Maandje verder, wekelijks getest. Die van vandaag is dit the verdict:
zout 35ppt
kh 8.4
no3 6.4
po4 0.12
ca 440
mg 1260
Calcium plots veel hoger getest, die was afgelopen week 420. Ik ga later opnieuw testen om te kijken of ik iets niet goed had gedaan of dat fles2 qua dosering toch moet worden aangepast (want qua verhouding klopt dan magnesium ook niet)
Ik had een tijdje geleden ook berghia slakken in mijn bak gestopt tegen al die aiptasia, maar omdat ik aiptasia niet zag verminderen en ik de slakken nooit meer zag dacht ik dat ik ze kwijt was, tot ik er gisteravond eentje zag

ze doen gewoon heel erg op hun tempo hun werk of ik heb echt veel verstopte glasanemonen overal
en ik heb een Escenius Stigmatura erbij sinds vrijdag ( dus nog een beetje schrikachtig van alles maar is wel altijd rond deze monti te vinden). Ook nog een beetje cyano maar is al steeds minder (en toevallig hier op de foto te zien zucht)
Verder is een van de anthias ook beetje bij beetje van kleuren aan het wisselen, dus een mannetje aan het worden (beetje te zien op de foto)
En heb ik duidelijk een koppel trimma, de derde zit nu altijd aan de andere kant van de bak (en hier is ook duidelijk te zien dat ik last heb van coral warfare, de hydnophora is duidelijk toegetakeld...)