Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Heey Tanne!

Dat ziet er goed uit zeg! Ik ben heel erg benieuwd!
Één van de twee gaat zeker in mijn boekenkast komen te staan!

Groetjes Youri

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Hey Tanne,
Gefeliciteerd met dit mooie boek. Ik heb je eerste boekje ook al, maar deze zal stukken fraaier in de boekenkast staan

Succes met de Tinkeri, ik hoop dat je goede zorg uiteindelijk toch zijn vruchten afwerpt!

Jordy
Dank je Jordy :)

Leuk tanne een echt boek nu ziet er goed uit.
Moge wij hem omruile ;-) hahah staat mooier in de kast.

Gukkig dat de tinkeri alweer hersteld van zen opstootje.
Nu nog ff lkker aan het ete.
Succes

Groetjes wesley
Ben benieuwd wat je ervan vindt Wesley ;)

Gefeliciteerd met het certificaat en de tweede druk Tanne.

Mooi met zo`n harde kaft er omheen, zo gaan ze ook wat langer mee denk ik.

En maar hopen dat de tinkeri het alsnog gaat redden !!

Gr,

Martin.
Martin, met de harde kaft is inderdaad nog mooier. En bedankt voor de felicitaties :)

Gefeliciteerd Tanne, met je boek! Zo een harde kaft is toch wel extra mooi!
Thanks Sander. Voor mijn gevoel is het nu helemaal een 'echt' boek. Ik vond 't erg gaaf te zien wat de drukker ervan gemaakt had, het was beslist een aangename verrassing!

Mooi boekje:biggrin:

Helaas heb ik 2 weken geleden je oude boekje aangeschaft haha.
Bedankt voor het compliment. Ik hoop dat je van je huidige boekje veel plezier hebt! :)

Goed man, nu heb je een echt boek geschreven
Thanks, zo voelt 't wel een beetje ja ;)

Ey Tanne,

Gefeliciteerd met je certificaat! En top dat je mooie vis het weer de beter teken van leven laad zien! Je 2de druk ziet er mooi uit en die ga ik ook bemachtigen is de Engelse versie ook gewoon te verkrijgen?

Gr. Jeroen
Jeroen, je winkelier kan de Nederlandse en de Engelse versie bij de groothandel bestellen. De boekwinkels komen ergens volgende week aan de beurt. Probleem is natuurlijk dat dit boek voor mij gewoon een hobby is. Ik ben er echt trots op dat ik helemaal zelf (nou ja, afgezien van het drukken dan) een mooi boekje heb weten te maken. Doordat ik dit naast m'n werk doe, ben ik afhankelijk van m'n vrije tijd. Ik vind het trouwens een erg leuk project en vind het geweldig dat mensen er zo veel plezier van hebben.

boek ziet er inderdaad heel goed uit
ik heb je nog een pb gestuurd (laat je nog iets weten?)
Dank je loulou, je hebt een pb terug :)

Heey Tanne!

Dat ziet er goed uit zeg! Ik ben heel erg benieuwd!
Één van de twee gaat zeker in mijn boekenkast komen te staan!

Groetjes Youri

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Youri, qua inhoud en layout verschillen ze niet noemenswaardig, ook de prijs is identiek (18,95). Het enige verschil is de taal. Leuk te horen dat hij ook bij jou komt te staan!

Tanne,

Ik heb juist uw boek met hard cover 'pre-orderd'!!
Ben benieuwd, maar goed dat ik ervoor nog aan het twijfelen was om nog ff te wachten of niet. Met de 2de versie was het twijfelen al rap gedaan. ;)

hoe is het ondertussen met de Tinkeri?

Mvg

Kevin

mehudezy.jpg

meduda5u.jpg

En zo begint een avondje leesplezier...ziet er erg goed uit Tanne. Veel mooier dan de eerste druk!

Tanne,

Ik heb juist uw boek met hard cover 'pre-orderd'!!
Ben benieuwd, maar goed dat ik ervoor nog aan het twijfelen was om nog ff te wachten of niet. Met de 2de versie was het twijfelen al rap gedaan. ;)

hoe is het ondertussen met de Tinkeri?

Mvg

Kevin
Kevin, leuk te horen dat je mijn boek hebt besteld!
Wat de tinkeri betreft: zie onderaan dit bericht...

mehudezy.jpg

meduda5u.jpg

En zo begint een avondje leesplezier...ziet er erg goed uit Tanne. Veel mooier dan de eerste druk!
Dank je voor de complimenten Frode, jouw foto staat er nog steeds in. Ik heb ondertussen een erg mooie foto van een Gramma in het wild, maar die van jou is toch echt om te smullen. Wat vind je van de inhoud van het boek? Om te zien is het nieuwe boek inderdaad nog mooier dan de eerste druk.

Tinkeri: hij leeft niet meer. Ik zag de afgelopen dagen dat het duidelijk slechter ging. Eergisterochtend lag hij ondersteboven in het bakje. Ik besloot hem nog een dag te geven, maar ik kon het gisteren niet meer aanzien. De vis leed en hoop op herstel was er niet meer. Ik vind dit niet leuk om te doen, maar ik heb de vis uit z'n lijden verlost. Ik denk dat ik de vis een goede dienst heb bewezen. Ik zal niet ontkennen dat ik even moest slikken...

