Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Ziet er goed uit Mark jullie hebben wel aardig wat werk verzet! Ik ben erg benieuwd als je koralen weer terug in je bak staan!

Gr. Jeroen

Jeroen, zoals ik het nu kan inzien zullen behoorlijk wat koralen niet meer teruggeplaatst worden of in kleiner stukken simpel weg omdat er geen plaats meer voor is. Na vrijdag maak ik een inventarisatie wat er overblijft en gaat er het een en ander de verkoop in. Dit zullen geen kleine stekjes zijn, maar al behoorlijke koralen. Thnx.

Idd wat zijn die koralen mooi groot van formaat! Ben benieuwd hoe ze straks weer staan in je bak! Mooie luchtige opbouw zo met die pilaren! Gaaf, man!

Dank je Bas. Jij bent ook nu eindelijk met het leuke gedeelte bezig ; inrichten van je bak. Gaat ook vast mooi worden!

Jeroen, zoals ik het nu kan inzien zullen behoorlijk wat koralen niet meer teruggeplaatst worden of in kleiner stukken simpel weg omdat er geen plaats meer voor is. Na vrijdag maak ik een inventarisatie wat er overblijft en gaat er het een en ander de verkoop in. Dit zullen geen kleine stekjes zijn, maar al behoorlijke koralen. Thnx.

Je heb me nummer 😉

Gr. Jeroen

Hey mark
Was een drukke dag vandaag.
Maar ook een gezzelige dag met lachen en een biertje erbij
De koralen zijn inderdaad mega de kuip is 120 doorsnede
Maar ik weet zeker de bak gaat top worden zoveel meer ruimte zonder de keramiek wanden
Gr bas

Het resultaat gaat mij ook benieuwen. Maar ik verwacht iets moois.

Hoi mark, waar haal je die 120 "vijver" vandaan

greetings, GlennF

Het resultaat gaat mij ook benieuwen. Maar ik verwacht iets moois.

Hoi mark, waar haal je die 120 "vijver" vandaan

greetings, GlennF

Hey Glenn,

Die 'vijver' is van Bas. Ik mocht hem lenen.

Thnx voor het compliment.

Zo en dan de update van vandaag......

Druk dagje alweer na gisteren:

- de zwarte plexiglazen zijwanden geplakt en afgekit.
- Alle pompen, opvoerleidingen en kammen schoongemaakt en weer teruggeplaatst.
- Vissen en koralen verzorgt en water uitgewisseld vanuit tijdelijke opslag.
- De bende weer netjes gemaakt voor de vrouw des huizes.
- Vanavond ga ik de bak alweer vullen en morgen alweer koralen en vissen terugplaatsen.

Ik merk dat het toch wel een zware aanslag is op vissen en koralen :mad::mad:

Schade tot nu toe:

- papegaaivis heeft het niet overleeft alsmede een kappersgarnaal.
- koralen staan er niet al te florissant bij dus ik wil echt haast maken.
- 1 van de 3 fridmani's niet gevonden gisteren. Hopelijk vind ik deze nog terug in de ton met overtollig steen wat in een andere ton staat te draaien met een stromingspomp en verwarming.

En dan een foto zoals het gaat worden (alleen nog zonder inhoud :cool: ).....

Bijlagen

• IMG_1829.jpg
    IMG_1829.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 57
Heey mark ziet er super zo die zwarte zijwande.
Alles weer lekker fris lkkr hoor.
Zonde van je vissie en garnaal.
Erg benieuwd maar het eindresultaat morge.
Succes alvast.

Groetjes wesley

Dank je Wesley. Het resultaat zal wel meerdere dagen in beslag nemen. De bak leeg halen is makkelijker :rolleyes: en gaat sneller (alhoewel het ook geen sinecure is) als weer opnieuw inrichten.

Dank je Wesley. Het resultaat zal wel meerdere dagen in beslag nemen. De bak leeg halen is makkelijker :rolleyes: en gaat sneller (alhoewel het ook geen sinecure is) als weer opnieuw inrichten.

Heey oke heb je wel al een id wat je waar wil of ga je echt met de korale zelf in je hand de plek uit zoeken.

Groetjes wesley

Heey oke heb je wel al een id wat je waar wil of ga je echt met de korale zelf in je hand de plek uit zoeken.

Groetjes wesley

Nu de opbouw staat, heb ik zeker wel ideeen en bepaalde koralen komen opzeker terug, maar je weet nooit hoe het staat en als een puzzel inelkaar past, totdat je de koralen daadwerkelijk in je hand hebt en probeert te plaatsen. Sommige koralen zijn zo groot dat daar wss wel het een en ander aan verknipt moet worden.

Jammer van de verliezen, helaas is dat risico altijd aanwezig bij zo'n verhuizing. Begin hem nu ook wel te knijpen voor mijn verbouwing over een week :o .

Nu de opbouw staat, heb ik zeker wel ideeen en bepaalde koralen komen opzeker terug, maar je weet nooit hoe het staat en als een puzzel inelkaar past, totdat je de koralen daadwerkelijk in je hand hebt en probeert te plaatsen. Sommige koralen zijn zo groot dat daar wss wel het een en ander aan verknipt moet worden.

Heey mark veel succes dan man zeer benieuwd als alles naar wens is zou ik wel is een keer bij je willen kome kijke.

Groetjes wesley

Ey Mark ziet er goed uit zo je pilaren! Lekker luchtig les is more........... Balen van je vis en garnaal! Ik hoop dat alles er een beetje goed door heen komt voor je! Succes met terug plaatsen!

Gr. Jeroen

Succes met de opbouw en het terugplaatsen van je koralen. Dat vind ik altijd het lastige; het weer vastplakken en hopen dat ze blijven zitten.. ;)

Ben benieuwd hoe de bak er straks weer aangekleed uitziet! topjes

Veel geluk MARK gaat er weer top uitzien straks..waar heb je die pilaren vandaan als ik vragen mag..vind die linkse wel heel mooi:rolleyes:

gr
sander

Bedankt heren voor de complimenten.

@Sander: dit zijn rifdeco pilaren en zijn verkrijgbaar bij Dabrowski.

En hier dan het resultaat van een paar zware dagen :(:(

Let niet op de kleur van de koralen, die zijn behoorlijk van kleur af na de ingreep.

Bijlagen

• IMG_1834.jpg
    IMG_1834.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 76
  • IMG_1838.jpg
    IMG_1838.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 76
Back
Bovenaan