LALA
Senior Forumlid
Ik begin steeds meer in geloven dat kosmos onze wensen vroeg of laat uit komen laat. Maar soms idd op een andere manier...Ja klopt, thanks! Op een andere manier groter gegaan dan gepland, maar so be it![]()
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ik begin steeds meer in geloven dat kosmos onze wensen vroeg of laat uit komen laat. Maar soms idd op een andere manier...Ja klopt, thanks! Op een andere manier groter gegaan dan gepland, maar so be it![]()
Doet RS nog iets in de kwestie of is het zoals we van ze gewend zijn "je eigen schuld"?
Beetje kort door de bocht.
Bij mij bood Red Sea een nieuw aquarium aan met een korting van €1100,-.
Mijn Reefer was 5 jaren oud!
Heb dit overwogen, maar toch voor een bak AquaLife gekozen.

Wat een pech!Sinds mijn meest recente bericht is er een achtbaan aan gebeurtenissen ontstaan.
Nog geen twee dagen nadat ik de nieuwe bak had besteld kwam er een huis beschikbaar waar ik binnen een week moest beslissen of hem wou, en dan zou ik nog binnen een maand verhuizen. Ik besloot om het nieuwe huis te accepteren, en dan zou de nieuwe bak dus meteen in mijn nieuwe huis geplaatst kunnen worden. Ik dacht: win win situatie, hoef ik niet de oude bak verplaatsen en kon dan alleen de inhoud in een grotere bak stoppen elders.
Helaas komt er bij verhuizen altijd meer bij kijken dan gepland, dus kans op iets over het hoofd zien is altijd aanwezig. In dit geval was het een lekke sump van de nieuwe bak. Nadat de eerste helft van de inhoud over was geplaatst in de nieuwe bak ging ik terug naar het oude huis voor deel 2. Toen ik terug kwam met het tweede deel levende have zag ik een plas water op de vloer die maar groter en groter werd. Het was al nadat de winkels gesloten waren dat het mij opviel, en met wat hulp heb ik de sump (en de vloer) droog gekregen. Een hoek van de sump was niet goed gekit! Het enige wat ik kon doen was de verwarming in de hoofdbak doen en de stroming aan laten voor de avond. Ik heb mijn lfs meteen een bericht gestuurd en de volgende dag konden zij meteen mij te hulp schieten door het wel goed te kitten. Het kwaad was helaas al geschied en toen ik wakker werd (op de dag dat ik de sump mee zou nemen om beter te kitten) zag ik een mega bacterie bloei (dus waarschijnlijk een zuurstof tekort en ammonia piek) wat helft van mijn vissen en koralen het leven gekost...
Nadat de sump goed gekit lag had ik alleen tijd om de skimmer erbij te doen. Inmiddels een dag later had ik tijd om de rollerfilter en uv lamp van de oude bak uit te halen en in de nieuwe te installeren, hopelijk is het water morgen minder troebel. Droevig begin van de nieuwe bak.
Bekijk bijlage 670291Bekijk bijlage 670293Bekijk bijlage 670294
Ja klopt, de nieuwe nyos sump. Ik ga zodra ik wat tijd heb dit ook aan nyos melden. Het heeft mij een hoop drama opgeleverd…Wat een pech!
Is dit een nieuwe sump?
Dat is wrang. Koop je een compleet nieuw aquarium omdat de kitnaden van je Red Sea aquarium los beginnen te laten.Ja klopt, de nieuwe nyos sump. Ik ga zodra ik wat tijd heb dit ook aan nyos melden. Het heeft mij een hoop drama opgeleverd…![]()
Wordt dat niet erg warm met zo met die cooler in die kast?Sinds mijn meest recente bericht is er een achtbaan aan gebeurtenissen ontstaan.
Nog geen twee dagen nadat ik de nieuwe bak had besteld kwam er een huis beschikbaar waar ik binnen een week moest beslissen of hem wou, en dan zou ik nog binnen een maand verhuizen. Ik besloot om het nieuwe huis te accepteren, en dan zou de nieuwe bak dus meteen in mijn nieuwe huis geplaatst kunnen worden. Ik dacht: win win situatie, hoef ik niet de oude bak verplaatsen en kon dan alleen de inhoud in een grotere bak stoppen elders.
