Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

De 1ste test van januari kan ik op een of andere manier niet openen.

Hierbij weer een paar ideeen[emoji6] word je dr al moe van[emoji14]

Ati test toch ook je ro water? Word hierin nog iets bijzonders gevonden? (Om uit te sluiten dat jet uit je osmoseapparaat komt) ookal als ik deze test bekijk is je silicaat op peil en gezien dit een van de 1ste elementen zijn die er doorheen slippen lijkt het op orde.

De opslag vaten die je gebruikt zijn schoon en enkel gebruikt voor water?

Overbodig maar vraag het toch maar Geen medicatie gebruikt in je bak?

Je handen (en armen!) goed afspoelen voor je de bak in gaat is een goed idee. Zeepresten en veel soorten crème bevatten stoffen die je niet in je bak wil.

Je kan nu de detox kuur doen, aanvullend de waterwissel na 3 dagen en dan kool en rowaphos inzetten in het filter.
Gezien je waarde heb je wel een beetje speling. Gebruik gewoon niet teveel ineens toevoegen.
Om over 3 weken ook weer je normale waterwissel te doen evt iets meer verversen dan normaal.

Of

Je zoekt een ander middel die deze stoffen kan verwijderen. Zoals cuptisorb of polyfilter (zou mijn voorkeur hebben, gezien het ook geen gewenste stoffen verwijderd en het goed betaalbaar is)

Bovenstaande manier zijn echter nog steeds lapmiddelen en lossen het probleem an sich natuurlijk niet op.

Waar ik nu alleen wel benieuwd naar ben, als je enkel Triton other Methods gebruikt hoe hou je je nutrients laag?

Ik ben benieuwd of je wat in je uv gaat vinden. Anders gaan we weer wat nieuws verzinnen[emoji14]

Succes!






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hmm ik kan beide testen openen, vreemd.. Ik word er nog niet moe van, juist leuk dat iemand meedenkt!

RO water test ik inderdaad, vandaar ook dat ik ben overgegaan van Triton test naar ATI.
22 januari 2018:
Bekijk bijlage ATI 22-01-2018 Osmose.pdf
27 maart 2018:
Bekijk bijlage ATI 27-03-2018 Osmose.pdf

Ik ga mij is verdiepen in cuptisorb of een polyfilter, beide weinig over gelezen tot nu toe dus ben benieuwd!
Eigenlijk heb ik geen idee hoe ik mij nutrients laag hou, ik leeg mijn afschuimer 1x in de week en verder heb ik er geen omkijken naar.. Heb biopellets en rowaphos klaar staan maar eigenlijk nog niet nodig gehad... Misschien heb ik te weinig vis, maar vind het toch al best druk in de bak.
Die UV-lamp ga ik zo aan beginnen, maar ben ook druk bezig met mijn thesis en mijn nieuwe baan dus moet even kijken of dat vandaag allemaal gaat lukken hahaa... ik hou jullie op de hoogte!
 
Haha gelukkig dan maar.


Maar Dan zal je zeker weinig visjes hebben zwemmen.
Via de site kan ik wel de 1ste test gewoon openen. Ik zie dat je na de 1ste test pas andere metalen bent gaan zien.
Kan je omschrijven wat je in de tussentijd veranderd heb, toegevoegd heb ed. Miss dat we daar iets kunnen vinden.

Succes
 
Gister UV lamp geprobeerd open te maken, maar wat een getob. Wordt dit aankomend weekend opnieuw proberen!
Betreft toevoeging eigenlijk niks, wat ik wel doe is gafzakken in de wasmachine, zou daar zinq van komen?
Verder heb ik eigenlijk niks aangepast afgelopen halfjaar... achja nu weer drukke week voor de boeg.... Volgend weekend verder zoeken, ik hou jullie op de hoogte!
 
Week 44
Zo duurde even, enorm druk met het afronden van mijn studie... maar hier weer even een update.
Afgelopen weken de zoektocht naar metalen stil gezet, volgende maand ga ik alle materialen nogmaals schoonmaken en inspecteren. Voor nu nogmaals een detox en een ATI test en kijken wat de resultaten zijn.
Ook last van ganzevoetjes dus een prachtige harlekijn garnaal aangeschaft, prachtig beest!
Verder begonnen met het toevoegen van Wodka, gezien mijn nitraat richting de 10 ging... en ik genoeg fosfaat meet (0,05) om de afbraak te bewerkstelligen. Tot nu toe nog geen daling kunnen meten, maar ik ben rustig aan begonnen met een dosering van 3ml per dag.
 
Week 48

Ik draai nu bijna een jaar, weinig probleem gehad tot drie weken geleden.
Mijn nitraat begon richting de 10 te gaan dus ik ben wodka gaan inzetten, ik had een stabiel fosfaat van 0,04.
Nou die was binnen no time 0 en zag gelijk dat mijn twee koralen zijn gaan bleken (turbinaria en montipora).
WhatsApp Image 2018-05-27 at 17.53.13 (1).jpgWhatsApp Image 2018-05-27 at 17.53.13.jpg
Drie weken verder, fosfaat langzaam weer van de 0 af gekregen (is nu 0,02) en nitraat was gedaald naar 5 maar nu weer 10!
De les is dus, let goed op je fosfaat als je wodka gaat toevoegen want je fosfaat keldert echt naar beneden!
Verder iets anders leuks opgemerkt, normaal gesproken maak ik om de dag mijn ruiten schoon. Dit doe ik vaak nadat ik van mijn werk thuis kom (dus rond 6 uur 's avonds). Afgelopen weken heb ik dit voordat het licht aan gaat gedaan (dus rond 7 uur in de ochtend), ik merk dat de ramen dan veel minder snel beslaan. Ik ben dit gaan doen nadat ik ergens heb gelezen dat dit slimmer was i.v.m. de afbraak (weet niet zo goed meer waarom).
Verder staat de bak er best aardig bij!:
WhatsApp Image 2018-05-27 at 17.53.12 (1).jpgWhatsApp Image 2018-05-27 at 17.53.12.jpg
 
Dat is met wodka, voorzichtig beginnen met 1 ml per dag en om de drie dagen 1 ml erbij en meten blijven.
 
Verder iets anders leuks opgemerkt, normaal gesproken maak ik om de dag mijn ruiten schoon. Dit doe ik vaak nadat ik van mijn werk thuis kom (dus rond 6 uur 's avonds). Afgelopen weken heb ik dit voordat het licht aan gaat gedaan (dus rond 7 uur in de ochtend), ik merk dat de ramen dan veel minder snel beslaan. ]

Heb je ook al eens s avonds vlak voordat je lichten uit gingen je ruiten schoobgemaakt?
Zat hier dan ook een verschil in tov s ochtends ?

Ik maak ze nu juist altijd dan schoon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is met wodka, voorzichtig beginnen met 1 ml per dag en om de drie dagen 1 ml erbij en meten blijven.

Klopt Marcel, maar had niet gedacht dat het zo snel zou gaan...
Achja al doende leert men he, stomme is ik had het wel gelezen maar dacht met een redelijke buffer in mijn PO4 zit het wel snor...niet dus

Mooi

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dankjewel Joyce!
 
Laatst bewerkt:
Met veel plezier je dagboek gelezen. Wat een prachtbak en mooie filmpjes!
 
Zo bakje heeft wel een beetje last gehad van de temperatuur. Die EHEIM verwarmingen blijken bij mij niet niet hun waarde te bewijzen. Dit is de tweede verwarming al die problemen geeft. Het begon allemaal een week geleden, door de hoge temperatuur buiten kreeg ik een melding vanuit Seneye (hoge temperatuur) ik kijken en wat bleek 25,8 graden. Inderdaad aan de hoge kant dus ik mijn ventilators eindelijk uit de verpakking kunnen halen (jaartje geleden besteld). Nou dat werkte eigenlijk niet echt, eergisteren de bak op 26,8 graden en wat zie ik tot mijn schik...de verwarming staat gewoon aan. Ik de verwarming schoonmaken, dat hielp een beetje hij sloeg pas aan op 26 graden aan, echter staat hij ingesteld op 24 graden. Nu de verwarming compleet uitgezet, dit heeft niet mijn voorkeur gezien ik overdag niet thuis ben en dus deze niet aan kan zetten wanneer nodig... achja het wordt tijd voor een temperatuurcontrol unit.
Verwarming staat nu uit en ventilatoren staan te draaien, bak op 24,2 graad!
 
Bak 24.2° waar woont U? De Noordpool ;)

Hier een DIY Temperatuurcontroller werkt voortreffelijk, al is de verwarming momenteel uit de bak = niet nodig in de zomermaanden.

Gebruik 2 Temperatuurcontrollers, 1 voor de verwarming en de andere voor de ventilators.
 
Zo bakje heeft wel een beetje last gehad van de temperatuur. Die EHEIM verwarmingen blijken bij mij niet niet hun waarde te bewijzen. Dit is de tweede verwarming al die problemen geeft. Het begon allemaal een week geleden, door de hoge temperatuur buiten kreeg ik een melding vanuit Seneye (hoge temperatuur) ik kijken en wat bleek 25,8 graden. Inderdaad aan de hoge kant dus ik mijn ventilators eindelijk uit de verpakking kunnen halen (jaartje geleden besteld). Nou dat werkte eigenlijk niet echt, eergisteren de bak op 26,8 graden en wat zie ik tot mijn schik...de verwarming staat gewoon aan. Ik de verwarming schoonmaken, dat hielp een beetje hij sloeg pas aan op 26 graden aan, echter staat hij ingesteld op 24 graden. Nu de verwarming compleet uitgezet, dit heeft niet mijn voorkeur gezien ik overdag niet thuis ben en dus deze niet aan kan zetten wanneer nodig... achja het wordt tijd voor een temperatuurcontrol unit.
Verwarming staat nu uit en ventilatoren staan te draaien, bak op 24,2 graad!


Voor mij was het zien van deze video nieuw. Ik had tot vandaag hetzelfde probleem en volgens mij staat het ook niet in de handleiding, maar je kunt of moet de EHEIM's Jäger calibreren.

 
Voor mij was het zien van deze video nieuw. Ik had tot vandaag hetzelfde probleem en volgens mij staat het ook niet in de handleiding, maar je kunt of moet de EHEIM's Jäger calibreren.


Duidelijke video, maar het kalibreren staat wel ergens in de handleiding verstopt.
 
Bovenaan