Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea

Waarom ben je altijd zo op de persoon? Iemand mag toch wel gewoon zijn mening geven. Dat doe je zelf ook nogal graag.
Niemand hier weet om welke percentages het gaat dus het blijft allemaal gokken. Heb ook op r2r gelezen dat iemand 3x een kapotte bak had. Hierbij geloof ik ook eerder dat er iets niet goed is qua stellen of grbruik dan dat RS 3x een bak met productiefout levert.
Ik heb overigens vroeger ook een kapotte zoetwaterbak (garnalen) gehad. Deze zijn alleen ook vaak een stuk kleiner en de schade is daarbij ook lager waardoor het waarschijnlijk minder online wordt gemeld.

Ik ben overigens wel benieuwd naar een document of website waarin het foutpercentage wordt bijgehouden (ten opzichte van andere merken). Waarschijnlijk bestaat dat niet. Hier gaat het vaak mis: er wordt veel geroepen, maar echt bewijs dat er sprake is van een fabricagefout ontbreekt.
Natuurlijk bestaat zo'n document niet, dat weet je zelf ook wel. Fabrikanten gaan die gegevens nooit delen.
En bewijzen dat er sprake is van een fabricagefout dat is ook onmogelijk als consument toch? Dus roepen dat er geen overtuigend bewijs is, dat is ook erg gemakkelijk, daar komen bedrijven vaak wel erg eenvoudig mee weg.

Achteraf bewijzen dat je aquarium waterpas stond voor de lekkage is al zo goed als onmogelijk, maar bewijzen dat er altijd voorzichtig gedaan is met met een algenschraper langs de kit is natuurlijk helemaal onmogelijk. Dat jij vind dat je nog nooit overtuigend bewijs hebt gezien zegt dan ook weinig.

Van de voorbeelden die ik heb gezien, gaat het ook altijd om de voorzijde. Is het niet vreemd dat de lekkage nooit aan de achterzijde zit, waar de meesten toch minder vaak met hun magneetje komen?
De achterzijde heeft wel de ondersteuning van bijna de volledige kast achterwand, en ook nog eens de overloop daar op verlijmd. Die glasplaat zal veel minder doorbuigen, en dus minder kracht op de kit.
Slechte kit zal eerder op het zwakste punt van de bak opgeven.

Het is alleen zonde dat mensen door al die ongefundeerde negatieve berichtgeving besluiten om geen Red Sea bak te kopen of daardoor misschien zelfs niet te starten.
Lijkt mij dat het aantal mensen wat gedwongen is om te moeten stoppen na een lekkage veel groter probleem is als de mensen die geen andere keuze merk zou kunnen maken, en daarom maar nooit beginnen..
Waarom ben je altijd zo op de persoon? Iemand mag toch wel gewoon zijn mening geven
Is dat zo? Gezien de reacties lijkt het ook wel dat een negatieve mening over Red Sea aquariums niet zo welkom is.
Woorden als "Bashen" en "Mensen bang maken met niet-onderbouwde spookverhalen"

Niet onderbouwde spookverhalen ...
Kijk is op internet en hier op dit forum , weinig spook maar wel heel veel negatieve ervaringen.

Natuurlijk bestaat zo'n document niet, dat weet je zelf ook wel. Fabrikanten gaan die gegevens nooit delen.
En bewijzen dat er sprake is van een fabricagefout dat is ook onmogelijk als consument toch? Dus roepen dat er geen overtuigend bewijs is, dat is ook erg gemakkelijk, daar komen bedrijven vaak wel erg eenvoudig mee weg.

Achteraf bewijzen dat je aquarium waterpas stond voor de lekkage is al zo goed als onmogelijk, maar bewijzen dat er altijd voorzichtig gedaan is met met een algenschraper langs de kit is natuurlijk helemaal onmogelijk. Dat jij vind dat je nog nooit overtuigend bewijs hebt gezien zegt dan ook weinig.

De achterzijde heeft wel de ondersteuning van bijna de volledige kast achterwand, en ook nog eens de overloop daar op verlijmd. Die glasplaat zal veel minder doorbuigen, en dus minder kracht op de kit.
Slechte kit zal eerder op het zwakste punt van de bak opgeven.

Lijkt mij dat het aantal mensen wat gedwongen is om te moeten stoppen na een lekkage veel groter probleem is als de mensen die geen andere keuze merk zou kunnen maken, en daarom maar nooit beginnen..

Is dat zo? Gezien de reacties lijkt het ook wel dat een negatieve mening over Red Sea aquariums niet zo welkom is.
Woorden als "Bashen" en "Mensen bang maken met niet-onderbouwde spookverhalen"
Het is nu eenmaal de mens eigen om liever zichzelf voor de gek te houden met drogredenen en cognitieve vooringenomenheid om maar niet onder ogen te hoeven zien dat ze waarschijnlijk een slechte investering hebben gedaan.

Ad hominem argumentatie hoort daarbij. Zoals suggereren dat het mensen te doen is om een merk te bashen of anderen bang te maken met spookverhalen. Allemaal drogredenen. Nare en verwijtende drogredenen in deze gevallen.

Laatst bewerkt:
Dit zal een geweldige verjaardag zijn. Toch ben ik het met Sidd eens, lekker boeiend

Wat het mooie is denk ik, als je online een beetje leest valt het op dat 8/10 keer dat zodra het een grotere bak betreft dan een Nano het om een Redsea bak gaat naar mijn idee.
En dan bedoel ik niet de topics over lekkages, maar elk topic waarbij benoemd word welke bak ze hebben.

Als het echt zo slecht gesteld was, dan was het probleem inmiddels echt wel opgelost. Het is geen rocket science om een glasplaat te kitten. Er zijn gewoon niet heel veel variabelen waarbij je dat proces kan verpesten.

Glas dikte zal het probleem ook niet zijn, de concurrentie gebruikt het zelfde. En ook het argument dat het voorraam zweeft is niet heel valide. De krachten die op de kit staan door het “zweven” van het voorraam vallen compleet in het niet tegenover de waterdruk die er op uitoefent.

en zoals hierboven benoemd dat een bak tot 3 keer toe faalt bij een iemand, dan doe je gewoon wat verkeerd.
Gezien de meeste verhalen nog steeds uit de US komen speelt het hebben van houten verdiepingsvloeren een grote rol verwacht ik. Dat beweegt veel meer dan dat we in Nederland bijvoorbeeld kennen waarbij er betonnen vloeren zijn.

Al met al moet iedereen lekker zelf weten wat die koopt. Ik heb in elk geval volledig bewust gekozen voor een Redsea nadat we op Vivarium bij andere bouwers zijn wezen kijken.
Daarvan vond ik de kwaliteit er niet fantastisch uit zien, slecht afgewerkte kitnaden bijvoorbeeld. En in het geheel een veel minder mooie afwerking.
Alleen die Acryl tank bouwer vond ik er mooier uit zien. Maar dat brengt weer hele andere nadelen met zich mee.

Back
Bovenaan