Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer even wezen spieken en voeren.;)

Er is wel een leuke verschijning in de bak.

1 Naso unicorn heeft mogelijk zijn neus gestoten.:confused:
Zijn hoorn staat nu bijna recht omhoog.
Ik denk niet dat hij er last van heeft, dus dit zal wel weer vast groeien aan zijn kop.;)

Het is in het laatste filmpje goed te zien op 1 minuut 10 tot 1:30.

Mvg Richard
Dat klopt Richard,het moet toch gebeurd zijn tijdens me 5 daagse afwezigheid....De neus van een van de Naso brevirostris
is waarschijnlijk toch gebroken hij heeft nu ook aan de onderzijde van zijn neus een grote donker blauwe plek.....vreemd want bij deze vissen loopt de neusbeen gedeelte door tot in de schedel,dat moet toch een flinke klap geweest zijn....

Groeten Pieter

Ik denk dat je met je vriendelijke opmerking het punt even mist. Als je het e.e.a. wat had gevolgd, dan had je kunnen weten dat men met dit aquarium, met reden, is afgestapt van het gebruik van een IIZEROPLOSSING. Gedoseerd in het water, waarna vervolgens gepoogd moet worden de ijzerneerslag, met daaraan het fosfaat, weer uit te filteren. Diakat-b pas je toe in een filter, en als het goed is blijft het daar ook...
Het is precies zoals je beschrijft John,we zitten weer lekker ouwerwets aan de Rowafhos......Het bevalt een stuk beter.

Groeten Pieter

Hoi Pieter, heb jij al wel eens een poging gedaan om de pincetvis aan een partner te helpen?
Ik ben benieuwd of 2 in jouw 6 meter elkaar zouden accepteren en misschien zelfs samen op zouden trekken met een beetje geluk.
We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.
De eerste maal 2 gelijke grootte en dat ging enkele weken goed en toen brak er door een andere onverklaarbare reden de oorlog uit en pincetten gaan door totdat de tegenstander er echt geweest is........
De tweede maal geprobeerd met een grote en een kleine maar de kleine werd binnen een dag gesloopt....

Al hoewel dit al een aantal jaren geleden is ga ik dit niet meer proberen ook al zwemmen ze als koppel samen dat kan zomaar ineens anders zijn.

Overigens zwemmen hier in de andere 2 bakken al tijden ook een pincet want betere glas anemonen bestrijders bestaan er naar mijn mening niet.....

Groeten Pieter

We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.
De eerste maal 2 gelijke grootte en dat ging enkele weken goed en toen brak er door een andere onverklaarbare reden de oorlog uit en pincetten gaan door totdat de tegenstander er echt geweest is........
De tweede maal geprobeerd met een grote en een kleine maar de kleine werd binnen een dag gesloopt....

Al hoewel dit al een aantal jaren geleden is ga ik dit niet meer proberen ook al zwemmen ze als koppel samen dat kan zomaar ineens anders zijn.

Overigens zwemmen hier in de andere 2 bakken al tijden ook een pincet want betere glas anemonen bestrijders bestaan er naar mijn mening niet.....

Groeten Pieter

Die ervaring heb/had ik helaas ook Pieter.
Een jaar of 5 geleden heb ik het ook eens geprobeerd. Mijn chelmon heb ik deze maand inmiddels 8 jaar.
Destijds had ik deze voor 2 dagen in een ander aquarium geplaatst, zodat de nieuwe (had ruim 2 maanden apart gezeten om aan te sterken) de boel kon verkennen. Toen ik de oude terug plaatste was het de oude die de nieuwe (die was zelfs een slag groter) alsnog de bak uit werkte. Gelukkig kon ik de nieuwe makkelijk uitscheppen.

Ik heb inmiddels een iets groter aquarium en probeer het nog eens.
Sinds een aantal weken zwemt er hier een mini chelmon van een aantal cm's. Eerst een aantal weken in quarantaine en sinds een week in het nieuwe aquarium. Die heeft dus al tijd gehad om aan het nieuwe aquarium en voedsel te wennen. Gisteravond heb ik de oude weer opgehaald na een maand of 8 logeren. Gisteravond en vanmorgen zag het er in ieder geval nog vreedzaam uit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Trouwens, ik heb ook geen idee hoe een glasanemoon er uit ziet ;).

diakat-b bestaat ook uit ijzer slimbo.

Slimbo:confused: Wat Frank hiermee bedoeld is het risico m.b.t. het toedienen van een ijzer oplossing om fosfaat mee te binden, de Rowaphos "slaat" niet neer:rolleyes:

Pieter goeie keuze!!!!

gr Ray

Die ervaring heb/had ik helaas ook Pieter.
Een jaar of 5 geleden heb ik het ook eens geprobeerd. Mijn chelmon heb ik deze maand inmiddels 8 jaar.
Destijds had ik deze voor 2 dagen in een ander aquarium geplaatst, zodat de nieuwe (had ruim 2 maanden apart gezeten om aan te sterken) de boel kon verkennen. Toen ik de oude terug plaatste was het de oude die de nieuwe (die was zelfs een slag groter) alsnog de bak uit werkte. Gelukkig kon ik de nieuwe makkelijk uitscheppen.

Ik heb inmiddels een iets groter aquarium en probeer het nog eens.
Sinds een aantal weken zwemt er hier een mini chelmon van een aantal cm's. Eerst een aantal weken in quarantaine en sinds een week in het nieuwe aquarium. Die heeft dus al tijd gehad om aan het nieuwe aquarium en voedsel te wennen. Gisteravond heb ik de oude weer opgehaald na een maand of 8 logeren. Gisteravond en vanmorgen zag het er in ieder geval nog vreedzaam uit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Trouwens, ik heb ook geen idee hoe een glasanemoon er uit ziet ;).
Mooi Mike,2 Chelmon's is prachtig,hopen dat het goed uitpakt,ben heel benieuwd.

Groeten Pieter

Slimbo:confused: Wat Frank hiermee bedoeld is het risico m.b.t. het toedienen van een ijzer oplossing om fosfaat mee te binden, de Rowaphos "slaat" niet neer:rolleyes:

Pieter goeie keuze!!!!

gr Ray
Dank je Ray,de Rowaphos wordt maandelijks vervangen,het bevalt erg goed.
Ben nu het systeem een transfusie aan het geven met 4000 liter vers natuurlijk zeewater..........De Anthiassen worden helemaal gek die ruiken de zee.....

Groeten Pieter

De neus van een van de Naso brevirostris zo'n 2 cm. lang gaat er waarschijnlijk helemaal van afvallen....deze staat nu schuin achterover geklapt.
Hoe dit nu kan gebeuren is mij een raadsel,groeit deze opnieuw aan of blijft deze kort,het is voor mij een open vraag.
Zit er geen infectie aan te komen wand het is natuurlijk wel een wond?
Zal proberen vanavond een foto ervan te plaatsen.

Groeten Pieter

Bedankt weer voor de gezelligheid en gastvrijheid!
Gelukkig gaat het met de neus van de brevirostris weer een stuk beter.
Het was weer genieten van de prachtige kleurtjes en schitterende vissen.
Vooral die kleine rakker beneden :biggrin:.

Even navragen of dit misschien de oplossing kan zijn voor je rode algje

Bijlagen

• rid-algae-liquid_product_zoom_thumb.jpg
    rid-algae-liquid_product_zoom_thumb.jpg
    13,1 KB · Weergaven: 44
Bedankt weer voor de gezelligheid en gastvrijheid!
Gelukkig gaat het met de neus van de brevirostris weer een stuk beter.
Het was weer genieten van de prachtige kleurtjes en schitterende vissen.
Vooral die kleine rakker beneden :biggrin:.
Leuk Mike om je weer eens te zien.

De wond van de afgebroken neus van de Naso brevirotris begint inderdaad te herstellen maar hopen dat er geen infectie bijkomt maar er is goede hoop dat alles weer hersteld.Hij is erg actief en eet heel goed,een grote hoeveelheid Dutch mysis is door hem in enkele seconde verslonden.

Het systeem heeft inmiddels een transfusie achter de rug van 4000 liter vers natuurlijk zeewater,de grote 80.000 liter Tunze stromings pompen zijn er uit geweest,zijn schoongemaakt en van een is de rotor vervangen....

De zandbodem is voor 70% vervangen door nieuw levend zand.
Het is weer hommeles tussen de twee Clarion keizers,het is weer maanden goed gegaan en zwom als een koppel samen maar sinds enkele weken mag het vrouwtje zich niet meer vertonen en zit onder een steen onder gedoken en eet daardoor nog maar heel weinig en is aan het vermageren.
Kijk dit nog enkele dagen aan en dan het mannetje uitgevangen worden en zolang beneden in een andere bak onder gebracht worden.
Vaak is de agressie van deze keizers te wijten aan te warm zeewater maar er wordt de laatste tijd op gelet dat de temperatuur niet boven de 24 graden uitkomt.

De jonge keizer de Apolemichthys arcucatus oftewel de Bandit is verhuisd naar de deep in the blue,dat is een donkere NPS bak en aangezien deze keizer van grote diepte komt past dit meer in zijn natuurlijke omgeving en heeft hier meer voer tot zijn beschikking.

Van Bas(Bazzman)een schitterende grote paarse Acropora overgenomen,Bas nog bedankt.

Groeten Pieter

Laatst bewerkt:
Zal het doen Richard maar voorlopig ben ik huiverig om welk middeltje zomaar in de bak te dumpen.....

Groeten Pieter

Groot gelijk Pieter. Middeltje hiervoor, middeltje daarvoor... Naar mijn mening wordt er vaak te snel naar middeltje gezocht. Soms moet je de natuur de kans geven zichzelf te kunnen laten herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan