U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
En dan is het eindelijk zo ver.
Het koraal en de vissen zijn overgezet.
Wat is dat een verschil met de oude bak. Die stond toch redelijk vol, maar nu lijkt het wel alsof er niets in de nieuwe bak staat..
Nu is het wachten tot het water z'n troebelheid verliest. Een flinke dosis bacteriën toegevoegd en na een uurtje of 5 stond de afschuimer al lekker dikke schuimkoppen te blazen.
Hopen dat de doorstart een beetje soepel wil gaan, want het jeukt om die kale plekken op te vullen![]()
Het ziet er nu al mooi uit.En dan is het eindelijk zo ver.
Het koraal en de vissen zijn overgezet.
Wat is dat een verschil met de oude bak. Die stond toch redelijk vol, maar nu lijkt het wel alsof er niets in de nieuwe bak staat..
Bekijk bijlage 560045
Ook maar even de deurtjes erin gehangen, plaatje is compleet.
Bekijk bijlage 560046
Nu is het wachten tot het water z'n troebelheid verliest. Een flinke dosis bacteriën toegevoegd en na een uurtje of 5 stond de afschuimer al lekker dikke schuimkoppen te blazen.
Hopen dat de doorstart een beetje soepel wil gaan, want het jeukt om die kale plekken op te vullen![]()
Ziet er gelikt uitDe verlichting heb ik ook steeds meer onder controle.
Toch nog wat zoeken of de instellingen wel van de telefoon naar de lamp gaan via WiFi AP..
Bekijk bijlage 560124
Nu eens genieten met een klein whisky'tje (uit een theeglas, want de rest zit nog ingepakt.. )
Nee, over een paar weken komt er mooi levend zand in. Maar voor nu even kaal om eventuele vervuiling/algen makkelijker te kunnen verwijderenZiet er gelikt uit
Ga je voor barre bottom?
Daar ben ik nog niet helemaal uit. De kleuren en intensiteit zijn prima, maar de bediening / instellen heeft volgens mij wel wat voeten in aarde. Ik weet nog niet of het programma wat ik instel ook wordt overgenomen. Komt ook omdat ik nog niet de hele dag in het huis ben..Ziet er top en strak uit. Hoe is het licht vaan deze led lamp?
Dank je!Gefeliciteerd met de nieuwe woning en de nieuwe bak! Zijn er dingen die je 'anders' wil gaan doen dan in je vorige aquarium?
Dan moet je geen scharrelaars nemen, die vreten alles op.Dank je!
Wat er 'anders' gaat...
Ik wil wat meer SPS en LPS. Minder leders. Ik heb gemerkt dat de bubble king de boel goed arm trekt dus denk ik dat ik er wel een eind mee kom.
Er is ruimte voor een wierenfilter, dus wellicht komt die ook
Daarnaast natuurlijk meer vis. Scholenvisjes, (anthias is mooi, maar te bewerkelijk. Ik ga graag even een weekendje er tussenuit..), wat mooi gekleurde vissen, Nardoa zeester, zo'n rode slangenster als jij hebt, garnaaltjes..
Te veel leuke dingen! Zag gisteren bij Arie al weer teveel leuks, moet ik me echt inhouden
Maar wat ik ECHT, ECHT, ECHT anders wil: Kleine beestjes! Ik wil weer vlokreeftjes, copepods, brokkelsterren, etc. Mijn steen bevat genoeg bacteriën, maar echt geen klein grut. (Dus als iemand wat uit z'n wierenfilter / refugium / gafzak wil doneren...)
Dank je!
Wat er 'anders' gaat...
Ik wil wat meer SPS en LPS. Minder leders. Ik heb gemerkt dat de bubble king de boel goed arm trekt dus denk ik dat ik er wel een eind mee kom.
Er is ruimte voor een wierenfilter, dus wellicht komt die ook
Daarnaast natuurlijk meer vis. Scholenvisjes, (anthias is mooi, maar te bewerkelijk. Ik ga graag even een weekendje er tussenuit..), wat mooi gekleurde vissen, Nardoa zeester, zo'n rode slangenster als jij hebt, garnaaltjes..
Te veel leuke dingen! Zag gisteren bij Arie al weer teveel leuks, moet ik me echt inhouden
Maar wat ik ECHT, ECHT, ECHT anders wil: Kleine beestjes! Ik wil weer vlokreeftjes, copepods, brokkelsterren, etc. Mijn steen bevat genoeg bacteriën, maar echt geen klein grut. (Dus als iemand wat uit z'n wierenfilter / refugium / gafzak wil doneren...)
Dat is goed nieuws. Mij is altijd verteld dat ze meer maals per dag in het voer moeten zwemmen. Vandaar dat ik er vanuit ging dat ze niet een dagje zonder konden.Nu al een leuke bak Patrick!
Een goed doorvoede vis kan makkelijk een lang weekend zonder voeren, ook Anthiassen.
Op donderdag een schooltje tuka's kopen en vrijdag voor vier dagen weg gaan is natuurlijk niet zo'n goed idee.
Echter een mooie ronde Anthias zal je vier dagen afwezigheid nauwelijks aan af kunnen zien. Een beetje ingevallen buikje misschien, maar dat is sowieso al enkel een indicatie van recent gegeten voedsel en geen indicator voor vlees op de botten.
Kortom, maak je om die weekendjes weg geen zorgen.
Dus als je graag eens anthiassen zou houden, doe het vooral. Ik kan het alleen maar aanraden. Het zijn hele leuke vissen!
Dit klopt natuurlijk helemaal.Dan moet je geen scharrelaars nemen, die vreten alles op.
Vrijzwemmers laten dat klein grut relatief gezien met rust.
Ik zou niet weten waarom.O dat ziet er keurig netjes uit allemaal..daarvoor mijn respect. Maar niet bang voor een nitriet piek?
Dit klopt natuurlijk helemaal.
Maar in een vorige bak had ik lipvisjes en pitvisjes, maar toch regelmatig (vooral als het licht uit ging) wat vlokreeftjes enzo, die over het steen kropen.
Het hoeft niet bol te staan met deze rakkers, maar de biodiversiteit spreekt mij aan. Ik ben er van overtuigd dat ze allen een belangrijke rol spelen in het voorkomen van plagen zoals flap.
Dat is goed nieuws. Mij is altijd verteld dat ze meer maals per dag in het voer moeten zwemmen. Vandaar dat ik er vanuit ging dat ze niet een dagje zonder konden.
Wellicht toch het overwegen waard..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.