Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: 6 meter bak Vlaardingen

Is afgesproken Tanu,parkeer bij jou zolang 17 keizersrofl.Deze methode nemen we zeker in overweging,alleen een aantal zaken zoals het van binnen inplakken van een blauwe achterwand op 6 meter zal wat moeilijker worden,aan de buitezijde plakken gaat namelijk niet.Niet onbelangrijk is een 5 cm pvc pijp op bodem,achterin,op de volle 6 mtr verwijderd moet worden,die in de beginfase van de bak als rifspoeling heeft dienst gedaan.

Pieter
17 Keizers, wat is dat nou helemaal? ;)

PVC-pijp moet geen probleem zijn: gewoon onder water zagen met een ijzerzaagje, been there, done that. Blauwe achterwand is ook geen probleem: in meerdere delen inlijmen :)

Kortom: mijn methode is zo gek nog niet ;)

Tanne weet wel wat je zegt,:biggrin:
je laat je nu uitdagen .:goed:
de vraag is alleen ga je die aan ?

Pieter<

Hoe lang zijn jullie bezig met een wissel van 4000 liter?
Ga morgen zelf ook weer 2000 liter halen met John in Zeeland dan weer een wissel van 400 liter doen is voor mij weer een hele klus.
Een half uurtje Dennis.Het gaat als volgt;opvoer afzetten,filter 1000 ltr.leegpompen,vullen met 1000 ltr vers water,3000 ltr uit de bak pompen(inhoud 5600 ltr.)opvoer aan en vullen maar beneden met die zelfde 30.000 ltr pomp.

Succes met het water halen;)

Pieter

Heel veel sterkte met je Enkel Pieter en!!!!!!!:goed::goed:

OOk veel succes met je plannen we houden het wel in de gaten wat voor methode je kiest, ik persoonlijk ga voor de oplossing om alles in een keer te doen, maar waar laat je dan de inhoud voor een maand, met de juiste waardes juiste verlichting, temp zuurgraad noem maar op.

Echt geen makkelijke opgaaf,:confused::confused::confused::confused::confused::confused: dat is zeker.

Groetjes Peter;);)

17 Keizers, wat is dat nou helemaal? ;)

PVC-pijp moet geen probleem zijn: gewoon onder water zagen met een ijzerzaagje, been there, done that. Blauwe achterwand is ook geen probleem: in meerdere delen inlijmen :)

Kortom: mijn methode is zo gek nog niet ;)
Tanu,een 5 cm dikke pvcbuis die op de bodem tegen de achterwand op de bodem ligt op het diepste punt 150 cm va. voorzijde en 85 cm waterhoogte,zo doorzagen:confused:?????

Pieter

Tanne weet wel wat je zegt,:biggrin:
je laat je nu uitdagen .:goed:
de vraag is alleen ga je die aan ?
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Tanu,een 5 cm dikke pvcbuis die op de bodem tegen de achterwand op de bodem ligt op het diepste punt 150 cm va. voorzijde en 85 cm waterhoogte,zo doorzagen:confused:?????

Pieter, gewoon even vragen of hij voor wil doen hoe het moet dan :biggrin:

Heel veel sterkte met je Enkel Pieter en!!!!!!!:goed::goed:

OOk veel succes met je plannen we houden het wel in de gaten wat voor methode je kiest, ik persoonlijk ga voor de oplossing om alles in een keer te doen, maar waar laat je dan de inhoud voor een maand, met de juiste waardes juiste verlichting, temp zuurgraad noem maar op.

Echt geen makkelijke opgaaf,:confused::confused::confused::confused::confused::confused: dat is zeker.

Groetjes Peter;);)
Bedankt voor de reactie Peter maar we zijn er nog niet uit,als ik zo overdag's zo langs de zes meter loop denk ik;eigenlijk zonde om zo'n ingegroeid rif te slopen:rolleyes:maar zoals het nu groeid en er komen geen onverwachte tegenslagen dan is het rif het komend voorjaar dichtgegroeid.Kan geen ruimte blijven creeren voor de koralen zonder de steen inhoud drastisch te verminderen.De voorkeur gaat een beetje uit a la Robertus maar dan schaalvergrotend:biggrin:We zien wel.

Pieter

pfffffff... wat een super bak zeg!!!
en dan nog maar niet te praten over het visbestand t lijkt wel een droom, ben zeer nieuwsgierig geworden en hoop hem ooit in echt echt te mogen bewonderen
petje af..

mvg.jarno

been there, done that.
het staat er zwart op wit dus Tanne DUIKEN!!!!!!Hello
en neem gelijk een stanleymes mee want hij is waarschijnlijk vast gekit.

Laatst bewerkt:

Ben wel weer benieuwd naar deze bak. Ik zie jullie dinsdag.

Gr Erik

Bedankt voor de reactie Peter maar we zijn er nog niet uit,als ik zo overdag's zo langs de zes meter loop denk ik;eigenlijk zonde om zo'n ingegroeid rif te slopen:rolleyes:maar zoals het nu groeid en er komen geen onverwachte tegenslagen dan is het rif het komend voorjaar dichtgegroeid.Kan geen ruimte blijven creeren voor de koralen zonder de steen inhoud drastisch te verminderen.De voorkeur gaat een beetje uit a la Robertus maar dan schaalvergrotend:biggrin:We zien wel.

Pieter

Jij ook al Pieter a la Robertus :biggrin::biggrin::biggrin:??

Grt, Marco

pfffffff... wat een super bak zeg!!!
en dan nog maar niet te praten over het visbestand t lijkt wel een droom, ben zeer nieuwsgierig geworden en hoop hem ooit in echt echt te mogen bewonderen
petje af..

mvg.jarno
Dank je Jarno voor de complimenten

Pieter

been there, done that.
het staat er zwart op wit dus Tanne DUIKEN!!!!!!Hello
en neem gelijk een stanleymes mee want hij is waarschijnlijk vast gekit.
Cor,jouw slogan onder de streep zou hierop zo van toepassing kunnen zijn.Zo niet zal ik zelf moeten duiken:biggrin:

Pieter

Pieter
Ik vermoed dat dit probleem minder groot is dan je denkt... Makkelijk zal het niet zijn! Maar met een masker, snorkel en helper moet het denk ik wel lukken, tenzij die pijp koud en onbeweeglijk tegen het glas zit. (En ja, ik meld me aan als vrijwilliger!)

Ik vermoed dat dit probleem minder groot is dan je denkt... Makkelijk zal het niet zijn! Maar met een masker, snorkel en helper moet het denk ik wel lukken, tenzij die pijp koud en onbeweeglijk tegen het glas zit. (En ja, ik meld me aan als vrijwilliger!)

Dat word een youtube filmpjepcboes

Ik meld me aan als fotograaf :biggrin::goed:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan