Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: 6 meter bak Vlaardingen

Hoi Pieter..
Altijd leuk spektakel die anthiassen...
Mijn 4 squamipissen doen bijna iedere avond paren.. Mannetje paart met elk vrouwtje die dan een melkachtig wolkje de lucht in gooit.. Hoe gaat dat er bij jou aan toe? met de honderden anthiassen tegelijk? :cool: En doen alle soorten paren?.. zou leuk zijn als je daar een paar foto's of nog leuker een filmpje van hebt.
groeten Bas

Een paar dagen hebben we nog een kijkje genomen. Pieter was er helaas niet, maar wat was het weer mooi. Nadat ik had gelezen over de 'mindere' waterwaarden maakte ik me zorgen, maar dat bleek gelukkig geheel onterecht te zijn.

Schitterend!

Hoi Pieter..
Altijd leuk spektakel die anthiassen...
Mijn 4 squamipissen doen bijna iedere avond paren.. Mannetje paart met elk vrouwtje die dan een melkachtig wolkje de lucht in gooit.. Hoe gaat dat er bij jou aan toe? met de honderden anthiassen tegelijk? :cool: En doen alle soorten paren?.. zou leuk zijn als je daar een paar foto's of nog leuker een filmpje van hebt.
groeten Bas
Mooi he Bas:biggrin:Dit gebeurd hier iedere avond met alleen het blauwe licht nog aan.Zal eens aan Erik vragen of hij dit eens s'avonds wil filmen.Alleen de Tuka's doen niet mee aan de orgie,die gaan zodra het blauwe licht brandt binnen het half uur hun slaapplaats opzoeken......

ieter

Nog een paar leuke fotootjes voor het slapen gaan.

Bijlagen

• DSC03127.jpg
    DSC03127.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 29
  • DSC03123.jpg
    DSC03123.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 25
  • DSC03124.jpg
    DSC03124.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 23

en nog wat macro's

Bijlagen

• _DSC0040.JPG
    _DSC0040.JPG
    151,1 KB · Weergaven: 13
  • _DSC0031.JPG
    _DSC0031.JPG
    98,7 KB · Weergaven: 12
  • _DSC0030.JPG
    _DSC0030.JPG
    130,3 KB · Weergaven: 11
  • _DSC0007.JPG
    _DSC0007.JPG
    112,7 KB · Weergaven: 15

Ziet er goed uit Pieter ,het fotograferen gaat je steeds beter af

Welterusten:biggrin::biggrin::biggrin:

Ziet er goed uit Pieter ,het fotograferen gaat je steeds beter af

Welterusten:biggrin::biggrin::biggrin:
Bedankt Aad,de foto's zijn van Richard:biggrin::biggrin::biggrin:De bovenste zijn niet scherp Richard:biggrin:maar wel mooi geprobeerd:goed:
De macro's zijn een stuk beter......:goed:

Pieter

Aardige foto's Richard :biggrin: !! De laatste vind ik super...is dat un paarse humilis Pieter?!

Erg mooi zo'n blauw veldje. Ik ben hier echt een liefhebber van,maar met geduld kom je een heel eind.:biggrin:

(ps.mijn vissen zeggen nog steeds dank je Pieter en Richard)helemaal super.):goed:

Groet Ger

Zal proberen foto's van de Africanus-jes maken Luc,alleen het zijn zeer beweeglijke diertjes,moet even voor gaan zitten....mischien met de macrolens:biggrin:

Pieter.
ik dacht dat je nog altijd onder zat op dat krukjeroflPieter,de macro`s zijn inderdaad mooi:goed:

Een paar dagen hebben we nog een kijkje genomen. Pieter was er helaas niet, maar wat was het weer mooi. Nadat ik had gelezen over de 'mindere' waterwaarden maakte ik me zorgen, maar dat bleek gelukkig geheel onterecht te zijn.

Schitterend!
Dank jeTanne,jammer ben je net misgelopen,volgende keer beter:goed:,De grote waterwissels,zo'n 20 kuub in een maand hebben de bak erg goed gedaan.Geen luchtbelletje meer te zien en de waardes zijn weer acceptabel en je ziet de koralen weer groeien en mooier kleuren.De steen is ook een stuk schoner geworden,waardoor het geheel er ook frisser uit ziet.Als we niet hadden ingrepen met de grote verversingen waren een hoop Acro's nu historie geweest.

Pieter

Erg mooi zo'n blauw veldje. Ik ben hier echt een liefhebber van,maar met geduld kom je een heel eind.:biggrin:

(ps.mijn vissen zeggen nog steeds dank je Pieter en Richard)helemaal super.):goed:

Groet Ger
Dank je Ger en jouw bak gaat ook steeds beter draaien:goed:Volgens mij worden je vissen nu te dik:biggrin:

Pieter

ik dacht dat je nog altijd onder zat op dat krukjeroflPieter,de macro`s zijn inderdaad mooi:goed:
En toch mag ik die Belgische humor wel....:biggrin:De baby africanusjes zijn zo hyper aktief,dat ze eenvoudig niet te fotograferen zijn...ga het wel weer verder proberen op dat krukje.

Pieter

Waterwaardes zijn perfekt....nitraat 3 en fosfaat zo goed als niet meetbaar,de biopallets doen goed hun werk.Het voedings patroon kan weer opgeschroefd worden om de bak niet te arm te laten worden.

Volgende week staat er weer een grote waterwissel met natuurlijk zeewater gepland,dat bevalt me goed.

Binnenkort weer foto's....

Minder goed gaat het mij persoonlijk,sinds maart loop ik al heel moeilijk door een ongeval met de enkel die niet genezen wil.Wordt dit echt structueel en komt er geen verandering in dan zou dit wel eens het einde van deze prachtige hobby kunnen betekenen......

Pieter

Vervelend Pieter. Ik neem aan dat er uitvoerig is gekeken naar allerlei revalidatietechnieken of eventuele (nieuwe) operaties?

Groet,

Marcel

Hey Pieter,dat gaat ge ons toch niet aandoen he:)laat ons hopen dat het zo een vaart niet loopt,als die waardes eenmaal op punt staan kan het snel gaan wat dat bleken betreft,gelukkig heb je wat vissen die dat blokje diepvries wel aankunnen:p

En wij duimen mee dat je geheel herstelt Pieter :o !!
Het zou jammer zijn dat het letsel aan je enkel, je 18 jaren lange passie op de helling zou zetten Pieter.
Hopend dat je enkel alsnog geneeest.

Bedankt iedereen voor de reactie's,alle optie,s zijn nog niet uitgewerkt maar na 6 maanden ga je de hoop op herstel aardig verliezen......

De laatste weken zijn er toch aardig wat,voornamelijk acro's verzet om het te dicht of het tegen elkaar aan groeien of sloopwerk te voorkomen.Het stekken wil ik zien te(tenzij het niet anders kan)voorkomen en de koralen zo groot mogelijk laten uitgroeien.Het in elkaar laten vergroeien van acro's die elkaar verdragen leidt vaak toch toe dat deze verknipt moeten worden om ruimte te creeren voor verdere groei wat vaak inhoudt dat zo'n koraal er ook niet meer mooi uitziet qua groeiwijze.....Er gaat meer op gelet worden dat de koralen met een minimale afstand van elkaar blijven,zoniet dan worden deze weer verplaatst.

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan