Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

Jep, helemaal eens met Indigo, heb er in het verleden nare ervaring mee gehad. solderen en stuk slang er om heen. Ik doe het niet meer anders. Bij mij ging het lekken na 6 jaar:mad:

Ey Jeffrey,

Altijd kl*te door een leiding boren en het geeft echt een bende!! Ik zie dat je de leidingen met knel weer hebt gemaakt, je kan het beter solderen want knel kan altijd weer een keer gaan lekker op wat voor onverklaarbare reden..
En als je het dicht gaat zetten met gips doe een stuk slang om je leidingen, gips vrede aan rood koper....

Succes!!

Gr. Jeroen

Hallo naam/stads genoot, ik zag dat je ook een alg plaag heb gehad, ik ook pas geleden, ik heb het nu onder controle als ik wekelijks maar de bak goed onderhoud, ik denk zo, misschien had het te maken met de kwaliteit van ons water, dat het iets op de lange loop alg veroorzaakt, vergezocht maar het kan mogelijk zijn!

Waar koop jij je aqua benodigheden naast de bekende online shops? Ik ben heel blij dat een paar jaar geleden de dieren***** met zee afdeling in het stadshart is gekomen waar ik dus kleine dingen zoals voer en andere dingen zoals jodium/strontium/easy life haal, ook af en toe en koraaltje. Verder haal ik ook spullen in Hazerswoude dorp bij Ver****. (heb ze gecensureerd omdat het hier niet mag wegens concurrentie en zo).

Ey Jeffrey,

Altijd kl*te door een leiding boren en het geeft echt een bende!! Ik zie dat je de leidingen met knel weer hebt gemaakt, je kan het beter solderen want knel kan altijd weer een keer gaan lekker op wat voor onverklaarbare reden..
En als je het dicht gaat zetten met gips doe een stuk slang om je leidingen, gips vreet aan rood koper....

Succes!!

Gr. Jeroen

Jep, helemaal eens met Indigo, heb er in het verleden nare ervaring mee gehad. solderen en stuk slang er om heen. Ik doe het niet meer anders. Bij mij ging het lekken na 6 jaar:mad:

Goede tips heren! Ik ga er mee aan de slag.
Sowieso kwam er nog een nieuwe mantel omheen, maar solderen is idd wat robuuster.

Hallo naam/stads genoot, ik zag dat je ook een alg plaag heb gehad, ik ook pas geleden, ik heb het nu onder controle als ik wekelijks maar de bak goed onderhoud, ik denk zo, misschien had het te maken met de kwaliteit van ons water, dat het iets op de lange loop alg veroorzaakt, vergezocht maar het kan mogelijk zijn!

Waar koop jij je aqua benodigheden naast de bekende online shops? Ik ben heel blij dat een paar jaar geleden de dieren***** met zee afdeling in het stadshart is gekomen waar ik dus kleine dingen zoals voer en andere dingen zoals jodium/strontium/easy life haal, ook af en toe en koraaltje. Verder haal ik ook spullen in Hazerswoude dorp bij Ver****. (heb ze gecensureerd omdat het hier niet mag wegens concurrentie en zo).

Hoi Jeffry, ik heb hier ook eens over zitten nadenken maar er zijn al flink wat zeewater forumlieden uit zoetermeer die hier geen last van lijken te hebben.
Ook gebruik ik een flinke osmose apparaat en het water wat hier uit komt (lijkt) zuiver te zijn. Bij mij lijkt het toch echt te maken hebben gehad met zon inval, de bak staat nl naast een raam en vangt heel de dag zon, ik heb hier een handdoek omheen geslagen en na een paar weken waren de ergste algen weg. dit terwijl ik al een half jaar bezig was met andere dingen om de zooi weg te krijgen.

