Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Nou hier dan wat overzichtjes; eentje 's morgens met licht net aan en eentje eind van de middag met volle verlichting.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_1700.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1700.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 68
  • Herschaalde kopie van IMG_1710.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1710.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 81

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_1706.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1706.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 69
Ja zeg...doet ie dit nu terwijl mijn bak nog niet klaar is... tssss... ;)

Je bak staat er weer fris bij! Mooi hoor! topjes

Eerst je eigen bak maar eens over zetten. Heb tegen die tijd wel weer wat stekken ;). Bedankt voor het compliment. Het is er nog niet helemaal na de tegenslag, maar het begint er weer op te lijken.

Eerst je eigen bak maar eens over zetten. Heb tegen die tijd wel weer wat stekken ;). Bedankt voor het compliment. Het is er nog niet helemaal na de tegenslag, maar het begint er weer op te lijken.

Haha..idd eerst mijn eigen bak overzetten....dat duurt nog wel ff! Alhoewel.. kreeg net per mail van Marek te horen dat de het glas op voorraad was en dat de bak wel eens einde van de week geleverd kan worden.. topjes

Haha..idd eerst mijn eigen bak overzetten....dat duurt nog wel ff! Alhoewel.. kreeg net per mail van Marek te horen dat de het glas op voorraad was en dat de bak wel eens einde van de week geleverd kan worden.. topjes

Je gaat een leuke tijd tegemoed. Ik ga je volgen.

Staat er weer mooi bij Mark!!!
En je stekken bak staat ook weer vol :biggrin:

Gr. Jeroen

Idd. Jeroen en dit keer geen sterpoliep PowatPowatPowatPowat

Gisteren de bak van Marc real mogen bewonderen....echt een prachtige bak, en een mooie
machine kamer aan de achterzijde...

2 mooie stekjes meegenomen...ze staan alweer te pronken in mijn bak..

Marc, bedankt voor de gastvrijheid, de koffie en de wijze lessen....

Gr.
Arie en Rita

Zo dat is alweer een tijdje geleden dat ik in mijn dagboek heb gekeken:cool:.

Ik zit nu al tijden tegen een heleboel klussen aan te hikken wat betreft mijn bak en ben tot de conclusie gekomen dat het roer totaal omgaat! De bak gaat leeg. Er zijn teveel dingen die moeten gebeuren die teveel tijd kosten. Ik zie a.h.w. door de bomen het bos niet meer.

Ik ga niet stoppen daar is het allemaal veel te mooi voor, maar ik ga weer fris opnieuw beginnen. Teveel koralen zijn totaal in elkaar vergroeid met alle gevolgen van dien, bovendien heb ik veel last van bepaalde poliepen/koralen/kruipend spul die ik liever niet meer in mijn bak zie.

Wat is de bedoeling:

Ik wil de bak dus geheel leeg halen en alle koralen, steen en vissen in opvang bakken plaatsen. De rifkeramiek wanden gaan eruit. Hiervoor in de plaats wordt zwart plexiglas geplaatst met een zwarte sticker op de achterwand. Ik heb inmiddels 2 Atol rifpilaren op de kop getikt en ga nog wat mooie pilaren uitzoeken. Ik wil dus losse pilaren in mijn bak. Hierop zullen de mooie en groot uitgegroeide koralen die ik wil behouden weer op worden teruggeplaatst met de ruimte die ze weer nodig hebben om nog mooier uit te groeien. Vissen en de rest van de levende have zullen met uitzondering van enkele exemplaren weer worden teruggezet. Op deze manier hoop ik weer meer ruimte te creeeren en van de vervelende poliepen en kruipend spul af te komen. Dit alles zal ongeveer in een week moeten gebeuren. Uiteraard heb ik al wat hulp ingeschakeld en als het zover is zal ik een uitgebreid verslag doen.

Voorlopig eerst straks maar eens vakantie vieren.

Hier nog een overzichtje van vandaag:

Bijlagen

• IMG_1797.jpg
    IMG_1797.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 61
Hey Mark
We hadden het erover gehad en je gaat het nu 100 procent zeker doen
Flinke stap maar ik denk dat het erg mooi gaat worden met veel meer ruimte voor de koralen en vissen.
Ik ben heel erg benieuwd na de nieuwe opbouw met pilaren
Gr bas

Zo dat is een hele uitdaging Mark! Het zal een flinke klus zijn om het roer om te gooien! Maar het resultaat zal ongetwijfeld een succes worden!

Als je wat weg gaat doen.......;)

Gr. Jeroen

Hey Mark
We hadden het erover gehad en je gaat het nu 100 procent zeker doen
Flinke stap maar ik denk dat het erg mooi gaat worden met veel meer ruimte voor de koralen en vissen.
Ik ben heel erg benieuwd na de nieuwe opbouw met pilaren
Gr bas

Klopt Bas, reken wel een beetje op je hulp Powat:cool:

Dat wordt een behoorlijke operatie, Mark! Succes ermee! Ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!

Thnx Bas, ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Zo dat is een hele uitdaging Mark! Het zal een flinke klus zijn om het roer om te gooien! Maar het resultaat zal ongetwijfeld een succes worden!

Als je wat weg gaat doen.......;)

Gr. Jeroen

We gaan het zien Jeroen. Het is inderdaad een hele uitdaging, maar ben wel overtuigd van de noodzaak. Er zal ongetwijfeld genoeg overblijven. Ik laat het je tzt wel weten.

Eerst maar eens een biertje drinken:p

Zo morgen is het zo ver. De bak gaat leeg en alles wordt opgevangen in kuipen en tonnen. Het worden een paar drukke en spannende dagen. Hier nog een laatste foto zoals die er vandaag bij stond en dat alles klaar staat voor het leeghalen.

Met de goede hulp van Bas en Erik moet het goed komen.

Bijlagen

• IMG_1808.jpg
    IMG_1808.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 60
  • IMG_1809.jpg
    IMG_1809.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 35
  • IMG_1810.jpg
    IMG_1810.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 49
Ik wacht gespannen af.

;)Wat een inspannende klus zeg gelukkig is het niet meer zo warm en een beetje gespetter is dan wel lekker suc 6 mannen gr jaap

Back
Bovenaan