Weergaven: 18

Hey Pieter,

Eerst en vooral een dikke proficiat aan de toekomstige papa!! :)

Ik wil ook wel komen helpen, maar mijn onervaren handen zullen meer goed dan kwaad doen denk ik :rolleyes:...

Ik kijk in alle geval uit naar het nieuwe ontwerp, kan niet anders dan top worden!

Filip
Bedankt voor de reacie Filip,bij jou gaat het ook steeds beter,geduld en het komt goed:goed:

Pieter

Ik kom ook graag helpen hoor,Pieter.

Ik heb ook nog twee 500 liter tonnen/vaten staan,die je mag gebruiken,kun je voor tijdelijk de vissen en of koralen in kwijt.

Deze zijn alleen maar voor zoutwater gebruikt.

Mijn bak is ook weer opgestart,ik kon het toch niet laten;)

Ik hoor wel of je me nodig hebt

Grtzz Aad
Had niet ander verwacht dat je weer zou beginnen:biggrin::goed:.Het aanbod hou ik in gedachte,bedankt alvast:goed:

Pieter

Wordt gezellig daar,dan kom ik ook als ik mag:)alvast succes met het nakende vaderschap Richard
Luc,voor het vaderschap moet Richad maar reageren:biggrin:Hier altijd welkom:goed:Uw bak begint ongelofelijk mooi te worden,respect.

Pieter

Ik lees net van je grote plannen, Pieter en Richard.

Jullie bak is al de afgelopen jaren altijd top geweest, al is rifaquaristiek altijd een hobby met ups en downs en moet je constant ingrijpen..
Het is daarom een grote kunst om zo'n bak zo mooi te houden.
Mijn complimenten voor jullie fantastische resultaten.

Dat jullie nu plannen maken om weer verder te veranderen geeft alleen maar aan dat jullie inzicht vertelt dat het nog beter kan.

Het zou nu wel iets eenvoudiger zijn om niet helemaal leeg te halen maar ik geef jullie groot gelijk dat je het wel leeg haalt; wat mij betreft gaat dat vele nieuwe mogelijkheden geven.

En mijn ervaring is dat het weer mooier en ook technisch beter kan worden met de nieuwe ideeen erin verwerkt.

Ik wens jullie veel succes met het plannen en uitvoeren van de komende operatie en mochten jullie mijn hulp willen gebruiken dan hoor ik dat graag.

Grt,

Robertus.
Bedankt Robertus,uw stijl van Rif opbouw vindt ik van wereldklasse:goed:Daar valt veel inspiratie uit te halen,gewoon top.
Het aanbod houden we zeker ingedachte.
Als de operatie binnen een week met doordraaiend filter uitgevoerd kan worden,denken we dat we de schade beperkt kunnen houden.

Pieter

Was gezellig vanavond, wederom bedankt voor de gastvrijheid.

Bij deze de beter foto's van mijn kant..
Heel mooi martin:goed:,ben ook benieuwd naar het HD filmpje:biggrin:Het was erg gezellig gisteravond en nog bedankt.

Pieter

Pieter nog tijd voor een kopje koffie morgen ochtend?

Pieter het was gezaellig.

Ook ik heb wat foto's gemaakt met mn DIY watercase. Dus kon nu eens echt goed de kleuren op de foto zetten (van bovenaf). Ook al is dat door de ruit heen ook schitterend.

Hier alvast even een voorproefje.

Gr Erik
Blijven toch de mooiste foto's van bovenaf Erik:eek:laat de rest van de opnames maar komen:biggrin::biggrin:Bedankt nog.Mooi onderwaterkastje heb je gebouwd voor je camera,top:goed:

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan