Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Echt geweldig die pygo's! Is voor mij een toekomstdroom. Ik hoop dat je er jaren plezier van gaat hebben.

Gr. Roy

spike zei:
idd de sohal komt dik in orde en de pygo's doen het ook niet slecht hoor ziet er allemaal ok uit

Heel mooi stelletje de Pygo`s.
De Sohal ziet er op het plaatje gezond uit,hoop dat het goed gaat,durf hem hier in 6 meter niet los te laten.

Pieter

naso zei:
Heel mooi stelletje de Pygo`s.
De Sohal ziet er op het plaatje gezond uit,hoop dat het goed gaat,durf hem hier in 6 meter niet los te laten.

Pieter
wat is de reden dat je deze niet durft los te laten in je bak?
had in mijn vorige bak ook een sohal zitten en alles was ok

spike zei:
wat is de reden dat je deze niet durft los te laten in je bak?
had in mijn vorige bak ook een sohal zitten en alles was ok
Als deze beesten eenmaal in de natuur gezien hebt,hoe groot en wat voor snelheden ze kunnen ontwikkelen,ga je daar anders tegen aan kijken.Aan de bouw van deze vis kan het al zien dat dit in de genen zit.De ruimte die deze prachtvis nodig hebt kunnen we niet bieden in onze aquariums,vaak raken ze daardoor gestresd,gevolg een zeer onrustige bak.Het lijkt wel of deze dieren op latere leeftijd de kolder in hun kop krijgen door ruimte gebrek.

Pieter

naso zei:
Als deze beesten eenmaal in de natuur gezien hebt,hoe groot en wat voor snelheden ze kunnen ontwikkelen,ga je daar anders tegen aan kijken.Aan de bouw van deze vis kan het al zien dat dit in de genen zit.De ruimte die deze prachtvis nodig hebt kunnen we niet bieden in onze aquariums,vaak raken ze daardoor gestresd,gevolg een zeer onrustige bak.Het lijkt wel of deze dieren op latere leeftijd de kolder in hun kop krijgen door ruimte gebrek.

Pieter
idd in de natuur worden ze super groot in onze bakken uitzondering bij jou valt dit dik mee ,als je ze klein kan steken denk ik ook wel dat ze een ander gedrag aannemen

Hoe gaat het met het Pygoplites diacanthus koppel. ?

worden ze aan gevallen door de andere keizervissen ?
ik had graag je ervaringen er over gelezen.
Gr. Erik

Erik's Reef zei:
Hoe gaat het met het Pygoplites diacanthus koppel. ?

worden ze aan gevallen door de andere keizervissen ?
ik had graag je ervaringen er over gelezen.
Gr. Erik
hoi ,
de pygo's doen het schitterend eten goed en ze nemen al droogvoer aan ook ,de andere keizers kijken er niet naar om het gaat echt de goede richting uit

Echt heel mooi allemaal zeg! ook echt schitterende vissen!
Zelf heb ik vorige maand ook een diacanthus gekocht, t was niet meer echt een klein exemplaar en al best volwassen, in het begin at mijne nog niet echt maar nu eet hij gewoon goed en heb nog geen stipje vertoond ook, t zijn echt mooie beesten hopelijk heb je er heel lang plezier aan!

gr, Sander

...en Geert,

hoe is het ondertussen met de keizertjes...

is jammer Geert,ik denk dat deze visjes in het begin en later misschien ook wel voldoende levend steen nodig hebben waaruit ze de eerste maanden een bepaald deel van hun voedsel kunnen halen,ik zie hier in ieder geval dat deze vis constant op zoek is naar voedsel tussen de decoratie,misschien binnen een jaartje nog ééns opnieuw proberen?

jawsee zei:
is jammer Geert,ik denk dat deze visjes in het begin en later misschien ook wel voldoende levend steen nodig hebben waaruit ze de eerste maanden een bepaald deel van hun voedsel kunnen halen,ik zie hier in ieder geval dat deze vis constant op zoek is naar voedsel tussen de decoratie,misschien binnen een jaartje nog ééns opnieuw proberen?
hoi luc,

je zou idd wel eens gelijk kunnen hebben dat de bak nog niet rijp genoeg is voor de pygo's .In elk geval nu probeer ik ze zekers niet meer al moet ik zeggen dat het een prachtvis is

Ge kunt ook altijd naar de mijne komen kijken als je er een wilt zien , lol.

spike zei:
pygo's hebben het niet overleefd :mad:

aiai geert bijzonder spijtig,
en hoe stelt de rest het?
Is de pulle al de deur uit...:D

spike zei:
foto van één van de laatste 2 aanwinsten een prachtige holacanthus ciliaris
Mooi nieuwe aanwinst!

Zelf ben ik nu afgestapt van keizers en vlinder vissen. Op 1 of andere redenen vallen deze vissen gewoon tussen een week en 3 maanden spontaan om zonder enige teken van ziekte.

Ik heb hoop dat je zelf meer geluk hebt ik heb de ciliaris al 2 keer geprobeerd!

groetjes Michael

Geert houd wel van un uitdaging.....hopen dat je er langer plezier aan mag beleven dan aan de pygo's!! Ksnap trouwens niet dat er geen import verbod op de pygo's is ;) !!
michael zei:
Mooi nieuwe aanwinst!

Zelf ben ik nu afgestapt van keizers en vlinder vissen. Op 1 of andere redenen vallen deze vissen gewoon tussen een week en 3 maanden spontaan om zonder enige teken van ziekte.

Ik heb hoop dat je zelf meer geluk hebt ik heb de ciliaris al 2 keer geprobeerd!

groetjes Michael

Manuel,

ge weet nog niet wat hij nog gekocht heeft...:p

manuel69 zei:
Geert houd wel van un uitdaging.....hopen dat je er langer plezier aan mag beleven dan aan de pygo's!! Ksnap trouwens niet dat er geen import verbod op de pygo's is ;) !!

Zal wel un octopus zijn zekers....deze heeft Geert nog niet geprobeerd :D :p !!
India zei:
Manuel,

ge weet nog niet wat hij nog gekocht heeft...:p

Back
Bovenaan