Ik moest er ook wel om lachen. Dit krijgt nog een vervolg wat waarschijnlijk tweeledig is: allereerst de afhandeling door WhiteCorals, dan een andere online-handelaar (ExtremeCorals) die claimt wél mooi oranje hamertjeskoraal te kunnen leveren. Ik ben heel benieuwd...
Heey Tanne!
Ik ben benieuwd! Zelf bij beiden handelaren al meerdere keren besteld. Whitecorals is wel leuk, maar inderdaad sommige koralen zijn op de foto's niet realistisch. Moet zeggen dat ik zelf redelijk tevreden ben over de koralen die ik heb besteld bij hun, sommige waren iets minder, sommige zelfs beter dan ik verwacht had. Je moet een beetje de krenten uit de pap proberen te halen en zeker ook qua prijs. Zo heb ik mijn Derasa doopvont van zo'n 13 cm bij hun voor een prikkie gekocht (80 euro) en sommige Acans zijn bij hun ook wel redelijk betaalbaar. Daar tegenover staat dan weer dat sommige koralen belachelijk duur zijn.
Extremecorals vind ik zelf een erg fijne winkel om te bestellen, zeker op sps gebied hebben ze daar hele mooie stukken staan, voor een betaalbare prijs.
Ook vind ik het fijn dat ze wat kleinschaliger zijn. Ik krijg namelijk altijd wat lekkers bij mijn bestelling, een keer een kleine rittersport en vorige keer ook een stukje chocolade en een heel klein voederpipetje en je krijgt een persoonlijke email waarin wordt gevraagd op welke dag verzending het beste uitkomt. Het voelt hierdoor veel persoonlijker aan in mijn ogen.
Ook vind ik de foto's van Extremecorals meer natuurgetrouw. Al moet ik zeggen dat ik er altijd vanuit ga dat de kleuren van de koralen op de foto's van webwinkels in je bak enkele tinten lichter zullen zijn. Dan maak ik altijd voor mezelf de afweging of ik voor die ene speciale kleur extra wil betalen of niet. Soms zie je net dat ene speciaal gekleurde poliepje of groeipuntje op de foto heel licht, dan mag je er vanuit gaan dat je het in je bak amper ziet. Als je dan ook nog heel veel geld voor die extra kleur moet betalen is het mijn inziens het niet waard om het risico te lopen dat je bij binnenkomst de extra kleurtjes niet zal zien.
Dat is een beetje hoe ik de koralen bekijk op internet en ik moet zeggen dat dat tot nu toe nog niet heeft geleid tot echte teleurstellingen, maar in jouw geval is het echter een heel ander verhaal want persoonlijk vind ik echt dat het kleur verschil van jou Euphyllia tegen oplichterij aan zit, zeker gezien de prijs! Gelukkig kan je waarschijnlijk wat met ze regelen en hopelijk zal dat de 'pijn' wat verzachten!
Trouwens mooie foto's van Glenn's aquarium!
Groetjes Youri