Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Arjen en Tanne,

Tis ook weer leuk om op dit forum te neuzen en al de berichten en de fotos van de enthousiastelingen te lezen/zien:biggrin:
Volgens mij heb ik die Clarionensis destijds ook voor de lens gehad. ga vanavond eens kijken.

Of ik weer ga beginnen,.....ooit weer eens. Probleem is (met mij althans) dat het niet ophoud met een bak alleen,.....voor dat je het weet, zit je weer uren op het forum, fotograferen, weekenden weg,.....:biggrin: maar goed, het zijn ook die dezelfde dingen die je zo af en toe wel mist,...

Ben maanden geleden het aquarium van Pieter weer eens gaan bekijken en heb groot respect voor hun (Pieter en Richard) inspanningen. Het aquarium staat al zo lang en is zo fraai, .....dat we het (misschien) gewoon zijn gaan vinden. Ik blijf het bijzonder vinden.

Gr,
Ron.
De foto's die jij maakte van de Clarionensis staan in mijn geheugen geprikt,super mooi Ron.
Misschien ooit hiervan nog eens een plaatje in dit dagboek.
Maar dat is niet de zelfde die hier momenteel rondzwemt,eind 2011 is deze ingeruild voor een exemplaar van enkele centimeters
[eigenlijk 2 maar helaas 2 mannen]nakweek van enkele geimporteerde Clarionensis van Mexico naar Indonesie.
Deze jonkies hadden voordat ze hier in bak kwamen nog nooit een koraaltje of een andere vis gezien.....
Het ene exemplaar wat rondzwemt is ook super braaf.
Het vreemde is dat een Clarionensis van vijf en een half jaar allang omgekleurd had moeten zijn naar volledig oranje maar deze heeft nog steeds zijn jeugdkleed...
Nog bedankt voor de mooie woorden Ron en hier altijd welkom.

Groeten Pieter

Prachtig!

Wordt echt wel eens tijd dat ik dit aquarium plus de zaak eens in het echt kom bewonderen.

Groeten,
Yves

Heerlijk om 'de 6 meter' zo weer eens kunnen te bekijken vanaf de bank thuis [emoji6][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt voor de reactie's topjestopjes

Normaal gesproken meten we hier om de veertien dagen hier alle waardes maar door allerlei omstandigheden is het nu vier weken geworden,alles binnen de perken behalve de KH deze gaf 15 aan:confused:
De kalkreactor kan het al jaren net aan om KH op rond de acht houden,waar deze uitschieter vandaan komt is mij een raadsel???
Het verbruik van de koralen is niet afgenomen en er zit geen nieuwe vulling koraalbreuk in.
De kalkreactor heeft vier dagen uitgestaan en de KH is gezakt naar 9 en een Triton Test is onderweg.

Groeten Pieter

En dat op zo'n groot systeem! Dan moet er toch iets behoorlijk van slag zijn :rolleyes:
Gelukkig dan nog op tijd ontdekt en hoewel erg hoog hopelijk zonder schade aan de koralen?!

Foto update....

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 81
  • 3.jpg
    3.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 83
  • 4.jpg
    4.jpg
    84 KB · Weergaven: 85
  • 5.jpg
    5.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 89
  • 6.jpg
    6.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 90
En dat op zo'n groot systeem! Dan moet er toch iets behoorlijk van slag zijn :rolleyes:
Gelukkig dan nog op tijd ontdekt en hoewel erg hoog hopelijk zonder schade aan de koralen?!
Gelukkig tijdig ontdekt en er is wel wat schade aan een paar Acro's,net of de toppen wat verbrand zijn...Het lijkt wel of de samenstelling van het gas wat veranderd is?3 weken geleden nieuwe grote volle co2gasfles geplaatst en de afstelling is hetzelfde gebleven als normaal.Het blijkt alweer dat de KH hier enkele keren per week getest moet worden ipv een keer in 14 dagen.

Het Anthias volk is uitgebreid met 15 Tuka's en 10 Bartlethorum's .

Groeten Pieter.

Mooi. Heerlijk om de koralen en de stroom te zien wapperen.

Herinnert mij er weer aan dat ik wel wat meer stroming in mijn bak kan gebruiken... Zit al bijna twee maanden te wachten op een stream3.

Herinnert mij er weer aan dat ik wel wat meer stroming in mijn bak kan gebruiken... Zit al bijna twee maanden te wachten op een stream3.

Ik ook. Heb begrepen dat ze door Tunze pas weer in juli geleverd gaan worden...

On-topic: Deze bak blijft zo mooi...

Groet,

Marcel

Prachtig om te zien pieter kom snel langs om weer is bij te praten.

Groetjes wesley

Zaterdag even geweest. De zes meter staat er -zoals altijd eigenlijk- uitstekend bij, complimenten!

Bedankt nog voor het water Pieter, de dieren hebben het erg gewaardeerd ;)

Kan je nagaan wat wij aan stroming moeten genereren om 6 meter te overbruggen.....

Groeten Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan