Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben dat al 2 keer geprobeerd Mike maar dat liep niet goed af.
De eerste maal 2 gelijke grootte en dat ging enkele weken goed en toen brak er door een andere onverklaarbare reden de oorlog uit en pincetten gaan door totdat de tegenstander er echt geweest is........
De tweede maal geprobeerd met een grote en een kleine maar de kleine werd binnen een dag gesloopt....

Al hoewel dit al een aantal jaren geleden is ga ik dit niet meer proberen ook al zwemmen ze als koppel samen dat kan zomaar ineens anders zijn.

Overigens zwemmen hier in de andere 2 bakken al tijden ook een pincet want betere glas anemonen bestrijders bestaan er naar mijn mening niet.....

Groeten Pieter

Hoi Peter,
ik heb een vraag over Pincetvis. Heb al ong een maand een jonge Pincetvisje in mijn stekkenbak. Toen heb ik hem van de winkel meegenomen at hij nog helemaal geen vervangen voer (hij was net enkele dagen van een zending). Deze keer heb ik genoeg info gelezen hoe moeilijk ze zijn om aan het eten te krijgen dus ik begon eerst met levende artemia en zo rond 2 weken (probeerde ook steeds af en toe diepvries) tot op een mooie dag begon hij accepteren en nu eet hij goed diepvries voer. Maar glasanemonen laat hij echt staan hoor! Maar daarvoor was hij namelijk bedoeld... of voer ik hem te veel?:confused: 2 keer per dag ong half blokje artemia in totaal per dag. Kunnen ze ook grote glasanemonen eten of hangt dat ook af van formaat van de vis? of komt het sowieso goed, geduld maar...? Ik heb hem ong een maand al.
Om je Nasotje extra ff helpen kan je ook vitaminen van Sera bijb. toevoegen of nog beter enkele druppel (in jouw geval misschien half flesje dan haha) op het voer en enkele min. laten inweken. Mijn tegelvis (een prachtig Purpureus) krijgt al derde keer ooginfectie (erg dik oog) maar dan doe ik dat elke keer met vitaminen en het komt elke keer nog steeds goed uit gelukkig! Maar goed je weet het al zelf waarschijnlijk haha...ik wens beterschap voor jouw Naso. Het MOET goed komen - hij is jouw talisman van de bak toch:biggrin:
Tussen een man en een vrouwtje Pincetvissen is wel een verschil (wel een klein maar toch!) dus dat is dus in principe mogelijk een koppeltje maken. Op een toeval rekenen en zomaar 2 vissen samen proberen - de kans is natuurlijk niet groot dat het een man en een vrouw zijn... Maar een koppeltje is altijd top natuurlijk, dan de kans dat ze ongewenste koralen beginnen plukken veel minder ook! Dat zou leuk zijn natuurlijk als het zou uiteindelijk lukken...voor de vissen en voor jou, en voor ons:biggrin:

Misschien reageer ik voor mijn beurt, maar Lala, pincetvissen beginnen meestal pas aan de glasanemonen als ze wat groter zijn. Jonge dieren heb ik er nooit naar om zien kijken.
Wat ze heel graag eten is mossel. Ik voer ze in de schelp. Vers of diepvries.

Heb ook geprobeerd er twee te houden in mijn systeempje van 500 liter door een kleiner exemplaar bij te plaatsen. Was maar wat blij dat ik van te voren had afgesproken dat ik hem terug mocht brengen als het niet lukte. Het duurde geen halve dag voor ik door had dat het kansloos was.

Hoi Peter,
ik heb een vraag over Pincetvis. Heb al ong een maand een jonge Pincetvisje in mijn stekkenbak. Toen heb ik hem van de winkel meegenomen at hij nog helemaal geen vervangen voer (hij was net enkele dagen van een zending). Deze keer heb ik genoeg info gelezen hoe moeilijk ze zijn om aan het eten te krijgen dus ik begon eerst met levende artemia en zo rond 2 weken (probeerde ook steeds af en toe diepvries) tot op een mooie dag begon hij accepteren en nu eet hij goed diepvries voer. Maar glasanemonen laat hij echt staan hoor! Maar daarvoor was hij namelijk bedoeld... of voer ik hem te veel?:confused: 2 keer per dag ong half blokje artemia in totaal per dag. Kunnen ze ook grote glasanemonen eten of hangt dat ook af van formaat van de vis? of komt het sowieso goed, geduld maar...? Ik heb hem ong een maand al.
Om je Nasotje extra ff helpen kan je ook vitaminen van Sera bijb. toevoegen of nog beter enkele druppel (in jouw geval misschien half flesje dan haha) op het voer en enkele min. laten inweken. Mijn tegelvis (een prachtig Purpureus) krijgt al derde keer ooginfectie (erg dik oog) maar dan doe ik dat elke keer met vitaminen en het komt elke keer nog steeds goed uit gelukkig! Maar goed je weet het al zelf waarschijnlijk haha...ik wens beterschap voor jouw Naso. Het MOET goed komen - hij is jouw talisman van de bak toch:biggrin:
Tussen een man en een vrouwtje Pincetvissen is wel een verschil (wel een klein maar toch!) dus dat is dus in principe mogelijk een koppeltje maken. Op een toeval rekenen en zomaar 2 vissen samen proberen - de kans is natuurlijk niet groot dat het een man en een vrouw zijn... Maar een koppeltje is altijd top natuurlijk, dan de kans dat ze ongewenste koralen beginnen plukken veel minder ook! Dat zou leuk zijn natuurlijk als het zou uiteindelijk lukken...voor de vissen en voor jou, en voor ons:biggrin:
Dat is mooi Lara,kleine Chelmon's eten nog geen glasanemonen maar dat komt wel als ze wat groter zijn.
Er zwemmen er hier drie in verschillende bakken en er is geen glasanemoon te bekennen en alle drie eten ze uit de hand,we gebruiken hier voor 80% Dutch mysis,dit is de enige mysis die direct na de vangst levend ingevroren wordt waardoor de maagjes van deze diertjes nog vol zitten met plankton dus zeer vitamine rijk zijn.
Dus niet uitspoelen maar in diepvries vorm een of meer klontjes boven in het water tussen duim en wijsvinger houden en de Chelmon komt er gegarandeerd op af en eet er van.
Voor fosfaat hoef je met Dutch mysis niet bang te zijn want dat zit er niet in.
Momenteel is de beschikbare Dutch mysis wat aan de grote kant maar wordt ook door de kleinste vissen gegeten.
Met de Naso gaat het helemaal goedkomen Lara

