GlennF
Senior Forumlid
![]()
Prettige dagen allemaal maar vooral een gezond 2014!
Jij ook adri. en veel plezier met inrichten van je bak volgend jaar
greetings, GlennF
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
![]()
Prettige dagen allemaal maar vooral een gezond 2014!
Heb gisteren na thuiskomst voor de zekerheid maar even de nitraat gemeten en hier kwam een waarde uit van krap 1 ppm.
Aangezien een doopvont toch wel van wat nitraat houd heb ik deze opgehoogd naar 2 ppm door 5 ml nitraat toe te voegen.
De doopvont staat nu weer volledig open. Of dit echt door de nitraat toevoeging komt om dat hij/zij gewoon ff een off-day had, die kerk laat ik in het midden.
Maar ben blij dat dopie weer gewoon op staat.
Da's vreemd... De algen nemen P en N op, worden in het aquarium afgegeven en zo worden de gehalten P en N (fosfaat en nitraat) weer verhoogd. Ik denk dat degene die jou dit verteld heeft zich vergisteIk heb gehoord dat van groen voer kan je nooit fosfaat en nitraat hoger krijgen...
Ey Adri,
je bak ziet er goed uit zo! Ik vind je achter wand gaaf heb je een poster laten afdrukken of echt een sticker?
gr Jeroen
Da's vreemd... De algen nemen P en N op, worden in het aquarium afgegeven en zo worden de gehalten P en N (fosfaat en nitraat) weer verhoogd. Ik denk dat degene die jou dit verteld heeft zich vergiste![]()
Da's vreemd... De algen nemen P en N op, worden in het aquarium afgegeven en zo worden de gehalten P en N (fosfaat en nitraat) weer verhoogd. Ik denk dat degene die jou dit verteld heeft zich vergiste![]()
Ook ik wist dit echt niet.....Ik weet van Reef-pearls dat die wel wat schadelijker kunnen zijn voor je water, ik voer iedere dag veel spirulina. Word dus iets minderen....
Zo leer je dus iedere dag bij! Ik heb dit ook van horen zeggen meegekregen dat je redelijk onbeperkt kan voeren want het zou niet schadelijk zijn voor je waardes, of gaat dit op voor sommige soorten?
Als je voersoorten wilt vergelijken op waterbelasting, dan kun je dat doen aan de hand van eiwitgehalte en/of fosfaat gehalte. De hoeveelheid eiwit is bepalend voor de hoeveelheid N (vaste verhouding) die een voersoort aan je bak toevoegt, en is uiteindelijk terug te vinden in de nitraatbelasting. Bv OSI marinflakes >46% eiwit, OSI spirulina >41% eiwit. Het maakt dus voor je waterbelasting weinig uit welke van deze 2 je kiest.
Maar hoe kun je dan ongeveer van uit gaan hoeveel percentage fosfaat of nitraat het af gaat geven, ik voer veel spurilina maar meet 0,0 nitraat en fosfaat is ook redelijk laag. Het is denk ik ook zo met diepvriesvoer?
Ziet er zeker goed uit adri. Op de printscreen is alles perfect in een blik te volgen. Gebruik je momenteel ijzer ?
Je fosfaat is iets hoog maar geen drama , je nitraat is prima zo.
greetings, GlennF
Dit is echt irritant, heb ik laatst nieuwe Aqua Medic 39W T5 lampen gehaald bij een sponsor, doen ze het niet, althans de witte niet
De witte wil niet opstarten, de reefblue doet het wel. Nu dus maar ff met een oude Fiji Purple erbij.
Voortaan in de winkel dus vragen of ze ze eerst willen testen!!!
En ik had ook nog de laatste twee lampen dus dan moet ik ook nog gaan zitten wachten tot ze de nieuwe voorraad binnen hebben, beetje jammer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.