Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: 6 meter bak Vlaardingen

foto's 1

Bijlagen

• DSC03166.JPG
    DSC03166.JPG
    284,7 KB · Weergaven: 22
  • DSC03162.JPG
    DSC03162.JPG
    306,2 KB · Weergaven: 23
  • DSC03168.JPG
    DSC03168.JPG
    307,7 KB · Weergaven: 21
  • DSC03169.JPG
    DSC03169.JPG
    301,1 KB · Weergaven: 24

foto's 2

Bijlagen

• DSC03172.JPG
    DSC03172.JPG
    306,5 KB · Weergaven: 22
  • DSC03171.JPG
    DSC03171.JPG
    314,7 KB · Weergaven: 16
  • DSC03174.JPG
    DSC03174.JPG
    339,9 KB · Weergaven: 26
  • DSC03170.JPG
    DSC03170.JPG
    291,4 KB · Weergaven: 16

Moeilijk de natuur te benaderen zeggen ze altijd...volgens mij overtreft jullie bak de natuur :eek: :goed: ;) !!

Heel mooi allemaal :eek:.
Klasse hoe je deze bak zo mooi houdt :goed:.

Ik hoop dat de enkel snel zal genezen Pieter. Ik weet hoeveel last je ervan hebt.

Groet,
Gerrit

Die Acropora hyacinthus blijft toch één van mijn favorieten... wat een prachtig koraal is dat!

ik bedoel natuurlijk de Solitaryensis (haal ik altijd door elkaar) :o

Martin,Gerrit hartelijk dank,het gaat al beter met de enkel:goed:

Silver,het rif heeft zichzelf gecreerd en dat is niet te evenaren :biggrin:

Edwin,geef mij maar de hyacinthus,2 maanden geleden nog gewogen,inmiddels zo'n 17 kg. koraal:biggrin:

Inmiddels zijn we plannen aan het maken voor 2010.
De zes mtr. bak draaid dan 5 jaar en we denken er aan om de bak volledig leeg te gaan halen,wat aanpassingen te doen,kleine krasjes in de voorruit weg polijsten en een geheel nieuwe inrichting met eilanden te gaan creeren.Voordat zoiets plaats kan vinden moet eerst de nodige voorbereidingen plaats vinden om de koralen en vissen een maand te huisvesten.

Pieter
Pieter

Inmiddels zijn we plannen aan het maken voor 2010.
De zes mtr. bak draaid dan 5 jaar en we denken er aan om de bak volledig leeg te gaan halen,wat aanpassingen te doen,kleine krasjes in de voorruit weg polijsten en een geheel nieuwe inrichting met eilanden te gaan creeren.Voordat zoiets plaats kan vinden moet eerst de nodige voorbereidingen plaats vinden om de koralen en vissen een maand te huisvesten.

Pieter
Pieter

Tja, het gaat op den duur vervelen he, zo'n topbak:p;) Ik wens je veel succes bij de voorbereiding/uitvoering van het project(je)..

zozo dat zijn nog eens plannen:biggrin:
Hersenschimmen Sander:biggrin:Dit wordt eerst goed nadenken,wil niet te veel risico gaan nemen,moet wel eerst een paar honderd koralen en vissen een goede overbruggings periode kunnen bieden.Zit dat er niet in doe ik het niet,ga absoluut niet proppen met te kleine huisvesting.

Pieter

Hersenschimmen Sander:biggrin:Dit wordt eerst goed nadenken,wil niet te veel risico gaan nemen,moet wel eerst een paar honderd koralen en vissen een goede overbruggings periode kunnen bieden.Zit dat er niet in doe ik het niet,ga absoluut niet proppen met te kleine huisvesting.

Pieter
Ik snap je idee Pieter, en ik weet dat je altijd de beste keuze wil maken voor je dieren. Persoonlijk zou ik, als ik voor die keuze stond, het anders doen: langzaamaan deel voor deel (bijv in 4-6 etappes) van de ene naar de andere zijkant werken.

Het 'opnieuw opstarten' waar jij aanhanger van bent doe je op die manier gefaseerd, mijns inziens is dat alleen maar een positieve zaak! Het eindresultaat zal zeker niet minder zijn dan wanneer de hele bak ineens opnieuw gestart worden. Daarbij is deze methode een stuk minder stressvol, zowel voor de dieren als voor jullie!

