Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Er zijn twee nieuwkomers, Chaetodon declivis. Ik laat ze nog minstens enkele dagen in het geperforeerde bakje dat ik in het aquarium heb hangen.

Bijlagen

• declivis17.3.14a.jpg
    declivis17.3.14a.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 111
  • declivis17.3.14.jpg
    declivis17.3.14.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 124
Wat een super gave visjes.
Moet tog ook ooit is aan de vlinders erg mooi.
Hebbie nog een keer tijd voor een bezoekje.
Wil ze graag een keer in het echt komen bekijken.

Groetjes wesley

Wesley, Henk, Frode, Sander, dank :)

Zover ik weet zijn ze niet als koppel gevangen, maar hebben ze al wel enkele dagen zonder noemenswaardige problemen samen gezeten. Ze zitten nu samen in een klein bakje en ik heb ze enkele stukken 'vies' levend steen gegeven. Ze grazen prima en zijn best relaxed, voor zover dat natuurlijk kan gegeven de korte tijd dat ik ze heb.

Het lijkt alsof het ene exemplaar een net iets andere vorm van de iris heeft dan het andere en het lijkt ook alsof het kopprofiel van de ene steiler is dan van de andere. Als dat zo is vergroot dat m'n kansen. In het ergste geval wordt het niks en moet ik voor één van de twee een ander adres zoeken. Laten we duimen ;)

Tanne, wat een super mooi duo je nieuwe vissen!

Gr. Jeroen

Mooi vissen tanne.
Hoe reefsave zijn ze ?

greetings, GlennF
Glenn, ze horen tot het zelfde complex als de tinkeri en de mitratus. Dus het risico is beperkt, maar er is beslist risico. Het duurt nog een aantal dagen voor ik het weet, ze zitten nu nog apart. Afgezien van wat vies levend steen en wat wier, staat er een Acropora stekje en een lederkoraal in hun bakje. Hetgeen waar ik me de meeste zorgen over maak is de reactie van de mitratus...

Tanne, wat een super mooi duo je nieuwe vissen!

Gr. Jeroen
Dank je Jeroen. Ik vind ze ook geweldig!

Er zijn twee nieuwkomers, Chaetodon declivis. Ik laat ze nog minstens enkele dagen in het geperforeerde bakje dat ik in het aquarium heb hangen.
Ik had ze al gezien dat ze binnen waren gekomen bij de groothandel.
Mooie visjes!! ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Bas, Jan, Martin, na 24 uur valt er natuurlijk nog niks over te zeggen, maar ik ben er erg blij mee..

Ze happen voorzichtig naar droogvoer en verslinden Mysis. Ik laat ze nog een tijdje op gewicht komen en ik behandel ze over een paar dagen ook preventief met een zoetwaterbad.

Morgen komt waarschijnlijk het oranje hamerkoraal en nog een ander koraal van Extremecorals. Dan ben ik wel weer even uitgewinkeld voor de komende tijd ;)

Glenn, ze horen tot het zelfde complex als de tinkeri en de mitratus. Dus het risico is beperkt, maar er is beslist risico. Het duurt nog een aantal dagen voor ik het weet, ze zitten nu nog apart. Afgezien van wat vies levend steen en wat wier, staat er een Acropora stekje en een lederkoraal in hun bakje. Hetgeen waar ik me de meeste zorgen over maak is de reactie van de mitratus...

Dank je Jeroen. Ik vind ze ook geweldig!

Tja bij mij ging zelfs de pincet vis (chelmon rostratus) de favia's en acanthastrea's en sommige soorten buttons slopen.

greetings, GlennF

Tja bij mij ging zelfs de pincet vis (chelmon rostratus) de favia's en acanthastrea's en sommige soorten buttons slopen.

greetings, GlennF
Mijn vissen beschouwen Zoanthus en Acanthastrea ook als visvoer, dus ik koop dat soort koralen niet. Ze zijn natuurlijk wel erg mooi. Het is een keuze...

De Euphyllia van Extremecorals is binnen. Hij staat nog op een tijdelijke plaats op de bodem, ik moet nog even schuiven voor de definitieve plek. Ik heb met m'n iPhone even snel een foto gemaakt, de kleuren kloppen niet helemaal. In werkelijkheid is de kleur VEEL meer oranje dan op de foto.

Echt oranje Euphyllia's bestaan dus echt... :)

Bijlagen

• euphyllia19.3.14.jpg
    euphyllia19.3.14.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 168
Tanne mooi, dat je terug probeert met deze vissen, nu zelfs als koppel.
Welliswaar een iets andere soort, maar toch weer een mooie referentie voor deze Chaetodon tinkeri-complex.

Ik volg hoe het met deze verder zal gaan.

Succes!!

Kevin

De Euphyllia van Extremecorals is binnen. Hij staat nog op een tijdelijke plaats op de bodem, ik moet nog even schuiven voor de definitieve plek. Ik heb met m'n iPhone even snel een foto gemaakt, de kleuren kloppen niet helemaal. In werkelijkheid is de kleur VEEL meer oranje dan op de foto.

Voor ik dat geloof, moet ik hem met eigen ogen hebben gezien. Foto's zeggen mij niks :p ;)

Jammer dat het niet te zien is op de foto, maar ik geloof ook dat een oranje euphyllia bestaat. Ik heb ze ook wel in het echt gezien (in de winkel). Als het maar niet weer een truuk is, waarbij hij onder normale omstandigheden weer omkleurt.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan