Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ideaal zo'n camera op de bak. Net weer fftjes zitten kijken naar je bak. Blijft schitterend!

Fijne vakantie!
Ha dank je Bas,ga na de vakantie kijken voor een nieuwe scherpere webcam.
Jouw bak ziet er ook schitterend uit,kwam hem gisteren nog tegen op Reef Centraltopjes

Groetjes Pieter

Schitterend pieter heel erg mooi bak staat er schitterend bij.

Groetjes wesley

Leuk filmpje Pieter! Weer eens vanuit een ander perspectief. Koralen staan er mooi bij!
Gr. Bas

We zijn helemaal gestopt met zeewater,alles is een weekend leeggehaald door Richard en een paar hulpen.
Alles is verkocht en afgevoerd naar een ander groot aquarium.
De zes meter bak staat er nog en is ingericht als Palendarium,de stenen van het kale rif staan er nog in voor als ik in de toekomst weer over wil schakelen naar zeewater.
Het meeste steen is weggewerkt met kienhout en er staan heel veel Orchideen in,vooral witte,gecombineerd met vuurrode bromelia's.
De bodem is op gevuld met een 20cm dikke aarde en in de midden is een vijvertje gecreëerd fel gekleurde gif kikkers en er zijn een paar koppels dwergpapagaaien ingezet.
Er is een mist systeem en 4 kleine speaker boxjes aangebracht om oerwoud geluiden te simuleren.
Het ziet er mooi uit maar het is mijn ding niet,..........

Groeten PIeter.

Zo werd ik vanmorgen wakker uit deze nachtmerrie in de Ardennen,ben snel opgestaan en de IPad gepakt en jahoor alles staat er nog pfffffffff...........

Groetjes Pieter

Zo werd ik vanmorgen wakker uit deze nachtmerrie in de Ardennen,ben snel opgestaan en de IPad gepakt en jahoor alles staat er nog pfffffffff...........

Groetjes Pieter
Pffff... Dat was even schrikken! Ik kom na je vakantie gauw weer kijken, het is veel te lang geleden.

Geniet nog even in de Ardennen.

Haha pieter gelukkig stond alles er nog hahah zou wat zijn zeg ;-)

Groetjes wesley

Pfff een nachtmerrie ik droom vaak dat hij gaat lekken
Je blijft ermee bezig ook snachts

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

We zijn helemaal gestopt met zeewater,alles is een weekend leeggehaald door Richard en een paar hulpen.
De zes meter bak staat er nog en is ingericht als Palendarium,de stenen van het kale rif staan er nog in voor als ik in de toekomst weer over wil schakelen naar zeewater.
Het meeste steen is weggewerkt met kienhout en er staan heel veel Orchideen in,vooral witte,gecombineerd met vuurrode bromelia's.
De bodem is op gevuld met een 20cm dikke aarde en in de midden is een vijvertje gecreëerd fel gekleurde gif kikkers en er zijn een paar koppels dwergpapagaaien ingezet.
Er is een mist systeem en 4 kleine speaker boxjes aangebracht om oerwoud geluiden te simuleren.

Groeten PIeter.

NOU NOU die ijle lucht daar in de bergen doet je niet goed.:p
Geniet nu maar van je vakantie, als je terug ben dan mag je weer spelen in je binnen badje…;)
En een paludarium is heus zo gek nog niet, ook qua kleurtjes.:cool:
Ik geniet er nog steeds veel meer van dan een zeeaquarium, of is dit nu vloeken op een zeewaterforum:rolleyes:

Bijlagen

• IMG_3416.jpg
    IMG_3416.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 68
  • IMG_20150306_183458.jpg
    IMG_20150306_183458.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 72
  • IMG_20150613_171604.jpg
    IMG_20150613_171604.jpg
    54 KB · Weergaven: 68
  • IMG_20150613_171637.jpg
    IMG_20150613_171637.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 67
  • IMG_20150613_171705.jpg
    IMG_20150613_171705.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 76
Pffff... Dat was even schrikken! Ik kom na je vakantie gauw weer kijken, het is veel te lang geleden.

Geniet nog even in de Ardennen.
Het is inderdaad weer lang geleden Tanne ik zie je wel een keertje verschijnen.
Even off. topic.
We hebben hier in Ardennen kennis gemaakt met een wasberen familie..
Elke avond klimmen ze tegen de palen op en komen op het terras om te smikkelen.
Eerst was het mannetje alleen maar nu neemt hij zijn hele familie mee om te eten van de nootjes.
Ze zijn erg schuw maar achter het glas kan ik echt genieten van deze exoten,ze horen hier eigenlijk niet thuis en het zijn echte rovers maar mooi zijn ze wel.....

Groeten PIeter

Pfff een nachtmerrie ik droom vaak dat hij gaat lekken
Je blijft ermee bezig ook snachts

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik ook Robert,dat risico blijft altijd aanwezig.
Nog vers in m'n geheugen zit de bak uit Canada van Nine Ball en dat is notabene een perplex bak die scheurde,een groot drama met tonnen schade en dierenleed brrrr ik moet er niet aan denken.

Groeten Pieter

Groeten PIeter.

NOU NOU die ijle lucht daar in de bergen doet je niet goed.:p
Geniet nu maar van je vakantie, als je terug ben dan mag je weer spelen in je binnen badje…;)
En een paludarium is heus zo gek nog niet, ook qua kleurtjes.:cool:
Ik geniet er nog steeds veel meer van dan een zeeaquarium, of is dit nu vloeken op een zeewaterforum:rolleyes:
Dat is echt vloeken Richard,ziet er mooi uit maar haalt het niet t.o. Een zeeaquarium.
Effe nog maar niet doen.....

Groeten Pieter

Ik trok even bleek weg hier in de huiskamer...
Niet doen Frode dat is slecht voor je gezondheid....

Ben van plan om in de zes meter een schooltje Pyramide koraalvlinders te gaan inzetten.
Deze schijnen redelijk reefsafe te zijn.
De informatie die ik hierover kan vinden schijnen ze best moeilijk houdbaar te zijn.
Heeft iemand ze rondzwemmen of geprobeerd?

Ja Pieter, maar als jij van die nachtmerries in je dagboek gaat opschrijven alsof ze echt zijn gebeurt...

Nou ja, dit klinkt beter....een schooltje vlinders...krijg ik kleur van op mijn wangen ;-)

Het zijn super mooie vissen, alleen is het best een risico wat je loopt.
Een vriend had een koppeltje in z'n bak gezet, en binnen no time ging t er zo aan toe.
5fc5d057bd098f8cd3418cbe12050af1.jpg

ab507058202ef84b74c627ee4c870f39.jpg

3b10ef84fa6014dcd47774ee4061f1cb.jpg

Ok, het is dan wel niet dezelfde soort, maar het kan er hard aantoe gaan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan