Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Hallo Geert,

Mijn plaat rifkeramiek misstaat precies een beetje in de bak he :p. Nee, t'ziet er echt prachtig uit qua inrichting. En dat wit zal snel genoeg verdwenen zijn.

Ik vond je vorige bak echt super mooi en ik ben benieuwd hoe deze er gaat uitzien na verloop van tijd. Ik heb me een abonnement genomen op je dagboek.

Succes met de nieuwe opstart!

Groetjes,
William

Had Geert op bezoek van de week en hij vertelde me dat hij het keramiek het liefst wit wilde houden........smaken verschillen zie je wel weer :) !!

idd manuel zie het graag wit rare smaak maar ja ... smaken verschillen en het skelet gevoel zal wel veranderen als de koralen weer in de groei zijn en idd naso laat ons maar snel 4 weken verder zijn dan is het ergste voorbij
scoutswieze waarom ik weer terug naar t5 ben gegaan is eigenlijk voor de compacte groei van de koralen terug te hebben vond dit bij hqi wel een stuk minder de combi van hqi en t5 vind ik dan weer perfect
en allen bedankt voor de positieve reactie's

mooi aquarium,
Ik wens je sucses met de start (voortgang) zal zo af en toe weer een kijken of ik wat kan leren.

ziet er top uit.

gr. frank

Mooi werk!

Maar ik sluit me wel wat aan bij sommige anderen, ik vind dat je nogal wat risico's neemt. Heel weinig levend steen, en dan nog uit een ander biotoop?
Hoop dat het allemaal goed komt, maar ik zou het niet durven. Ik ondervond zelfs een lange opstart toen ik een extra bak, en later een nieuwe sump-stekkenbak op het bestaande systeem aansloot!

Allé succes, ééntje om te volgen!

Hoi Geert,

Dit moet ik zeker eens komen bekijken. Jou kennende beloofd het weer een heuse "topper" te worden zeker met de Optiwhite. Ik heb je aqua een kleine 3 weken terug zien staan bij Zanclus en het was al om van te watertanden.
Dit moeten we dus zoals eerder gezegt is "live" komen bekijken.

Leg de dweilen maar al klaar want het zal weer watertanden worden :D :D

Grtz

Hoi Geert,sla je oude levend steen in stukken en plaats dit in de gaten van je rifkeramiek ;) !! Tas vol........zoveel en snel mogelijk!!

mvg Manuel!!

Desnoods op de bodem Geert!!
manuel69 zei:
Hoi Geert,sla je oude levend steen in stukken en plaats dit in de gaten van je rifkeramiek ;) !! Tas vol........zoveel en snel mogelijk!!

mvg Manuel!!

yep yep veel sucses geert :goed: hopelijk komt alles zeer snel tot zen recht in je bak , maar zoals je vorige bak stond zal er deze nog mooier op uikomen denk ik

in ieder geval veel plezier daar
grtz
mark

indiaantje zei:
yep yep veel sucses geert :goed: hopelijk komt alles zeer snel tot zen recht in je bak , maar zoals je vorige bak stond zal er deze nog mooier op uikomen denk ik

in ieder geval veel plezier daar
grtz
mark
thx marc,moet beter zijn dan de vorige he anders zouden we niet veranderen;)

beetje foto's

Bijlagen

• overzicht.JPG
    overzicht.JPG
    107,3 KB · Weergaven: 265
  • linkeraanzicht.JPG
    linkeraanzicht.JPG
    107,3 KB · Weergaven: 75
  • rechteraanzicht.JPG
    rechteraanzicht.JPG
    119,9 KB · Weergaven: 55
  • blauw.JPG
    blauw.JPG
    106,1 KB · Weergaven: 39
  • granu.JPG
    granu.JPG
    99,4 KB · Weergaven: 46
Als dat allemaal blijf leven word dat echt een super kleurijk bakje.
alleen ben ik bang dat je fijn vertakte acro's het moeilijk gaan krijgen maar hoop natuurlijk van niet!

Groetjes Michael

De bak is prachtig opgebouwd.We verwachten ook niets anders van de Spike.De kans van een Nitriet probleem blijft natuurlijk altijd, laat ons hopen van niet.
Mischien is het slim om steeds genoeg aangemaakt water in vooraad te hebben moest het misgaan.Maar het is niet zeker dat er nitriet komt daar je toch een grote hoeveelheid water herbruikt in de nieuwe bak.
Ook de kast rond de bak is prachtig.Past perfect in je interieur van het huis (dus vrouwtje zal tevreden zijn).

Yvan zei:
De bak is prachtig opgebouwd.We verwachten ook niets anders van de Spike.De kans van een Nitriet probleem blijft natuurlijk altijd, laat ons hopen van niet.
Mischien is het slim om steeds genoeg aangemaakt water in vooraad te hebben moest het misgaan.Maar het is niet zeker dat er nitriet komt daar je toch een grote hoeveelheid water herbruikt in de nieuwe bak.
Ook de kast rond de bak is prachtig.Past perfect in je interieur van het huis (dus vrouwtje zal tevreden zijn).
a wie we hier eens hebben op het forum, zal wel zijn da ze tevreden is:D
is afwachten wat de bak zal doen natuurlijk genen paniek

Back
Bovenaan