(mocht je toch geheel opnieuw willen starten: ik weet op 5 km afstand van jullie een mooie plek voor een deel van de huidige bezetting :biggrin::biggrin::biggrin:)

Tja, het gaat op den duur vervelen he, zo'n topbak:p;) Ik wens je veel succes bij de voorbereiding/uitvoering van het project(je)..
Hoi Sanne,we huldigen nog steeds de stelling;elk zeeaquarium moet na 5a6 jaar leeggehaald worden,schoongemaakt worden,technisch aangepasten en opnieuw ingericht worden om het "old aquarium syndrome"te vermijden.Vroeger gebeurde dat hier om de 3 jaar maar met deze bak is dat te gek

Pieter

Ik snap je idee Pieter, en ik weet dat je altijd de beste keuze wil maken voor je dieren. Persoonlijk zou ik, als ik voor die keuze stond, het anders doen: langzaamaan deel voor deel (bijv in 4-6 etappes) van de ene naar de andere zijkant werken.

Het 'opnieuw opstarten' waar jij aanhanger van bent doe je op die manier gefaseerd, mijns inziens is dat alleen maar een positieve zaak! Het eindresultaat zal zeker niet minder zijn dan wanneer de hele bak ineens opnieuw gestart worden. Daarbij is deze methode een stuk minder stressvol, zowel voor de dieren als voor jullie!

(mocht je toch geheel opnieuw willen starten: ik weet op 5 km afstand van jullie een mooie plek voor een deel van de huidige bezetting :biggrin::biggrin::biggrin:)

Een 200 kilometer verder is er ook wel nog wat plaats Tanne:pergens verkies ik ook jou manier van werken maar langs de andere kant als de bak echt leeg is kan je weer makkelijker werken aan pompen en dergelijke maar we kijken met spanning uit als Pieter er mee door gaat

nog een paar foto van het grote waterwisselen. 4000Lt.

Bijlagen

• P9270106.JPG
    P9270106.JPG
    175,2 KB · Weergaven: 37
  • P9270104.JPG
    P9270104.JPG
    191,5 KB · Weergaven: 36
  • P9270103.JPG
    P9270103.JPG
    168,8 KB · Weergaven: 31
  • P9270100.JPG
    P9270100.JPG
    276,3 KB · Weergaven: 20
  • P9270099.JPG
    P9270099.JPG
    324,6 KB · Weergaven: 20

Ach tanne
ik denk dat met de gemiddelde koraal je bak al gevuld is.
Maar ik merk dat als het zo ver is je je eigen vrijwillig aanbied om te komen helpen.. toch...

(mocht je toch geheel opnieuw willen starten: ik weet op 5 km afstand van jullie een mooie plek voor een deel van de huidige bezetting.)

En om de chaos nog wat groter te maken.
Het is de bedoeling dat volgende maand het filter verzet wordt naar de andere zijde,dit ivm met het efficienter benutten van de technische ruimte.
Ook dit gaat weer met de nodige voorbereidingen, het is de bedoeling dat het filter binnen 1 dag weer draait.
En alle pompen buiten de technische ruimte gemonteerd zijn.roflrofl

mvg Richard & OHC

Pieter n Richard

Daar gaan jullie nog een aardige kluif aan hebben.
Jullie zijn dit wel vaker gewent (cfr laatste werkzaamheden "operatie raamvervanging" ), dus we duimen ook voor deze keer :goed:.

Is afgesproken Tanu,parkeer bij jou zolang 17 keizersrofl.Deze methode nemen we zeker in overweging,alleen een aantal zaken zoals het van binnen inplakken van een blauwe achterwand op 6 meter zal wat moeilijker worden,aan de buitezijde plakken gaat namelijk niet.Niet onbelangrijk is een 5 cm pvc pijp op bodem,achterin,op de volle 6 mtr verwijderd moet worden,die in de beginfase van de bak als rifspoeling heeft dienst gedaan.

Pieter

Pieter<

Hoe lang zijn jullie bezig met een wissel van 4000 liter?
Ga morgen zelf ook weer 2000 liter halen met John in Zeeland dan weer een wissel van 400 liter doen is voor mij weer een hele klus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan