Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Gaaf! In Duitsland geweest?
Correct. Had niet verwacht om na een bezoek aan Joe’s Korallenfarm met vissen thuis te komen ipv korallen… 😅

Die keizertjes zaten daar al driekwart jaar. Ongelofelijk.

Echt leuk zo'n koppeltje Acanthops. Ben er hier ook erg tevreden mee en is echt een aanwinst voor de bak!

Echt leuk zo'n koppeltje Acanthops. Ben er hier ook erg tevreden mee en is echt een aanwinst voor de bak!
Kijk nog even goed.
Let vooral op de kleur van de staart. 😉

Twijfelde al.. dan moet het de C. Aurantonotus zijn 😉
Bingo!

Echt nooit gedacht daar zomaar tegenaan te lopen.

Qua gedrag geheel vergelijkbaar met de acanthops dus zeker net zo’n leuke aanwinst voor de bak.

Laatst bewerkt:
Prachtige vissen! Catch of the day kunnen we wel zeggen 😀.

Zeeaquariumkamerpanoramafotografie, heel niche maar een goed scrabble- of galgjewoord.

IMG_0284.jpeg

Laatst bewerkt:
Gaaf, twee Neopetrolisthes Ohshimai? Of andere soort?
Uhhh, gezien onderstaande foto van een N. oshimai, wat denk je zelf?
IMG_0485.jpeg

De duidelijk afwijkende vorm van schild en scharen daargelaten, ken jij überhaupt een Neopetrolisthes soort met rood-wit gestreepte poten?

Ik verwacht toch meer van iemand die zichzelf vernoemd naar “de vader van de moderne taxonomie”.

Laatst bewerkt:
Is dit een quiz? Fun!
Petrolisthes monodi?
Als jij dat ervan wilt maken…

Qua morfologie zit je in ieder geval een heel stuk dichterbij dan de poging drie posts terug.
Maar toch zit je er nog miiiiiiijjjjjjjjjlen en miiiiiijjjjjjjjjlen naast. 😉

Overigens ben ik nu nog zelf even aan het googlen en blijkt het ook een andere soort te zijn dan ik had besteld.

Ik had de Caribische Porcellana sayana besteld maar die is het overduidelijk niet.

Overigens ben ik nu nog zelf even aan het googlen en blijkt het ook een andere soort te zijn dan ik had besteld.

Ik had de Caribische Porcellana sayana besteld maar die is het overduidelijk niet.
Ik kwam al telkens uit op een Petrolisthes sp. (uit Sri Lanka (?). De Monodi lijkt het weer niet te zijn want die heeft een rode basis met witte stippen. Al heeft Fauna Marin deze wel onder genoemde naam staan met bijgevoegde foto.

In ieder geval prachtige krabben! Ben benieuwd wat je conclusie zal zijn.

Bijlagen

• F3D24506-5FD6-458A-A326-22E8F95B0EB4_37438_1000x837.png
    F3D24506-5FD6-458A-A326-22E8F95B0EB4_37438_1000x837.png
    1,4 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan