Dank je voor je reactie Youri! Ik hoop wat te kunnen regelen met Whitecorals, maar eerst zien, dan geloven...
Arie is het met Google Picasa redelijk gelukt, maar zie onder voor iets anders interessants...
Heel erg jammer dat Tim niet mee kon komen, maar inderdaad zijn dit soort gesprekjes en bezoekjes waar de hobby om draait. Leuk, gezellig, open en erg leerzaam. Dit soort tweerichtingsverkeer heeft voor mij erg veel waarde. Ik ben heel benieuwd wat jij van m'n boekje vindt!
Dank je Frank. Ik heb de foto's gewoon met m'n iPhone gemaakt, van Glenn's aquarium kun je geen slechte foto's maken
Karel, dank je. Zoals ik schreef: de foto's heb ik met m'n iPhone gemaakt en ze zijn geheel onbewerkt. Door samen te werken en ideeën uit te wisselen wordt de hobby alleen maar verder geholpen.
Mooie selfie Arjen

Ik vond 't ook een erg leuk dagje! Binnenkort weer en dan als het even kan ook met Tim
Bertuz, als je in de buurt bent, ben je natuurlijk welkom. Heel veel succes met studeren, te zijner tijd volgt de baan vanzelf en dan volgen de ritjes ook vanzelf. Ik weet het, makkelijk praten, maar ik hoop dat je tot die tijd ook van de foto's kunt genieten
Bedankt voor het compliment Kevin. Fijn te horen dat je plezier hebt van m'n boekje, ik hoop dat je met de tips je aquarium nog beter kunt krijgen.
De laatste weken heb ik niet stil gezeten. Zo heb ik vorige week een lezing gegeven in de Rifwachter, Hilversum. Ik heb daar ook hun 'onderwaterdierentuin' bezocht en ik moet zeggen dat dat er erg leuk uit zag!
Afgelopen donderdag een lezing bij Reefshop Breda. Net als bij de Rifwachter was alles uitstekend verzorgd en waren de bezoekers en organisatoren erg geïnteresseerd. Erg leuk om lekker over de hobby te kunnen kletsen! Onderweg naar Breda heb ik nog een stop gemaakt bij Martin Kroon. Ik heb me tussen de minstens 100 (serieus!) honden door geworsteld om daar zijn pronkstuk te bekijken. De bak is werkelijk enorm en kan van drie kanten worden bekeken. De bak is mooi dicht gegroeid met verschillende kleinpoliepige koralen. Afgezien van het flowerkoraal staat er niks in waar slim gekozen koraalvlinders erg veel schade aan zouden aanrichten. Martin en ik hebben even bijgekletst over de hobby en ik heb hem op slechte ideeën gebracht, ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken

Hieronder een paar foto's van Martin's prachtige bak.
Bekijk bijlage 380726
Bekijk bijlage 380727
Bekijk bijlage 380725
Naar aanleiding van het gedoe met het 'oranje' hamerkoraal kreeg ik ook een berichtje van Claude Schuhmacher van Extreme Corals. Hij wil bewijzen dat hij wél een oranje hamerkoraal kan leveren. Op de foto staan, volgens Claude, een echt oranje hamerkoraal naast het koraal waarvan hij denkt dat ik het heb. Waarschijnlijk wordt het echt oranje hamerkoraal komende week naar Nederland gestuurd. Als ik het heb zal ik uiteraard een foto maken van het Extremecorals-koraal naast het Whitecorals-koraal. Hieronder de foto die ik van Claude kreeg. Ik ben heel benieuwd!
Bekijk bijlage 380728