naso
Senior Forumlid
Zie je wel verschijnen Bas als je weer in buurt ben...leuk.Ziet er schitterend uit Pieter! Kom binnenkort wel weer eens in real live kijken!
Groeten Pieter
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Zie je wel verschijnen Bas als je weer in buurt ben...leuk.Ziet er schitterend uit Pieter! Kom binnenkort wel weer eens in real live kijken!
Dat klopt Richard,het moet toch gebeurd zijn tijdens me 5 daagse afwezigheid....De neus van een van de Naso brevirostrisVandaag weer even wezen spieken en voeren.
Er is wel een leuke verschijning in de bak.
1 Naso unicorn heeft mogelijk zijn neus gestoten.
Zijn hoorn staat nu bijna recht omhoog.
Ik denk niet dat hij er last van heeft, dus dit zal wel weer vast groeien aan zijn kop.
Het is in het laatste filmpje goed te zien op 1 minuut 10 tot 1:30.
Mvg Richard
Het is precies zoals je beschrijft John,we zitten weer lekker ouwerwets aan de Rowafhos......Het bevalt een stuk beter.Ik denk dat je met je vriendelijke opmerking het punt even mist. Als je het e.e.a. wat had gevolgd, dan had je kunnen weten dat men met dit aquarium, met reden, is afgestapt van het gebruik van een IIZEROPLOSSING. Gedoseerd in het water, waarna vervolgens gepoogd moet worden de ijzerneerslag, met daaraan het fosfaat, weer uit te filteren. Diakat-b pas je toe in een filter, en als het goed is blijft het daar ook...
We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.Hoi Pieter, heb jij al wel eens een poging gedaan om de pincetvis aan een partner te helpen?
Ik ben benieuwd of 2 in jouw 6 meter elkaar zouden accepteren en misschien zelfs samen op zouden trekken met een beetje geluk.
We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.
De eerste maal 2 gelijke grootte en dat ging enkele weken goed en toen brak er door een andere onverklaarbare reden de oorlog uit en pincetten gaan door totdat de tegenstander er echt geweest is........
De tweede maal geprobeerd met een grote en een kleine maar de kleine werd binnen een dag gesloopt....
Al hoewel dit al een aantal jaren geleden is ga ik dit niet meer proberen ook al zwemmen ze als koppel samen dat kan zomaar ineens anders zijn.
Overigens zwemmen hier in de andere 2 bakken al tijden ook een pincet want betere glas anemonen bestrijders bestaan er naar mijn mening niet.....
Groeten Pieter
diakat-b bestaat ook uit ijzer slimbo.
Dank je Leo,jouw RSM gaat ook goed volgens het dagboek.....Nog jong maar ben benieuwd over een jaartje.mooi koraal bestand ziet er via de cam prachtig uit toppie
Gr Leo
Mooi Mike,2 Chelmon's is prachtig,hopen dat het goed uitpakt,ben heel benieuwd.Die ervaring heb/had ik helaas ook Pieter.
Een jaar of 5 geleden heb ik het ook eens geprobeerd. Mijn chelmon heb ik deze maand inmiddels 8 jaar.
Destijds had ik deze voor 2 dagen in een ander aquarium geplaatst, zodat de nieuwe (had ruim 2 maanden apart gezeten om aan te sterken) de boel kon verkennen. Toen ik de oude terug plaatste was het de oude die de nieuwe (die was zelfs een slag groter) alsnog de bak uit werkte. Gelukkig kon ik de nieuwe makkelijk uitscheppen.
Ik heb inmiddels een iets groter aquarium en probeer het nog eens.
Sinds een aantal weken zwemt er hier een mini chelmon van een aantal cm's. Eerst een aantal weken in quarantaine en sinds een week in het nieuwe aquarium. Die heeft dus al tijd gehad om aan het nieuwe aquarium en voedsel te wennen. Gisteravond heb ik de oude weer opgehaald na een maand of 8 logeren. Gisteravond en vanmorgen zag het er in ieder geval nog vreedzaam uit. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Trouwens, ik heb ook geen idee hoe een glasanemoon er uit ziet.
Dank je Ray,de Rowaphos wordt maandelijks vervangen,het bevalt erg goed.SlimboWat Frank hiermee bedoeld is het risico m.b.t. het toedienen van een ijzer oplossing om fosfaat mee te binden, de Rowaphos "slaat" niet neer
Pieter goeie keuze!!!!
gr Ray
Het doet bijna pijn om er naar te kijken... Ik weet dat een dierenarts hier in de regio ook een deel van zijn tijd voor Blijdorp werkt en ook vissen en reptielen behandelt. Je zou eens contact op kunnen nemen: http://www.dklschiedamnoord.nl.
Leuk Mike om je weer eens te zien.Bedankt weer voor de gezelligheid en gastvrijheid!
Gelukkig gaat het met de neus van de brevirostris weer een stuk beter.
Het was weer genieten van de prachtige kleurtjes en schitterende vissen.
Vooral die kleine rakker beneden :biggrin:.
Zal het doen Richard maar voorlopig ben ik huiverig om welk middeltje zomaar in de bak te dumpen.....Even navragen of dit misschien de oplossing kan zijn voor je rode algje
Zal het doen Richard maar voorlopig ben ik huiverig om welk middeltje zomaar in de bak te dumpen.....
Groeten Pieter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.