Groeten Pieter

Gedver....vanmorgen het vrouwtje van keizerskoppel clarionnensis levenloos uit de bak gehaald,hier baal ik enorm van.Was net van plan om het agressieve manneke zondag uit te gaan vangen maar helaas te laat...zonde,zonde,deze vis is niet even zomaar te vervangen.
Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met deze hobby.....

Van harte bedankt voor jouw uitgebreide antwoord Pieter! Nu snap ik het! Mijn lieve Pinoccio mag dus eerst groter worden samen met hun toekomstige diner haha Dat wist ik echt niet maar de winkeliers dus ook niet, want voordat ik deze bij WW gevonden heb ook overal gevraagd!... want wilde een max kleine vinden zodat wij hem langer kunnen houden (als ze ouder worden beginnen ze toch ook buttons en lps te lusten helaas) en een kleine was wat moeilijker te vinden... moest echt langer zoeken en niemand nergens heeft mij verteld dat kleine geen glasanemonen eten! Maar goed wij (ik en mijn dochter) houden zo veel van hem en zodra ik klaar ben met nuttige veranderingen in mijn hoofdbak is hij dan van harte welkom in een groter huis, kan niet wachten!... Maar nu nog enkele dagen wil onze bak rust geven vanwege een andere zeer nuttige bewoner, maar ik vertel verder over hem in mijn eigen dagboek lijkt me een beter idee hehe;)
Nee Peter zelfs niet denken...!!!:mad: Je mag echt niet stoppen!!! Vergeet alsjeblieft niet: NA EEN WOLK KOMT ALTIJD DE ZON! TOCH!

Laatst bewerkt:
Zonde pieter.
Altijd rot dat soort dingen maar weet zeker dat je er weer bovenop komt.
Bak is een plaatje.

Groetjes wesley

Jemig Pieter, dat is wel een verlies.
Nooit leuk als een vis dood gaat, maar één van zo'n mooi stel van zo'n bijzondere soort is het wel heel zuur.

Jeetje, dat is balen Pieter! Ongelofelijk dat twee visjes in zo'n grote bak elkaar nog het leven zuur kunnen maken! En dat terwijl het eerst nog een koppel was. Die vechtscheidingen van tegenwoordig ook. [emoji20]

foto update

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 80
  • 2.jpg
    2.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 92
  • 3.jpg
    3.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 85
  • 5.jpg
    5.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 77
  • 6.jpg
    6.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 77
nog een paar

Bijlagen

• 8.jpg
    8.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 67
  • 9.jpg
    9.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 73
  • 10.jpg
    10.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 68
  • 11.jpg
    11.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 68
  • 12.jpg
    12.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 70
en de laatste

Bijlagen

• 7.jpg
    7.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 64
  • 15.jpg
    15.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 67
  • 16.jpg
    16.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 70
Bedankt Jaap en Bas maar de foto's halen de werkelijkheid niet.

We hadden al 15 Chromissen virides zwemmen er zijn nu 40 kleine exemplaren bijgezet.

Op de live cam is dat goed te zien,ze houden zich meestal aan de linkerzijde op.

Groeten Pieter

Zo had deze fotos even gemist.
Schitterend pieter de kleuren zijn weer erg mooi zeg.
Kom graag een kijkje nemen bij je.

Groetjes wesley

Zo had deze fotos even gemist.
Schitterend pieter de kleuren zijn weer erg mooi zeg.
Kom graag een kijkje nemen bij je.

Groetjes wesley
Dank je en natuurlijk ben je welkom Wesley.
Ben alleen a.s. Vrijdag voor het laatst en dan een paar weken vakantie en dan is alles in handen van Aqua Compleet en Richard.Het mooie is dat ik op afstand de bak kan volgen.
Laat maar weten of stuur een PB.

Groetjes Pieter

Dank je en natuurlijk ben je welkom Wesley.
Ben alleen a.s. Vrijdag voor het laatst en dan een paar weken vakantie en dan is alles in handen van Aqua Compleet en Richard.Het mooie is dat ik op afstand de bak kan volgen.
Laat maar weten of stuur een PB.

Groetjes Pieter

Ideaal zo'n camera op de bak. Net weer fftjes zitten kijken naar je bak. Blijft schitterend!

Fijne vakantie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan