Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

Hoi Patrick,

Wat een gave bak! Staat er zeer mooi op zo als meer reefers hier al in je dagboek aangeven. Ik ga je dagboek ook volgen.

Gr Erik

Mooie plaatjes, Patrick.

Die zoa's en blastumosa :cool: .

Zodra mijn bak draait kom ik echt een keer bij jouw bak langs Jack lijkt me leuk
Deal , heb nog wel wat rommel waar ik van af wil , wel wat emmertjes meenemen 😊
16374919140355991600498267823471.jpg
Papier hier....

Mooie plaatjes, de koralen zien er gezond uit (y).

(Er lijken hier en daar wel wat vermitet snails te zitten maar ik ga er vanuit dat je daar al bewust van bent)

Mooie plaatjes, de koralen zien er gezond uit (y).

(Er lijken hier en daar wel wat vermitet snails te zitten maar ik ga er vanuit dat je daar al bewust van bent)
Ja, klopt. Ik vermorzel er altijd een paar als ik bezig ben in de bak.

Het zou mooi zijn als er een natuurlijke vijand is, die betrouwbaar de slakken bestrijd en de rest met rust laat..
Iemand tips?

Het zou mooi zijn als er een natuurlijke vijand is, die betrouwbaar de slakken bestrijd en de rest met rust laat..
Iemand tips?

Ik heb jaren geleden een valentini kogelvis toegevoegd die ze netjes opgeruimd heeft maar dit zou ik zeker niet aanraden als oplossing ervoor. Als je het internet mag geloven ben ik 1 van de weinige met een bak vol koralen waarbij de valentini de koralen volledig links laat liggen.

Er worden vaak een speciaal soort slakken genoemd als oplossing alleen heb ik nog nooit ergens een foto of video gezien waarbij deze slak daadwerkelijk een vermitet snail te lijf gaat. Valt voor mij dus in de categorie "twijfelachtig".

Iemand tips?
Bumble bee snail eet deze naar mijn weten.

Back
Bovenaan