Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Hi Glenn,

dank je wel, we genieten nu al!
We zien nu ook weer echt de schoonheid van de afzonderlijke koralen, dit kwam in de RSM130 niet echt tot zijn recht omdat deze gewoonweg veel te vol stond.
De daadwerkelijke kleuren komen inderdaad niet echt over, mijn iphone weet het niet goed in te schatten want in realtime is het helemaal niet zou blauw.
Maar we kunnen nog wel wat sleutelen aan de verlichting, denk ik. Is nu 4x reefblue, 1x fiji purple en 1x 15000k wit. En hier komt binnenkort nog LED bij.

Geniet ervan adri !
jammer dat met het blauw zo weinig van de kleur terecht komt.
Als het gaat groeien word het een mooi rifje.....

Hi Adrie,

Ziet er leuk uit, hij gaat lekker zo graag volgende filmpje met volledige verlicht...action ..de stroming is nu ook beter zo te zien veel succes.

Gr. Karel

Hi Karel,

filmpje is met de volledige verlichting, denk dat de 4x reefblue een overdaad is en dat ik er 1 of 2 moet vervangen voor 10.000 en 15.000k wit.
Maar komt straks ook nog twee led profielen bij dus misschien maakt deze ook wel het verschil.

Moet ook eerlijk toegeven dat van de 6 T5's ik pas 2 nieuwe lampen er in hebt. De 15.000k wit en 1 reefblue zijn nieuw, de rest moet ik nog vervangen
maar kon op deze manier eerst kijken hoe het er uit zag en/of ik de kleuren moest gaan aanpassen.

groet

Adri

Hi Adrie,

Ziet er leuk uit, hij gaat lekker zo graag volgende filmpje met volledige verlicht...action ..de stroming is nu ook beter zo te zien veel succes.

Gr. Karel

Heey adri ziet er al goed uit man.
Draaid al goed zo te zien en dat in een opstartende bak.

Groetjes wesley

;)Ziet er leuk uit hoor , ik zou inderdaat iets minder blauw nemen gr jaap

Dank je, Jaap. Ik ga waarschijnlijk naar de volgende configuratie.

3x wit, 2x reefblue en 1x fiji purple

Heey adri ziet er al goed uit man.
Draaid al goed zo te zien en dat in een opstartende bak.

Groetjes wesley

Hi Wesley, thanx. Het draait zeker goed voor een opstartende bak, lang leve DSR zal ik maar zeggen en geen vers levend steen maar ingedraaid levend steen.

Weer een meetronde achter de rug, waardes zien een goed uit en allemaal binnen de toegestane marges.
Is ook wel te zien aan de koralen die gisteren en eergisteren zijn over gezet en vastgeplakt.

ww22122013.jpg

Toevoegingen:

IJzer: 0,15 ppm / 2,9 ml per dag
Carbon: 2,5 ml per dag
Grotech Amino's: 5 ml per dag
Koraalvoeding: Salifert Coral Food: 10ml per dag

De eerste foto's 24 uur na overplaatsing van de koralen en vissen. Wordt je toch helemaal blij van ;) Deel 1

overzet3-1.jpg
overzet3-2.jpg

overzet3-3.jpg
overzet3-4.jpg

overzet3-5.jpg

Deel 2

overzet3-6.jpg

overzet3-7.jpg
overzet3-8.jpg

overzet3-9.jpg
overzet3-10.jpg

overzet3-11.jpg
overzet3-12.jpg

Weer een meetronde achter de rug, waardes zien een goed uit en allemaal binnen de toegestane marges.
Is ook wel te zien aan de koralen die gisteren en eergisteren zijn over gezet en vastgeplakt.

ww22122013.jpg

Toevoegingen:

IJzer: 0,15 ppm / 2,9 ml per dag
Carbon: 2,5 ml per dag
Grotech Amino's: 5 ml per dag
Koraalvoeding: Salifert Coral Food: 10ml per dag

Als je grote grotech amino gebruikt niet combineren met dsr amino, omdat je anders niet weet welke werkzaam is.

