Peter 1963
Nvt
Het kan natuurlijk ook zijn tijd zijn , ze worden niet zo oud….
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat zal dan ergens een schrale troost zijn. Vanochtend vond ik m half opgepeuzeld en dood tussen het rif dus ergens in de nacht is hij/zij heen gegaan. Beetje balen maar hoort helaas bij het leven. Eerst maar is even aan kijken of alle andere vissen gezond blijven( en toch verder enig kwaad uitsluiten) en dan mogelijk opzoek gaan naar een nieuwe.Het kan natuurlijk ook zijn tijd zijn , ze worden niet zo oud….

Dankje! hoop zelf ook dat deze lijn zich voort zal zetten, waarschijnlijk wel iets minder nieuwe koralen waar mijn vriendin nu al gek van mijn zoektocht naar leuke koralenHoi Sjoerd, leuk overzichtje zo. Je hebt veel bereikt in een jaar tijd, hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan. Ik ben heel benieuwd hoe je bak eruit ziet over weer een jaar. Zal vast nog mooier zijn dan!
Mooi om te horen dat het na de problemen die je had weer goed gaat met het aquarium! Hopen dat er niet nog meer materiaal stuk gaat. Uiteindelijk is de inhoud van de bak toch het duurste en als je dat verliest zou het zonde zijn. Beter dus dat je een wat duurdere pomp hebt gekocht. Ik heb zelf zojuist de Reeffactory doser gekocht. Kijken welke het langer volhoud.
Tja en die lancia lampen (en al die prut van Horizon aqua)..... Het is niet echt top kwaliteit. Ik heb ook al een paar keer gehad dat er een lamp permanent op een bepaald soort licht vast zat en de hele nacht bleef branden. Vooral de software is een geklooi om goed te krijgen en de wifi knalt die er vaak uit. Heb jij daar ook last van?
Ik had de doseerpomp van Horizon aqua ook besteld om te kijken hoe dat is. Leek me handig alles in 1 app. Als je denkt dat die lampen slecht zijn, dan moet je die pomp zien. Denk maar niet dat die het ook maar soort van goed deed... laten we het zo stellen, hij ligt nu in de kast en is verbannen
.
Veel succes met de nieuwe pomp en hopen dat deze het niet zo snel begeeft
Gewoon wekelijks een foto uploaden is ook goed hoorIk heb alweer enige tijd verzaakt om mijn dagboekje bij te werken waar het op werk,
Zou ik wel willen maar ben dan moet ik eerst altijd alles netjes poetsen enzo waar ik het dan toch zo mooi mogelijk op de foto wil hebbenGewoon wekelijks een foto uploaden is ook goed hoor.
Owjee, dat voorspelt niet veel goeds voor mijn bakZou ik wel willen maar ben dan moet ik eerst altijd alles netjes poetsen enzo waar ik het dan toch zo mooi mogelijk op de foto wil hebben
Wel een kleine ontwikkeling tussendoor: waar vorige maand 1 van de lancia led balken het begaf is het vandaag zover dat een tweede het begeven heeft. Dit zegt voor mij natuurlijk wel genoeg over de kwaliteit ervan en hoop dan ook geld terug te krijgen i.p.v. een nieuwe lamp: koop ik wel HVP ervoor( die bevallen goed)
Haha nouja het is een persoonlijke ervaring dus misschien dat het bij jou prima gaat hoor. Op n=1 kan je natuurlijk weinig baseren maar waar HVP bevalt heb ik die er gewoon weer bij geplaatst. Heb nu 3 blauwe HVP lampen draaien en 2 Lancia lampen. Waar ik het geld nog niet over heb voor de controller staan de HVP lampen gewoon op een tijdschakelaar en regelen de lancia lampen de op en afbouw van het licht.Owjee, dat voorspelt niet veel goeds voor mijn bak. Hoeveel van die HVP balken heb jij er nu boven? En heb je dan de GoldLine of de "normale" marine line?
Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar die foto van je bak hoor...

Dat is zeker een baalmoment! Hoe lang had je m al?Vandaag heeft het noodlot helaas toegeslagen: mijn geliefde pincetvis is overleden. De vis at goed en zag er gezond uit maar vanochtend toen ik ging kijken of iedereen goed at miste hij/zij.
Ik vond de vis bovenop de overloop terug waar ik deze vis niet echt zou plaatsen als springer. Het "voordeel"is dat het water er niet minder op is en er geen twijfel is over ziektes of dergelijke maar toch blijft het balen. Een pincetvis die letterlijk alles eet is toch lastig te vinden weer dus het is een flink baalmomentje...
Bekijk bijlage 577472
Sinds 2 april dus 9 maanden ongeveer. Het maakt het voeren wel makkelijker met vakanties enzo maarja daarvoor doen we het nietDat is zeker een baalmoment! Hoe lang had je m al?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.