Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marc's Reefer 250

Je bak ziet er prima uit!
De 3 Hydra's moet zeker voldoende zijn.
Voor de Acro's zou ik wit op 60% zetten. De groene en rode leds op 0%.
UV op 100% en de overige kleuren op maximaal.
Bij deze instellingen groeien bij mij de Acro's altijd perfect en de overige koralen uiteraard ook.
Deze instellingen gebruik ik al vanaf april 2016.
Natuurlijk spelen stabiliteit in je bak ook een grote rol.

Dankjewel voor het compliment @Robert58 😃

Ik zal later vanavond mijn schema plaatsen, ik had hem heel lang geleden op fb gevonden en nooit meer veranderd tot gisteren. Ik was daar qua kleur heel content mee, qua intensiteit mocht het meer zijn zag ik gisteren na het meten van de PAR. Ik heb nu met de extra lamp erbij opnieuw gemeten en ga de intensiteit nog wat aanpassen.
Groei was er, het was vooral heel erg te merken dat de acropora richting het licht aan het groeien was en in het midden van mijn bak er geen groei was.
Ik ga ook komende tijd vaker meten, heb het gevoel dat elementen ook harder zullen gaan 😅

Ja die "baby" fungia kan echt geen kant meer op groeien 😅 Ook helaas een koraal waarvan ik nog wil weten hoeveel groter ze kunnen worden om te weten of ik hem weg moet doen (of zelf groter kan gaan)
Het skelet van mijn oude moederdier met de baby's erop heb ik nog steeds in mijn stekkenbak en die is ong 10-12cm groot, licht bolvormig! Toen het koraal levend in volle glorie in mijn oude RSM stond met vlees erop was visual natuurlijk nog groter. De jouwe kan nog makkelijk verdubbelen denk ik(y) Geef maar een grotere bak🤪

Ja die "baby" fungia kan echt geen kant meer op groeien 😅 Ook helaas een koraal waarvan ik nog wil weten hoeveel groter ze kunnen worden om te weten of ik hem weg moet doen (of zelf groter kan gaan)
Ik zou dan voor het laatste kiezen.:unsure:

Heel wat kleine en grote dingetjes gebeurd afgelopen tijd. Ik stoorde me aan dat ik stroming maar niet meer goed kreeg en de de grote paarse stylophora voor de stromingspomp was gaan groeien. Besloten dat ik hem eigenlijk niet meer wou en die is verhuisd naar een andere bak waar ie lekker verder kan gaan groeien.
Verder heb ik nog een paar acropora gestekt en nadat de stylo weg was de hele boel verplaatst. Ook andere koralen even wat meer ruimte gegeven, de bak ziet er veel luchtiger uit nu. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb :)

Verder daardoor wel wat onbalans gecreëerd dus last van cyano, maar dat trekt wel weg. Het ziet er alleen op de foto's wat minder leuk uit.
De anacropora in het midden heeft het wel wat zwaar, denk dat het kwam door de combinatie van stroming en cyano. Hopelijk wordt hij snel de oude.
IMG_6182.jpg

Verder heb ik drie nieuwe aanwinsten: nog meer gonios 🙈 en een acropora waar ik de naam nog niet van weet (als je het toevallig weet laat graag weten)

IMG_5877 (1).jpgIMG_6247 (1).jpgIMG_6137.jpgIMG_6327.jpg

Totaalplaatjes:

IMG_6379.jpgIMG_6384.jpg
IMG_6374.jpg
IMG_6135.jpg

Bijlagen

• IMG_6342.jpg
    IMG_6342.jpg
    203,9 KB · Weergaven: 32
Heel wat kleine en grote dingetjes gebeurd afgelopen tijd. Ik stoorde me aan dat ik stroming maar niet meer goed kreeg en de de grote paarse stylophora voor de stromingspomp was gaan groeien. Besloten dat ik hem eigenlijk niet meer wou en die is verhuisd naar een andere bak waar ie lekker verder kan gaan groeien.
Verder heb ik nog een paar acropora gestekt en nadat de stylo weg was de hele boel verplaatst. Ook andere koralen even wat meer ruimte gegeven, de bak ziet er veel luchtiger uit nu. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb :)

Verder daardoor wel wat onbalans gecreëerd dus last van cyano, maar dat trekt wel weg. Het ziet er alleen op de foto's wat minder leuk uit.
De anacropora in het midden heeft het wel wat zwaar, denk dat het kwam door de combinatie van stroming en cyano. Hopelijk wordt hij snel de oude.
Bekijk bijlage 667646

Verder heb ik drie nieuwe aanwinsten: nog meer gonios 🙈 en een acropora waar ik de naam nog niet van weet (als je het toevallig weet laat graag weten)

Bekijk bijlage 667647Bekijk bijlage 667649Bekijk bijlage 667650Bekijk bijlage 667651

Totaalplaatjes:

Bekijk bijlage 667652Bekijk bijlage 667653
Bekijk bijlage 667656
Bekijk bijlage 667657
Je aquarium ziet er prima uit!

Zwaar klote Marc! Maar ik denk de juiste keuze.

Ja klopt, thanks! Op een andere manier groter gegaan dan gepland, maar so be it :)
Zo heeft dit ellendige nadeel toch nog een voordeel.
Succes dadelijk met de nieuwe bak.

Ja klopt, thanks! Op een andere manier groter gegaan dan gepland, maar so be it :)

Doet RS nog iets in de kwestie of is het zoals we van ze gewend zijn "je eigen schuld"?

Doet RS nog iets in de kwestie of is het zoals we van ze gewend zijn "je eigen schuld"?
Beetje kort door de bocht.
Bij mij bood Red Sea een nieuw aquarium aan met een korting van €1100,-.
Mijn Reefer was 5 jaren oud!
Heb dit overwogen, maar toch voor een bak AquaLife gekozen.

Back
Bovenaan