Sinds wanneer doseer jij coral food ?
Weet je wat er in zit ?
Dit kan weleens een nitraat of fosfaat supplement zijn.

Het gebruik van componenten waarvan je de samenstelling niet weer kan een ongewenste (dubbel) werking opleveren.
In dsr geloof ik in gestuurde controlle. Dan bedoel ik actie geeft reactie. Blijft reactie uit dan heeft het geen meer waarde.
Gezien de historie voor dsr zou ik geen "extra middeltjea" gebruiken. Tenzij je zelf constateert dat het een meerwaarde oplevert.

Voor de rest nette waarden, hier gaan je koralen blij mee zijn.

greetings, GlennF

Nou, ik heb echte opening van je bak gemist Adri....:( Heb natuurlijk echt excuses vanwege die Doppi mocht natuurlijk niet lekker op mijn kont blijven zitten van de bak genieten of hier hangen maar moest veel meten en fosfaatfilter weer in de bak doen met verse korrels, wat water verversen, had de hele dag iemand uit Spanje op bezoek en zelf naar Bas op bezoek geweest met Elia, was al laat thuis.
Nou Adri, zo iets moet je eigenlijk een beetje vieren vind je niet? haha Je hebt het echt goed gedaan eindelijk! Ik vind de rif ECHT ERG mooi! Alles op zijn plaats, de compositie in zijn geheel is perfect! Dat is mijn mening en mijn smaak natuurlijk, maar dit is wat ik echt vind. Als ik iets niet mooi vind dan zeg ik dat ook toch;) Het enige waar ik het nog niet helemaal mee eens ben is de plaatsen van de koralen:biggrin: haha niet boos zijn he, (maar daar ben je toch niet snel in;)) maar daar had je eigen redenen voor natuurlijk. Dat is namelijk niet mijn zaak maar je weet hoe dol ik ben om iets te creeeren dus hopelijk zal je me vergeven:o Zou het ZO graag in het echt willen zien!

De Salifert Coral Food doseer ik sinds zaterdag, en heb zojuist een fosfaat en nitraat meting op dit voedsel gedaan. Nitraat heeft het niet maar het zit inderdaad wel fosfaat in.
Als ik de Coral Food toevoeg zie ik dat de Caulastrea meer open gaan staan en volop hun poliepen laten zien.
Op de fles staat: Encapsulated and dissolved fatty acids (including HUFA), carbohydrates, proteins, vitamins and minerals.
Ik zal deze vanaf nu niet dagelijks gaan toevoegen maar 1x per week. Ik heb deze voor het bijvoeren van de featherdusters, doopvont en gorgoon.
Ik houd de fosfaat stak in de gaten.

De DSR amino's heb ik niet, Glenn en had de Grotech amino's nog staan, bijna volle fles.

groet

Adri

Als je grote grotech amino gebruikt niet combineren met dsr amino, omdat je anders niet weet welke werkzaam is.

Sinds wanneer doseer jij coral food ?
Weet je wat er in zit ?
Dit kan weleens een nitraat of fosfaat supplement zijn.

Het gebruik van componenten waarvan je de samenstelling niet weer kan een ongewenste (dubbel) werking opleveren.
In dsr geloof ik in gestuurde controlle. Dan bedoel ik actie geeft reactie. Blijft reactie uit dan heeft het geen meer waarde.
Gezien de historie voor dsr zou ik geen "extra middeltjea" gebruiken. Tenzij je zelf constateert dat het een meerwaarde oplevert.

Voor de rest nette waarden, hier gaan je koralen blij mee zijn.

greetings, GlennF

Dank je, Lara

In het nieuwe jaar kunnen we vast wel een moment vinden waar je de bak in het echt kan bewonderen.

