Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Steffan's aqua 40

of het is e tijd in minuten die de fabriek erover doet zoon bakje te maken? :p ik denk dat het een raadsel blijft ofzo...

Haha ik denk niet de tijd in minuten zo'n klein bakkie mot sneller kunnen :p
Maarja het blijft inderdaad een raadsel....:rolleyes:

Waterwaardes gechecked vandaag zijn goed en morgen weer even verversen.
Dan ook een gaatje in m'n kap maken voor m'n afschuimer en dan zijn we klaar :).
M'n zee-egel red het misschien, omdat hij weer stekels begint te krijgen.

Dat was het upje voor vandaag jongens :P

Hier komt het upje met foto's thumbs up.
Zee-egel is kaal, omdat ie bijna dood was vanwege hoge KH waarde die ik bijna te laat opmerkte.
Hij is nu aan het herstellen en krijgt al kleine stekeltjes.
Visje dat zwom steeds weg als ik een foto wou maken dus die staat er niet op en heb er sinds zaterdag een poetsgarnaal in die het goed doet.
Let niet op het gele bakje dat zit er in omdat mijn vader steeds zegt dat hij erbij wil zijn als ik een gaatje ga maken in m'n bak voor m'n afschuimer. Maar als k vraag om het te gaan doen zegt ie steeds morgen doen we het.:rolleyes:
Dus bakje zit erin om ff het afgeschuimde water op te vangen.:o
En dat laagje op m'n kroepoekleder is van het zelfreiniging's proces, waarmee ze een slijmlaag maken om zich schoon te maken.

Foto'stopjes:

Bijlagen

• Up5..jpg
    Up5..jpg
    98 KB · Weergaven: 24
  • Up1..jpg
    Up1..jpg
    70,7 KB · Weergaven: 8
  • Up2..jpg
    Up2..jpg
    101,4 KB · Weergaven: 6
  • Up4..jpg
    Up4..jpg
    102,2 KB · Weergaven: 6
  • Up3..jpg
    Up3..jpg
    80,5 KB · Weergaven: 11
Zometeen over mischien 10-20 minuutjes even een waterverversing doen en m'n poetsgarnaal is voor het eerst vervelt:biggrin:.
topjes

Inmiddels al een dagje water ververst en afschuimer werkt nu helemaal top.... eindelijk. Wat en rot ding om af te stellen zeg:mad:.
topjes

Haha die komt binnenkort :o

D'r is niet veel veranderd(d'r is namelijk momenteel te weinig geld voor een updatje op m'n bak. De 23e wel weer :biggrin:) alleen een beetje met de inrichting gekloot en de afschuimer. Ik krijg dat verrekte ding maar niet goed afgesteld:mad:, maarja dat heb je als die maar 15 euro kost hij staat namelijk niet meer goed, omdat een vriend van m'n broer er aan heeft zitten kloten. Die dacht dat ie het beter kon.-shoot
Verder net de bak een beetje opgeknapt en waterwaardes zijn goed.
Tevens is de zee-egel herstelt en de stekels zijn weer aan het aangroeien. Sinds een dag of 5 weer hard aan de wandel continu op zoek naar voedsel uitsteeekend.
Heb ook nog geen aptasia :( Hebben ze hier niet. Bij de ene winkel hebben ze niet zoveel zoutwater producten en bij de andere hebben ze ruzie met red sea dus dat verkopen ze niet :/

Mocht je aan de foto's opvallen dat niet alles mooi uitstaat komt omdat k net in de bak heb lopen rommelen:p. + een foto van m'n kroepoekje :)
Hoop dat jullie dit voor nu genoeg qua update vinden ;)

Foto's:

Bijlagen

• Upje3..jpg
    Upje3..jpg
    101,5 KB · Weergaven: 7
  • Upje1..jpg
    Upje1..jpg
    93,8 KB · Weergaven: 3
  • Upje2..jpg
    Upje2..jpg
    126,1 KB · Weergaven: 6
Ziet er goed uit;)
bedankt voor de update:o

(je bent me voorbeeld:p

Yes ik ben iemands voorbeeld uitsteeekend
Goed teken :)
Heb jij ook een aqua 40 dan?
P.S. Afschuimer is denk ik weer goed ben gistere dr 1 uur mee bezig geweest ofzo :P
Maar doet het nu weer.

dat niet maar ik wil in dec. een cubes van 65.65.55 opstarten:o

Haha mooi :)
Ik had eigenlijk toch iets groter moeten beginnen:o
Maar zo'n klein aquatje als ik heb, heeft bijna niemand en dat heeft dan ook weer z'n mooie kanten :rolleyes:
Weet je al wat je wil gaan houden?

nog niet helemaal
maar ik vind driebands anemoonvisjes wel leuk en hamerkoraal
voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit als het met mooie kleuren heeft:o

nog niet helemaal
maar ik vind driebands anemoonvisjes wel leuk en hamerkoraal
voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit als het met mooie kleuren heeft:o

Ok k raad je wel aan 2 driebands anemoonvisjes te nemen en goed op te letten of het een paartje is bij aankoop :P
Misch is een tepelannemoon een leuk idee voor de visjes? Ze gaan hier vaak in wonen.
Soms duurt het wel lang voordat ze erin gaan, maar die van mn broer zaten er na 2 dagen al in :)

ja idd
ik had gelezen dat als je er twee koopt dat het sterkste exemplaar het vrouwtje word:)
is de rode tempelanemoon die ene die gaat wandelen zeg maar:p

Voor zover ik weet lopen alle annemonen :) en zijn de annemoon visjes het meest te vreden met een tepel annemoon. Verder kan het gebeuren dat de visjes gaan vechten en de sterkste de zwakkere dood drukt. Dit is gebeurd bij m'n broer maar dat komt vrijwel nooit voor. :rolleyes:

Back
Bovenaan