Ik kom met regelmaat bij Aquacompleet goede zaak en veel kennis van zaken. Verloop kan je gewoon noemen want is een sponsor hier :p, hier kom ik heel af en toe, maar tot nu moest ik elke keer lang wachten voordat ik geholpen werd. Verder heb je Waterweelde in Den haag waar ik af en toe binnen loop, het aanbod is heel groot maar de service vind ik k.. Tenzij je de enige ben in de zaak, dan willen ze wel eens de tijd voor je nemen. Stadshart kom ik nauwelijks meer, handig om bij nood even snel wat te halen, maar voor dieren ga ik er niet heen.

Inderdaad, elke winkel heeft wel zijn voordeel of nadeel, Verloop ben ik eigenlijk altijd wel snel geholpen, ligt eraan hoe druk het daar is, Waterweelde is echt veel te duur, een simpel koraaltje kost al gauw 50 euro. :(

Heb nog nooit last ondervonden van het zoetermeerse water, moet wel zeggen dat ik meestal water haal in Delft. Vind de winkel ook wel prettig, goeie service ook. Haal er regelmatig spullen. Aquacompleet kom ik ook wel steeds vaker, verloop heeft vaak veel maar waterweelde heeft het voor mij afgedaan, ben er paar keer geweest maar toen zag alles er slecht uit en was de hulp erg slecht. Kan gewoon slechte momenten geweest zijn, maar heb keuze zat zo :)

Wat een gave bak en mooie plek zo !! Begin nu toch wel zenuwachtig te worden want heb in de badkamer hier ook met knelkoppelingen de douchekraan aangelegd in de muur en dichtgesmeerd met roodband... Maarja we zullen zien :p Ben benieuwt hoe het eruit gaat zien, ik ga je volgen !! :cool: Succes ermee! En tegenslagen zullen er vast nog wel meer komen maar niet opgeven en vooral doorgaan uiteindelijk komt alles goed !!

Inderdaad, elke winkel heeft wel zijn voordeel of nadeel, Verloop ben ik eigenlijk altijd wel snel geholpen, ligt eraan hoe druk het daar is, Waterweelde is echt veel te duur, een simpel koraaltje kost al gauw 50 euro. :(
Klopt helemaal! En zoals altijd zijn de eerste indrukken erg belangrijk. Waterweelde koop ik eigenlijk nooit koralen, vind de bak waar het in staat niet echt aantrekkelijk eruit zien:o. Vissen hebben ze heel veel, maar nog steeds die service houd me tegen om er vaker heen te gaan.

Heb nog nooit last ondervonden van het zoetermeerse water, moet wel zeggen dat ik meestal water haal in Delft. Vind de winkel ook wel prettig, goeie service ook. Haal er regelmatig spullen. Aquacompleet kom ik ook wel steeds vaker, verloop heeft vaak veel maar waterweelde heeft het voor mij afgedaan, ben er paar keer geweest maar toen zag alles er slecht uit en was de hulp erg slecht. Kan gewoon slechte momenten geweest zijn, maar heb keuze zat zo :)
Welke winkel in Delft ga je dan? Of is dat een niet sponsor??(Pb anders even :))
Betwijfel het of het te maken heeft met "slechte momenten". Eigenlijk iedere keer kijk ik tegen een stel sacherijnig aan, maar misschien heb ik ook een kop om sacherijnig van te worden, zal het eens vragen :p.

Wat een gave bak en mooie plek zo !! Begin nu toch wel zenuwachtig te worden want heb in de badkamer hier ook met knelkoppelingen de douchekraan aangelegd in de muur en dichtgesmeerd met roodband... Maarja we zullen zien :p Ben benieuwt hoe het eruit gaat zien, ik ga je volgen !! :cool: Succes ermee! En tegenslagen zullen er vast nog wel meer komen maar niet opgeven en vooral doorgaan uiteindelijk komt alles goed !!
Bedankt voor je compliment! Knelkoppeling kan ik begrijpen dat het makkelijker lekt dan solderen. Maar dat gips op koper vreet had ik nog niet gehoord, maarja het zekeren voor het onzekere maar nemen, sowieso ging er wat omheen om ruimte te houden voor het krimpen/uitzetten door de temperatuur wisselingen.
Tegenslagen zullen er zeker blijven komen, hoop alleen niet te veel ;).

