Mijn aquarium gaat zijn gangetje. De groei van de koralen komt nog niet echt op gang. De groene algen zijn zo goed als helemaal verdwenen. De 7 visjes in de bak hebben het wel naar hun zin.
Nu had ik vorige week een tankbred Pygo besteld, maar helaas is deze niet meegekomen met de bestelling. Dat wordt dus wachten op een volgende gelegenheid om zo'n visje te bestellen.
Ik zie dit visje echt als een uitdaging om in mijn aquarium op te laten groeien. Als de gelegenheid zich weer voordoet, heb ik alles klaarstaan voor het beestje.
Inmiddels is er wat flap in de bak, maar dat hoort volgens mij bij de opstart.
Afgelopen woensdag heb ik een van stromingspompen opengemaakt. De pomp maakte al een tijdje een vreemd geluid en nu zag ik deze trillen tijdens het functioneren.
Toen ik het apparaat open had, zag ik dat de magneet van de roter helemaal kapot was.
Misschien is dit veroorzaakt door het niet in gebruik zijn vanaf begin april tot eind juli.
Onmiddellijk bij Ocean Store een nieuw onderdeel besteld. Donderdagochtend had ik de nieuwe rotor al binnen.
Nu had ik ook een ticket bij hun aangemaakt omtrent het probleem. Ik wist niet of er nog garantie was en of dit onderdeel onder garantie viel.
Tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen een mailtje met een bestelling die onderweg naar mij was. Zojuist nog een rotor ontvangen en wel geheel gratis!
Super service hebben ze daar!
Mocht de rotor van de andere stromingspomp het ook begeven, heb ik een reserve klaarliggen.
Bij wat opruimwerkzaamheden vond ik een sigarenkistje met allerlei foto's. In dit kistje vond ik ook een drietal foto's uit december 1985, op de achterzijde kon ik zien wanneer de foto's afgedrukt waren.
Hieronder de foto's van mijn toentertijd derde zeeaquarium.
Kenmerkend zijn de wieren in de bak, diverse Caulerpa-soorten.