Ik heb inderdaad bepaalde redenen voor de plaatsing van de koralen, zo heb ik bijvoorbeeld de drie kleuren Caulastrea dicht bij elkaar geplaatst zodat ze door elkaar kunnen gaan groeien.
Gaandeweg zullen bepaalde koralen nog wel van plaats verwisselen.

groet

Adri

Nou, ik heb echte opening van je bak gemist Adri....:( Heb natuurlijk echt excuses vanwege die Doppi mocht natuurlijk niet lekker op mijn kont blijven zitten van de bak genieten of hier hangen maar moest veel meten en fosfaatfilter weer in de bak doen met verse korrels, wat water verversen, had de hele dag iemand uit Spanje op bezoek en zelf naar Bas op bezoek geweest met Elia, was al laat thuis.
Nou Adri, zo iets moet je eigenlijk een beetje vieren vind je niet? haha Je hebt het echt goed gedaan eindelijk! Ik vind de rif ECHT ERG mooi! Alles op zijn plaats, de compositie in zijn geheel is perfect! Dat is mijn mening en mijn smaak natuurlijk, maar dit is wat ik echt vind. Als ik iets niet mooi vind dan zeg ik dat ook toch;) Het enige waar ik het nog niet helemaal mee eens ben is de plaatsen van de koralen:biggrin: haha niet boos zijn he, (maar daar ben je toch niet snel in;)) maar daar had je eigen redenen voor natuurlijk. Dat is namelijk niet mijn zaak maar je weet hoe dol ik ben om iets te creeeren dus hopelijk zal je me vergeven:o Zou het ZO graag in het echt willen zien!

En toen kwam het vrouwtje met 4 vervroegde kerstcadeautjes, tja onder de boom leggen in nu eenmaal geen optie.

1 gele zeildokter, 1 rode dwergkeizer en 2 rode bloedgarnalen.

Altijd leuk zulke cadeautjes.

kerst-1.jpg
kerst-2.jpg

kerst-3.jpg

Een vrouw met smaak adri mooie nieuwe dieren erbij zo erg gaaf.

Groetjes wesley

Hi Wesley,

ja dat kan je zeker zeggen.

Had er laatst meegenomen naar Dreamcorals, alles wat ze echt mooi vind zijn de vrij prijzige koralen ;)

Voorlopig komt er even niets bij, tenzij het koralen zijn. Nu lekker rust in de bak en lekker verder laten rijpen.
De vissen zowel de nieuwe als de vissen die al in mijn RSM 130 zaten hebben het enorm naar de zin.

De anemoonvisjes zaten in de RSM altijd rechts in de bak, ze kwamen bijna nooit uit die sectie, dat is nu wel anders.
Hetzelfde geld voor de Yellow Watchman gobie, heb ik in de RSM bijna nooit gezien, deze is nu ook veel brutaler en laat zich veel meer zien.

Henkie, de gele dokter maar ook de dwergkeizer zijn flink bezig om alles lekker kaal te vreten.

Kortom, het gaat super

groet

Adri

Een vrouw met smaak adri mooie nieuwe dieren erbij zo erg gaaf.

Groetjes wesley

De Salifert Coral Food doseer ik sinds zaterdag, en heb zojuist een fosfaat en nitraat meting op dit voedsel gedaan. Nitraat heeft het niet maar het zit inderdaad wel fosfaat in.
Als ik de Coral Food toevoeg zie ik dat de Caulastrea meer open gaan staan en volop hun poliepen laten zien.
Op de fles staat: Encapsulated and dissolved fatty acids (including HUFA), carbohydrates, proteins, vitamins and minerals.
Ik zal deze vanaf nu niet dagelijks gaan toevoegen maar 1x per week. Ik heb deze voor het bijvoeren van de featherdusters, doopvont en gorgoon.
Ik houd de fosfaat stak in de gaten.
mooi zo .... dat willen we! direct resultaat zien zonder gevolgen voor andere zaken. een applaus voor salifert coral food.action

De DSR amino's heb ik niet, Glenn en had de Grotech amino's nog staan, bijna volle fles.

groet

Adri

kerst2013-2.jpg

Prettige dagen allemaal maar vooral een gezond 2014!

Bijlagen

• kerst2013-2.jpg
    kerst2013-2.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 47
Back
Bovenaan