Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Steffan's aqua 40

srry bedoelde foto's komen morgen :p

Nou de foto's komen over 10 min even maken en uploaden ;).
Maar had ff iets anders te vertellen.
Me broer was m'n moeder even wegbrengen met de auto. Komt die thuis met een cadeautje 2 Gobiodon okinawae's (Gele koraalgrondels). linkje
Leuke diertjes en ze lijken m'n kroepoek nogal leuk te vinden:).

Hier komen dan de foto's van m'n nieuwe koraalgrondeltje's en van m'n lipvisje (die zich overigens ff uitslooft met z'n stekels tegenover de nieuwe visjes :o, maar verder doet ie niks :)).
Zal zo ook tijdens het voeren even foto's maken die komen d'r ook nog wel op vandaag ov morgen.

Foto's:

Bijlagen

• DSC02061..jpg
    DSC02061..jpg
    116 KB · Weergaven: 10
  • DSC02066..jpg
    DSC02066..jpg
    129,1 KB · Weergaven: 7
  • DSC02065..jpg
    DSC02065..jpg
    118,3 KB · Weergaven: 6
  • DSC02067..jpg
    DSC02067..jpg
    104,7 KB · Weergaven: 7
  • DSC02062..jpg
    DSC02062..jpg
    103,4 KB · Weergaven: 5
Vervolg foto's:

Bijlagen

• DSC02064..jpg
    DSC02064..jpg
    109,3 KB · Weergaven: 19
  • DSC02063..jpg
    DSC02063..jpg
    89 KB · Weergaven: 8
  • DSC02060..jpg
    DSC02060..jpg
    130,9 KB · Weergaven: 11
Mooie visjes hoor Steffan. Ik ga binnenkort ook een Gobiodon okinawae en een Pseudocheilinus hexataenia aanschaffen voor m'n nano.

Groetjes Drum

http://www.zeewaterforum.info/database/index.php?DierID=290&taal=ned&GroepID=23&HoofdgroepID=1

Ok veel plezier met je visjes dan pas wel op een Gobiodon Okinawae is een langzame eter en een Pseudocheilinus hexataenia is een snelle eter. Gobidon Okinawae is dus alleen geschikt voor een aquarium met rustige dieren, omdat ze anders geen voer te pakken krijgen. (anders moet je maar ff in de database kijken. (dat van alle poliepen klopt niet het is allen een paar poliepen van het koraal waarin ze gaan zitten die een beetje ingetrokken blijven, maar dat vind ik geen nadeel vergeleken met zo'n mooi visje :)).
Ik voer mijn Okinawae's gericht met een spuitje, terwijl ik aan de andere kant van de bak voer aan mijn lipvisje geef (dan is die afgeleid en kunnen de Okinawae's rustig eten).

Omdat ik ook van plan ben om toch een goedkopere bak te nemen had ik een vraag: kan er een koppeltje driebands anemoonvisjes in een aqua 40??
Mooie bak

Ik had al gelezen dat Gobiodon Okinawae langzame eters zijn, maar dat dit zou ook gelden voor de Pseudocheilinus hexataenia.Gisteren kreeg ik trouwens nog een leuk kado van m'n kleinzoon, een Gobiodon Okinawae en een Clibanarius tricolor :o

Heb je trouwens al je koralia besteldt ???

En ik heb nog een vraag:o:confused:
Hoe regel jij het met je zout?
maak je het zelf aan of doe je het via je broer??

Hoi Steffan, hoe gaat 't met je nieuwe aanwinsten ??
Gaat de combinatie Pseudocheilinus hexataenia en Gobidon Okinawae's goed of gedraagt je hexataenia zich aggresief naar je gobbie's ??? Ik had namelijk gelezen dat ie wel aggresief kan zijn naar zijn medebewoners.

Groet Drum

Hoi Steffan, hoe gaat 't met je nieuwe aanwinsten ??
Gaat de combinatie Pseudocheilinus hexataenia en Gobidon Okinawae's goed of gedraagt je hexataenia zich aggresief naar je gobbie's ??? Ik had namelijk gelezen dat ie wel aggresief kan zijn naar zijn medebewoners.

Groet Drum

Inderdaad had ik ook gelezen. Het enige is dat ik moet op passen met voeren, omdat de P. hexataenia sneller eet (dus de G. Okinawae's moeten ook genoeg krijgen.), maar verder schenken ze elkaar geen aandacht:)(ik heb misschien geluk). Alleen toen ze d'r net inzaten kwam die ff stoer doen met z'n stekels opzetten maar was gewoon een partijtje stoer doen, want daar bleef het gelukkig bij.;)

Ik had al gelezen dat Gobiodon Okinawae langzame eters zijn, maar dat dit zou ook gelden voor de Pseudocheilinus hexataenia.Gisteren kreeg ik trouwens nog een leuk kado van m'n kleinzoon, een Gobiodon Okinawae en een Clibanarius tricolor :o

Heb je trouwens al je koralia besteldt ???

Ja had voor de vakantie gevraagd wanneer ze weer binnen kwamen bij 1 van de aqua winkels hier in almere waar k m eerder had zien liggen. Ze zeiden toen maandag zijn ze er weer (toen ging ik op vakantie voor 2 weken ben sinds gister avond terug.) Was naar Frankrijk en het was gezellig ;).
En heb dus niet de kans gehad te kijken of ze ze nog hebben.
Zo niet dan ga ik er 1 bestellen.

Omdat ik ook van plan ben om toch een goedkopere bak te nemen had ik een vraag: kan er een koppeltje driebands anemoonvisjes in een aqua 40??
Mooie bak

Er kan een koppeltje in (volgens betrouwbaare bronnen van mij.) Alleen dat zijn dan de enige visjes die je erin kan doen en het is niet handig om een annemoon in je aqua 40 te houden. (gaat lopen in een kleine bak en sommige koralen overleven het steken van een annemoon niet.).

En ik heb nog een vraag:o:confused:
Hoe regel jij het met je zout?
maak je het zelf aan of doe je het via je broer??

Ik check 1x per maand mijn zoutgehalte (meestal is het goed, omdat het zout uit m'n broers bak het aangevulde ongezoute verdampwater aanvult. En soms moet ik zelfs water toe voegen omdat het te hoog is.)

Sorry voor de late reacties allemaal.
Zoals jullie als het goed is al kunnen lezen was ik op vakantie:o.
En jullie vragen zijn 1 voor 1 (niet geheel op volgoorde) beantwoord.;)

Ik dacht ik zal het maar even melden ik ben net gebeld door mijn mentrix en die vertelde mij dat ik geslaagd ben voor mijn schoolexamens :biggrin:

Gefeliciteerd Steffan.

Groet Drum

Bedankt allemaal ;)

Back
Bovenaan