Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spike's rif

Hoi Geert,

hier ist wel heel er stil, hoe is het ondertussen?:rolleyes:

Ivm de bryopsis, ben je die nu definitief kwijt geraakt door de zeozym?

Hoi Geert,

hier ist wel heel er stil, hoe is het ondertussen?:rolleyes:

Ivm de bryopsis, ben je die nu definitief kwijt geraakt door de zeozym?

Idd zeer stil bak is niet om aan tezien koralen komen wit met de dag van de algen volledig verlost en vissen doen het prima .
Indien de koralen niet beteren tegen het einde van het jaar denk ik eraan de bak leeg te maken

Idd zeer stil bak is niet om aan tezien koralen komen wit met de dag van de algen volledig verlost en vissen doen het prima .
Indien de koralen niet beteren tegen het einde van het jaar denk ik eraan de bak leeg te maken

Geert,

vanwaar het uitbleken?

Zeozym verloste je van bryopsis.... gebruikte je de aanbevolen dosis of voegde je nog iets anders toe ter bestrijding?

Bij deze wil ik laten weten dat er niks meer zal gepost worden in dit dagboek doordat ik de bak ga leeghalen door de blijvende problemen van
"rare dingen" in het water
Veel arbeid en vele kilometers zijn verloren gegaan op de tijd dat ik ben gestart met deze bak.
Het leeghalen zal gebeuren het eerste weekend van novenber (met spijt in het hart natuurlijk)
Geen paniek ik ga niet volledig stoppen zodra de bak leeg is hoop ik zo snel mogelijk weer opnieuw te starten ,en dan kan de zoektocht opnieuw beginnen (mag er eigenlijk niet aan denken )
Wat ik nu wel geleerd heb met de tegenslagen van de bak is kort samengvat :blijf bij de basic en respecteer de natuurlijke wetten .Volgens mij gaan we het soms allemaal tever gaan zoeken met alle gevolgen van dien ....
trieste spike

Hey Spike,

Het was inderdaad een fameuze schok toen ik je eens zo mooie bak gisteren zag staan. Hopelijk gaat alles beter na je herstart. Alvast bedankt voor het heel gastvrije ontvangst en de mooie koraaltjes.

Filip

Spike ik snap hem helemaal!

soms kun je beter een stapje terug doen....

je heb in ieder geval genoeg ervaring om de volgende keer alles goed te laten draaien ;)

Geert,

heropstarten; wordt dat met een volledige nieuwe lading levend steen?

Hoi Geert,ik denk dat je un goede keus maakt al is het triest!! Back to basic :goed: !!

Hallo Geert

Je hebt me ooit verteld dat je al maanden geen waterwissels meer deed maar die bio-ampullen gebruikte.
Nu je terug naar basic gaat, ga je dan gewoon terug verversen of durf je dit opnieuw toe te passen ?

Het is een beproefde methode, wijze beslissing...
Als je regelmatig wisselt tussen goede zouten krijg je sowieso al de nodige sporen en mineralen in je bak en heb je geen toevoegingen nodig vind ik, zo werk ik al jaren en alles staat mooi en gezond...
(maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk)

Straks gaan de grote werken van start ze , de bak word volledig leeggemaakt en alles proper zetten.
De vissen mag ik onderbrengen bij rudi van Zanclus waarvoor zeer veel dank .
OOk wat koralen heb ik mogen onderbrengen bij aprilliaracerke waarvoor ook veel dank ,we regelen wel iets zoals afgesproken
Nu nog een nieuwe naam zoeken voor alweer een nieuw dagboek... indien er iemand een voorstel heeft ik hoor het graag
En wens me sterkte voor straks dat ik niet teveel mors want vrouwtje zal niet tevreden zijn denk ik

Back
Bovenaan