Helaas komt er bij verhuizen altijd meer bij kijken dan gepland, dus kans op iets over het hoofd zien is altijd aanwezig. In dit geval was het een lekke sump van de nieuwe bak. Nadat de eerste helft van de inhoud over was geplaatst in de nieuwe bak ging ik terug naar het oude huis voor deel 2. Toen ik terug kwam met het tweede deel levende have zag ik een plas water op de vloer die maar groter en groter werd. Het was al nadat de winkels gesloten waren dat het mij opviel, en met wat hulp heb ik de sump (en de vloer) droog gekregen. Een hoek van de sump was niet goed gekit! Het enige wat ik kon doen was de verwarming in de hoofdbak doen en de stroming aan laten voor de avond. Ik heb mijn lfs meteen een bericht gestuurd en de volgende dag konden zij meteen mij te hulp schieten door het wel goed te kitten. Het kwaad was helaas al geschied en toen ik wakker werd (op de dag dat ik de sump mee zou nemen om beter te kitten) zag ik een mega bacterie bloei (dus waarschijnlijk een zuurstof tekort en ammonia piek) wat helft van mijn vissen en koralen het leven gekost...
Nadat de sump goed gekit lag had ik alleen tijd om de skimmer erbij te doen. Inmiddels een dag later had ik tijd om de rollerfilter en uv lamp van de oude bak uit te halen en in de nieuwe te installeren, hopelijk is het water morgen minder troebel. Droevig begin van de nieuwe bak.
Bekijk bijlage 670291Bekijk bijlage 670293Bekijk bijlage 670294
Veel dank! Hopelijk gaat het overzetten van de inhoud naar de grotere bak wat soepeler dan bij mij. Eerst daadwerkelijk vullen met water en kijken of het lekt blijkt wederom niet slecht (maakt niet uit welk merk)Waardeloos Mark! Wat een tegenvaller. Ik zit zelf in Waddinxveen (weet niet waar je nieuwe huis staat) en als ik iets voor je kan betekenen: laat het weten.
Zit zelf ook met een RS Reefer waarbij de kitrand loslaten maar ben gelukkig aan het opstarten met een grotere bak. Wel waardeloos product.
Succes…
Inderdaad. Je betaalt een kapitaal voor een nieuwe bak maar blijkbaar is er nooit een 100% garantie dat ie goed is, maakt niet uit bij welk merk of type blijkt nu weer.Dat is wrang. Koop je een compleet nieuw aquarium omdat de kitnaden van je Red Sea aquarium los beginnen te laten.
Schaf je daarom een ander merk aan, laat een kitnaad van de nieuwe sump los!
Dat betekent voor mij dat losse kitnaden niet alleen bij Red Sea voorkomen, maar ook bij andere bakken.
Gelukkig is dit bij jou gebeurd tijdens de verhuizing en betrof het de sump en niet het aquarium.
Dat is heel erg zuur. Ik hoop echt dat dit de enige tegenvaller is voor de komende tijd.
Is er vanuit de LFS nog een beetje coulance (neem aan dat je de bak daar hebt gekocht?)?
Goede kans van wel ja zodra ie echt aan gaatWordt dat niet erg warm met zo met die cooler in die kast?
Thanks! Nou zaten daar malawi’s in dus ik wist dat die waterdicht was, en draait nu een weekje of zes. Geënt met bioballen uit eigen bak en met levendsteen van hobbyist vlakbij. Dus daar wel vertrouwen in! Ik heb helaas geen flitsende bak die al 10 jaar stabiel is, maar als ik wat kan betekenen laat het weten.Veel dank! Hopelijk gaat het overzetten van de inhoud naar de grotere bak wat soepeler dan bij mij. Eerst daadwerkelijk vullen met water en kijken of het lekt blijkt wederom niet slecht (maakt niet uit welk merk)
Lekker makkelijk van de lfs nou leggen ze het probleem bij jou neer. Zij hebben je deze bak verkocht moeten zij(lfs) maar oplossen met de leverancier. Is toch gewoon garantie?Klopt, ik heb wat coulance gehad van mijn lfs (snel kitten, nieuw water en benodigdheden en hulp kunnen halen zonder problemen), en ze zeiden ook dat ik nyos zelf moest zien te bereiken om dit tegen ze te zeggen want het is wel echt raar wat er is gebeurd, en dat misschien zij veel meer voor mij kunnen betekenen qua coulance.
Gaan ze ook doen, komt dan van twee kanten binnen.Lekker makkelijk van de lfs nou leggen ze het probleem bij jou neer. Zij hebben je deze bak verkocht moeten zij(lfs) maar oplossen met de leverancier. Is toch gewoon garantie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.