Dat is erg jammer tanne.
En het heeft zeker niet aan jou inzet gelegen .
Maar soms moeten er keuzes in het leven gemaakt worden ook al zijn die ontzettend moeilijk .
Sterkte er mee .
M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Wat jammer van de Tinkeri.
Je hebt een mooi naslagwerkje gemaakt. Goed voor een starter, of meer ervaren aquariaan om even terug naar de basis te gaan als het even niet goed loopt met de bak. In de bespreking van de dieren heb je je natuurlijk moeten beperken. Daar heb jij veel meer kennis dan in het boekje staat.
Kan me voorstellen dat de keuze voor wat je daar wel en niet bespreekt moeilijk is.

Het is ingewikkeld genoeg om het simpel te houden he ;)

Wat jammer tanne na al je inzet.
Er valt je niets te verwijten wat je er allemaal voor gedaan heb.
Hebben het op de voet gevolgd en heel veel van geleerd het blijft zonde.
Hoop voor je dat er ooit weer zon prachtvis bij je gaat zwemmen.

Groetjes wesley

jammer tanne
ik heb er ook een poos last van als er een sterft al hij maar geen ziekte heeft anders loopt de rest ook gevaar
ik maak mij daar ook vaak zorgen over
thats live tanne

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Je best gedaan en de juiste beslissing Tanne .
meer verwachtte de vis niet van je .
goed bezig dus .
Groetjes rob Charite

Tanne, super jammer om te horen. Maar je hebt je zelf niks te verwijten, respect voor wat je gedaan hebt.
Is en blijft een prachtvis.

Kevin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dat is zuur zeg, jammer voor het mooie dier en jou dat alle inzet uiteinelijk niet heeft mogen baten. Heb het wel gevolgd en deze inzet en het doorzettingsvermogen van beide was iig super.

Hallo tanne,
Je hebt verschillende keuzes moeten maken. Makkelijke en moeilijke.
Maar uiteindelijke denken wij toch de juiste.

Gefeliciteerd met je 2de versie van het boek Tanne.....
jammer van de Tinkeri...had het wel al verwacht,indien ze niet zelf aan het eten gaan is het einde verhaal...dwangmatige voeding heeft volgens mij nooit een goed resultaat en geeft gewoon nog meer bijkomende stress en eventuele verwondingen aan de patiënt....en het is niet ongewoon dat koraalvlinders nog enkele weken zonder voer kunnen overleven...zie maar naar de vele ONhoudbare vlinders die nog steeds worden aangeboden in de handel,die leven ook meestal nog enkele weken en sterven dan een langzame hongerdood...
mvg Joeri

Frode: jij bedankt voor de mooie foto die je hebt gemaakt, veel leesplezier!

Henk, Hans, Wesley, Robert, Rob, Kevin, Dennis, Bas, Ed, Joeri en Vincent: bedankt... Ik heb m'n best gedaan, maar er kunnen zó veel meer oorzaken geweest zijn. Een vis zit bijna net zo complex in elkaar als een mens, er kan dus net zo veel mis gaan. Ik hoop er over een tijdje weer een tegen te komen, ik vind het echt een prachtige vis.

Nu de tinkeri er niet meer is weer wat tijd aan de grote bak besteed. 120 liter ververst en het calciumgehalte bijgesteld, het was gedaald naar 350 mg/l. Ik blijf me erover verbazen dat het verbruik maar toe blijft nemen... Er gaat inmiddels dagelijks 54 gram calciumchloride de bak in!

Verder nog een nieuw visje op de kop weten te tikken: Oxymonacanthus halli, een erg klein exemplaar. Er is nog zeer weinig ervaring met dit visje (zoek eens op ReefCentral en je vindt niks!) maar ik ga er van uit dat dit visje vergelijkbaar is met de O. longirostris. Tot nu toe lijkt hij het prima naar z'n zin te hebben...

Tot slot heb ik gisteren een voorraad boeken naar het Centraal Boekhuis in Culemborg gebracht. Omdat ik eens wilde zien hoe alles in z'n werk ging, heb ik ze niet door een pakketdienst laten vervoeren, maar heb ze zelf gebracht. Het Centraal Boekhuis is het bedrijf waar alle (online en offline) boekwinkels in Nederland (en België?) hun boeken bestellen. Ongelooflijk wat een enorm bedrijf, ik heb maar een stukje gezien binnen, maar ik stond versteld van de gigantische geoliede organisatie. Enorm veel lopende banden, pallets met boeken die nagenoeg automatisch van de ene kant van het bedrijf naar de andere gingen en ruim 60 laad- en losplaatsen voor vrachtauto's. Kennelijk is het niet erg gebruikelijk zelf boeken daar af te leveren, dus het lossen bij zo'n losplaats met m'n autootje leverde wel een grijns op van de medewerkers :) Erg leuk om dit bedrijf eens gezien te hebben. Mijn boeken zijn binnen enkele dagen dus ook weer leverbaar via de boekwinkel, zoals bol.com.

Bijlagen

• halli_4.2.13.jpg
    halli_4.2.13.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 91
Mooi beestje, maar met die groei kan die wel een paar acro poliepen op eten.

Mooi beestje, maar met die groei kan die wel een paar acro poliepen op eten.
Dat denk ik ook. Ik hoop ook dat hij vervangend voer gaat eten, dat lukte me met de O. longirostris in het verleden ook. Zoals je zegt: hij mag best wat grazen ;)

Back
Bovenaan