Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Echt prachtig licht! lijkt op de foto precies HQI 👍🏻

Wat gaaf zeg, dat plasma. Dat kende ik nog niet. Wat ik zo 1,2,3 op fora lees is dat het behoorlijk dicht in de buurt van het 'echte' spectrum van de zon komt voor grofweg dezelfde energie consumptie. Als ik het zo lees kan je bijna niet beter hebben voor je koralen.

Wat vind je van de kleurstelling? Niet te wit/gelig voor je smaak? De koralen springen natuurlijk wat minder in het oog en wat ik zo op de foto zie, ziet het er inderdaad iets meer uit hoe ik het ken uit de zee. In ieder geval meer in die buurt dan met de blauwe led van nu.

Techniekklusjes van de afgelopen maanden:

Deksel op sump 2
IMG_4384.jpeg
IMG_4385.jpeg

Media reactor
IMG_0033.jpeg

Nieuwe GHL control pad
IMG_0130.jpeg

Laatst bewerkt:
Prachtige foto's!

Omdat het zulke waanzinnig leuke visjes zijn, nog een paar foto’s van de Fusilier damsels (Lepidozygus tapeinosoma).

Afhankelijk van lichtinval, tijd op de dag en situatie veranderen deze visjes vaak van kleur. De laatste foto is van wat lijkt het mannetje te worden.
Het zijn super actieve, onwijs vriendelijke visjes. En nog makkelijk te houden ook. Ze worden max 10cm en "scholen" op dezelfde manier als Anthiassen doen. Zwemmen hier bij mij bijna continue in de bovenste water lagen. Ik snap niet dat deze niet populair zijn en bijna nooit worden geïmporteerd. Ik heb zeker 3 jaar moeten wachten.

Voor wie nu enthousiast is geworden, Ocean & Lake heeft nog een mooie groep zwemmen. En ik heb begrepen dat er volgende week weer nieuwe binnenkomen met de imports.

IMG_0078.jpeg

IMG_0088.jpeg

IMG_0081.jpeg

Laatst bewerkt:
Omdat het zulke waanzinnig leuke visjes zijn, nog een paar foto’s van de Fusilier damsels (Lepidozygus tapeinosoma).

Afhankelijk van lichtinval, tijd op de dag en situatie veranderen deze visjes vaak van kleur. De laatste foto is van wat lijkt het mannetje te worden.
Het zijn super actieve, onwijs vriendelijke visjes. En nog makkelijk te houden ook. Ik snap niet dat deze niet populair zijn en bijna nooit worden geïmporteerd. Ik heb zeker 3 jaar moeten wachten.

Voor wie nu enthousiast is geworden, Ocean & Lake heeft nog een mooie groep zwemmen. En ik heb begrepen dat er volgende week weer nieuwe binnenkomen met de imports.

Bekijk bijlage 668815

Bekijk bijlage 668816

Bekijk bijlage 668817
Zeker mooi , zwemmen die ook in een school ?.

Zeker mooi , zwemmen die ook in een school ?.
Niet als neon tetra's, maar wel als Anthiassen.
Ze "scholen" in het wild ook samen met Anthiassen.

Back
Bovenaan