Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Heb je ook een overzicht Patrick?

Ziet er goed uit! Zijn die juffers een beetje verdraagzaam onderling in deze bakmaat?
Gaat prima!
Het geheim zit hem in de uv ledjes. Daardoor zien ze bij elkaar de tekening op de kop en vinnen en herkennen ze elkaar. Daardoor is er meer groepsgevoel en minder strijd.
Daarnaast heb ik een Genicanthus bellus die af en toe door het schooltje raast, wat weer het schoolgedrag ter bescherming tegen een rover stimuleert.

Al met al zitten ze er al een jaartje in zo en is er geen sprake van agressie.
Wel duiken ze af en toe de koralen in, verstoppend in de acro en seriatopora. Leuk natuurlijk gedrag.

Mannetjes zouden groter zijn en schijnvechten met elkaar. Wat ik erover gezien/gelezen heb.

Heb ook zitten kijken om een schooltje te nemen. Maar kan niet helemaal uitvogelen wat de succesfactor is. Op dit forum wordt de uv methode getipt nav een duits magazine. Maar dat artikel kan ik online niet vinden. Wel een wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat ze uitzonderlijke capaciteiten hebben om uv waar te nemen, maar dat was in relatie tot voedergedrag (en nogal ingewikkeld). Ander punt wat ik tegenkwam was de onderlinge verdeling van man/vrouw. Grote mannetjes hebben de drang om te (schijn)vechten. Als er maar 1 man is dan pakt ie vaak de kleinste vis van de groep. Maar die redt het niet en dat gaat door tot de groep weg is. Ook dit heb ik niet echt kunnen bevestigen.
Interessant dus dat jij geen mot of dode chromis hebt, maar ook geen uitgesproken grote man(nen). Maar je hebt ook uv, dus wat maakt dit succesvol. Thx voor de info iig

Mannetjes zouden groter zijn en schijnvechten met elkaar. Wat ik erover gezien/gelezen heb.

Heb ook zitten kijken om een schooltje te nemen. Maar kan niet helemaal uitvogelen wat de succesfactor is. Op dit forum wordt de uv methode getipt nav een duits magazine. Maar dat artikel kan ik online niet vinden. Wel een wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat ze uitzonderlijke capaciteiten hebben om uv waar te nemen, maar dat was in relatie tot voedergedrag (en nogal ingewikkeld). Ander punt wat ik tegenkwam was de onderlinge verdeling van man/vrouw. Grote mannetjes hebben de drang om te (schijn)vechten. Als er maar 1 man is dan pakt ie vaak de kleinste vis van de groep. Maar die redt het niet en dat gaat door tot de groep weg is. Ook dit heb ik niet echt kunnen bevestigen.
Interessant dus dat jij geen mot of dode chromis hebt, maar ook geen uitgesproken grote man(nen). Maar je hebt ook uv, dus wat maakt dit succesvol. Thx voor de info iig
Tja.. ik heb ze klein aangeschaft. En ze zijn nog steeds niet echt groot.. dus of er een of meerdere mannetjes tussen zitten weet ik niet..
Toch denk ik dat, hoe anecdotisch het bewijs ook is, die uv wel bepalend is.

Met een maand of 3 zouden toch richting hun volwassen grootte moeten zijn. Ze groeien erg snel. Wie weet heb je 5 vrouwen?

Weet niet of de uv anectdotisch is omdat het artikel uit duitse magazine niet online beschikbaar is.

Beiden klinken aannemelijk. In principe kunnen beiden waar zijn.

Toch denk ik dat, hoe anecdotisch het bewijs ook is, die uv wel bepalend is.
Ik weet daar niets van, wel wat gelezen over die visjes en uv.
Wat ik me afvraag is of de uv van een ledlamp hetzelfde effect kan hebben van een echt uv lamp.
Volgens mij stealen leds voor aquaria geen echt uv
maar ik kan me wel vergissen.
Er was eens een kennis die een paar uv meters voor lampen bij de reptielen onder de Hydra's 52 HD ging houden om te kijken hoe sterk de uv stralen van die lamp waren met alleen uv leds aan. Het resultaat was 0.

Back
Bovenaan