Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef at sea

M'n garnalen en slakken doen het nog prima, dus ik verwacht geen hoge metaalwaarden te hebben.
Verder is alles stabiel, nitraat op 2, fosfaat nauwelijks meetbaar, kh op 8,4..

Ik denk dat het gewoon domme pech was. Alle andere vissen vertonen hun gewone gedrag en zien er gezond en goed doorvoed uit.

M'n garnalen en slakken doen het nog prima, dus ik verwacht geen hoge metaalwaarden te hebben.
Verder is alles stabiel, nitraat op 2, fosfaat nauwelijks meetbaar, kh op 8,4..

Ik denk dat het gewoon domme pech was. Alle andere vissen vertonen hun gewone gedrag en zien er gezond en goed doorvoed uit.
Het is ook maar de vraag wat die visjes al hebben doorgemaakt voor ze in onze aquaria komen. Misschien is de verhuizing van winkel naar onze bak net een stap te veel.

Het is ook maar de vraag wat die visjes al hebben doorgemaakt voor ze in onze aquaria komen. Misschien is de verhuizing van winkel naar onze bak net een stap te veel.
Dat niet alleen, er lijkt oprecht ook wel een hogere uitval gaande te zijn (zowel bij diverse winkeliers als particulieren) dan in eerdere jaren. Ik kan dat zelf niet verklaren, maar misschien heeft de gehele covid periode daar mee te maken, in de zin van dat er mogelijk anders gewerkt wordt bij de exporteurs en importeurs op het gebied van quarantaine, verzending e.d.?

Dat niet alleen, er lijkt oprecht ook wel een hogere uitval gaande te zijn (zowel bij diverse winkeliers als particulieren) dan in eerdere jaren. Ik kan dat zelf niet verklaren, maar misschien heeft de gehele covid periode daar mee te maken, in de zin van dat er mogelijk anders gewerkt wordt bij de exporteurs en importeurs op het gebied van quarantaine, verzending e.d.?
We kunnen COVID en Hugo de Jonge niet overal de schuld van geven 🤣🤣

Maar ben het wel deels met je eens. Zoveel importeurs zijn er niet in Nederland van vissen en als er daar één van een besmetting heeft in zijn voorraad stellingen dan verspreid het zich in rap tempo als een olie vlek uit. Zonder in details te willen treden hier, heb ik helaas diversen signalen dat dit vermoedelijk het geval is bij een van deze.

He wat klote zeg…. Hopen dat het de laatste is!

Bak ziet er verder wel erg mooi uit! Word wel een sjiek rifje 😬

Rifje gaat prima inderdaad! Zit al met gedachten om hier en daar wat aan te passen om nog meer ruimte te maken..

Er moet nog veeeeel meer koraal bij 😅

Ik ken het probleem, toevallig zelf van de week nog een beetje aan het schuiven gegaan. Als je dat tactisch doet kan je toch weer meer kwijt als dat je denkt 😂.

Wat zijn je plannen?

Van de week weer wat Monti plaatjes gekocht...
Wil nog wat acanthastrea, euphyllia en nog een enkel acro'tje hier en daar..

En dan nog de vulling he, buttons, oortjes, clavularia etc.. 😅😅🙈
Dan kun je nog even vooruit.

Laatst bewerkt:
Tegenslag was er wel.

Na de anthiasjes zat m'n xanthurum vol stip. Ook de vossekop en de bellus een dag later.
Even later de rest ook.
Meteen maar een UVC aangesloten en de bak zo veel mogelijk met rust gelaten.
Dit heeft gewerkt, de vissen zijn volgens mij stipvrij.
De salarias heeft het niet overleefd..

Gisteren mocht ik een hele mooie mossel ophalen.
Prachtig blauwe tridacna van zo'n 20 cm!
Natuurlijk is dat iriserende lastig vast te leggen met een telefooncamera, maar toch een poging:

Bekijk bijlage 578883
Hoi Patrick, ik hem live gezien.
Ik heb het blaasjeskoraal hiervandaan,
De schelp is werkelijk in het echt vele malen mooier dan je op de foto kunt vastleggen!!! Hij is bizonder mooi !! Een ware traktatie voor het oog!

Hoi Patrick, ik hem live gezien.
Ik heb het blaasjeskoraal hiervandaan,
De schelp is werkelijk in het echt vele malen mooier dan je op de foto kunt vastleggen!!! Hij is bizonder mooi !! Een ware traktatie voor het oog!
Dat klopt! Zeker van bovenaf is het een plaatje!
Ik zal eens proberen of een foto lukt als ik de stromingspompen even stil zet..

Gisteren mocht ik een hele mooie mossel ophalen.
Prachtig blauwe tridacna van zo'n 20 cm!
Natuurlijk is dat iriserende lastig vast te leggen met een telefooncamera, maar toch een poging:

Bekijk bijlage 578883
Het zijn en blijven prachtige dieren. Maken een zeeaquarium helemaal compleet!

Back
Bovenaan