Vanavond gaan we de muur stucen zodat alles strak is en we kunnen gaan behangen!
Zaterdag gaan we over!!!! Ik zal een fotoreportage maken van de dag :), zal wel weer een zooitje worden!

wat een mooie bak ben je daar aan het maken zeg! hoe breed is hij (staat vast ergens in je dagboek maar kon het zo snel niet vinden sorry :))

Hey! Leuk dat je even in mn dagboek komt gluren! Met name omdat jouw bak de keuze voor de "wat minder diepere bak" makkelijker heeft gemaakt en misschien zelfs het uiteindelijke besluit op is gebaseerd.
De maten van de bak zijn 195*42*60.

Het was vermoeiend, maar het is gelukt! Nog helemaal fine tunen en alles een mooi plekje geven, maar alles is over! Helaas heeft 1 van mn mooiste vissen het leven gelaten, die besloot zich in een steen te verstoppen waar hij niet meer uit kwam :'( helemaal gehavend hebben we hem eruit gekregen, maar helaas, RIP potteri! Verder doet alles het goed en leeft alles, maar wat een gestress allemaal!!!
Het resultaat van de opbouw ben ik zeer tevreden mee!

image-3064526570.jpg

image-466321047.jpg

image-1724074417.jpg

image-2907706574.jpg

image-3788888217.jpg

Bijlagen

• image-2112221145.jpg
    image-2112221145.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 14
  • image-2780916739.jpg
    image-2780916739.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 17
image-1339518776.jpg

image-627721715.jpg

image-275788323.jpg

Mooi man! Prachtige opbouw! topjes
Heb je de stenen gelijmd? Jammer van je potteri!

Thnx!!
Stenen zijn "nog" niet gelijmd, wil wat kritieke punten vast zetten als het zeker naar mn wens is.

Pilaartje rechts zit een pvc buisje doorheen om recht te houden.

Ziet er goed uit Jeffrey!!! Lekker stressen hè z'n dag! Maar het resultaat mag er zijn! Erg jammer van je pracht vis!

Gr. Jeroen

Ziet er goed uit Jeffrey!!! Lekker stressen hè z'n dag! Maar het resultaat mag er zijn! Erg jammer van je pracht vis!

Gr. Jeroen

Hey Jeroen, bedankt!
Is idd erg veel stress, een echte verhuizing is minder stressvol.

Moeten wel nog wat dingetjes gebeuren. Ben een hele dag bezig geweest met afstellen van de durso, die nu fluister stil is!
Zondag is de "oude" bak opgehaald wat erg snel ging allemaal! Gister 1 en ander nog verplaatst en wil uiteindelijk alles vast zetten, vanavond luik erin hangen, morgen behangen, vrijdag jarig, zaterdag verjaardag, zondag rusten/opruimen, week erna cursus, 9 maart wintersport heeeelpppp waar haal ik de tijd vandaan:p.

Nog wat plaatjes van de dag die me ,ondanks de goede hulp, nog lang nachtmerries zal bezorgen :)
image[2].jpeg

image[3].jpg

image[5].jpg

image[8].jpg
image[7].jpg

klik
image.jpg
image(2).jpg

En totaal zou ongeveer zo zijn :p
3 fotos aan elkaar geplakt.

aquatotaal.jpg

Ziet er netjes uit toch.
Maar eens in het echt komen bekijken..

is goed hoor!
als de rust hier is wedergekeerd ;) staat de deur open voor ontvangsten:p.
Heb nog wel wat stekkies staan die je mee mag nemen als je geïnteresseerd bent!

Als je de drie foto's eens los plaatst, of nog beter mij de originelen even mailt wil ik wel eens kijken of ik ze mooier aan elkaar kan knopen heb er leuke software voor met soms verbluffende resultaten. De originele foto's moeten wel overlap bevatten anders gaat het ook bij mij niet lukken.

Zo'n mooie bak verdient een mooie overzichtsfoto..............

En totaal zou ongeveer zo zijn :p
3 fotos aan elkaar geplakt.

Bekijk bijlage 324640

Back
Bovenaan