Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

kwijl kwijl

Geweldig mark.

En dat onder LED!!!!! indrukwekkend.

groetjes
twan

Ja Mark wat moet ik hier van zeggen:) uhh bizarre mooi? genoten van je filmpje klasse!!!!

Dit wil ik in echt ook wel bewonderen!!;)

gr
sander

Heel mooi Mark ! Volgens mij is je loriculus een mannetje. De uiteinden van de aars en rug vin zijn puntig. Bij de vrouwtjes is het meer afgerond.

Prachtig mooi man ! Meestal heb ik het niet zo op blauwe achter wanden maar bij jou is ie heel goed geslaagd ! Merk je nog verschillen met de led verlichting ten opzichte van je vorige verlichting ?

Dank je Jan Willem. Wat betreft de led: ik heb gemerkt dat koralen toch moeten wennen aan het nieuwe soort licht. Ik heb mijn verlichting aangepast op het moment dat de bak toch al niet lekker draaide door meerdere oorzaken. Het duurt effe maar na een tijd zie je de kleuren toch verbeteren, maar zoals gezegd het heeft z'n tijd nodig. Ik zou ook niet zo snel overstappen bij een goed draaiende bak. Dat blijft toch een risico. Daar komt bij dat de kleurtjes van koralen van heel wat meer factoren afhankelijk zijn;)

Heel mooi Mark ! Volgens mij is je loriculus een mannetje. De uiteinden van de aars en rug vin zijn puntig. Bij de vrouwtjes is het meer afgerond.

Kijk daar hebben we wat aan:biggrin:

Zo heb ik je dagboek ook helemaal doorgelezen:biggrin:hoop bekende dingen en ook weer leerzame dingen:rolleyes: gaaf zo project in de muur..jammer genoeg gaat het hier niet lukken..dat wordt een hoop beton uithakken..was het nou een blokken muurtje wist ik het wel....in die jaren is echt je bak ene juweel geworden!! super..ik ben ook niet van blauwe achterwanden liefst donker en mysterieus..maar je heb er iets moois aparts van gemaakt klasse!!

Hoop als ik jaren verder ben me bak een hele pronk is geworden ben nu een half jaar verder..maar ik ben nog lang niet klaar..ga zowie zo met HQI werke heb nu een licht unit van 8*80 watt t5 wat echt super is..de armatuur is 150cm dus de hoeken zijn niet optimaal..volgend jaar wil ik een balk halen van 186cm met 3*400 watt en 4*80 t5 dan kan ik me hoeken ook met mooie acro's zetten..ik heb een idee hoe ik het allemaal wil doen..maar komen dan hele mooie speciale stukken in..ene kant is wel goed dan kan me bak goed verder rijpen voordat ik aan de duurde soorten ga beginnen:biggrin: maar ik mag nu zeker niet klagen!!

blijf je volgen en is genieten hoe een aquariaan veel liefde in zijn hobby stopt!!

pb me maar je bent altijd welkom!!!!! fijn om over je hobby te kletsen en zo leer je ook weer van anderen:) dan komen we ook gauw bij jou kijken!!

gr
sander en linda

Re: Project in de muur van Mark

Ja Mark wat moet ik hier van zeggen uhh bizarre mooi? genoten van je filmpje klasse!!!!

Dit wil ik in echt ook wel bewonderen!!

gr
sander

Zo dan heb je wat lees werk gehad:). Einde van de maand heb ik wss. wel wat tijd. Ik geef je wel een pb-tje, kan ik je mooie bak eens bekijken en effe ouwehoeren over de hobby.

Grt. Mark

Wat een bizar mooi aquarium.:biggrin:
Had al van erikk wat plaatjes gezien, maar zo met film is het helemaal mooi

Dank je Mosquito. Erik heeft trouwens zelf ook een hele mooie bak en hij heeft mij vaak geholpen met veel aanpassingen.

Echt prachtig!!! Wat een plaatje je bak zeg :o

Dank je Jon :)

Superfilm !!!!;)

Dank je Marco :)

Dank je Barry :)

Dank je Marco :)

Pfff...man, wat een vreselijk prachtige bak heb je staan! topjes

Dank je Bas:)

:p:p

Geweldig mark.

En dat onder LED!!!!! indrukwekkend.

groetjes
twan

Inderdaad onder led Twan en niet van die hele dure met veel poespas. Draait nu ongeveer 2 en een half jaar onder led.

Moet wel zeggen dat er 1 Fiji purple t5 tussen hangt en 2 t5-jes van 24 watt aan de zijkanten, omdat deze onder belicht waren.

Blijft in stijgende lijn gaan Mark,een echte toppertopjes

Thnx Luc. Nu ga ik nog een paar leuke mooi gekleurde acro'tjes zoeken en dan is het wel compleet. Heb bij de laatste aanpassing wat ruimte gecreëerd hiervoor:p

Lekker bakkie vanmorgen , en een heel vrachtje stek gescoord bij je.
Ik heb ze al een plekje gegeven en nu maar hopen dat ze goed aanslaan , wie weet word mijn bakkie wel net zo mooi als die van jou!:p
In ieder geval bedankt voor de stek en de gastvrije ontvangst .
Met vriendelijke groet , Jack

Hey Jack,

Jij bedankt voor de gevulde koeken, waren lekker :).
Succes met de stekken, het was gezellig en ik kom wel een keertje bij jou langs.

Grt. Mark

Net het filmpje bekeken, ik moet zeggen een heerlijk aquarium om te zien, mooie opbouw en mooie koralen: hier word ik vrolijk van (waar heb ik dat eerder gehoord?) misschien een sticker waard?

gr. Marcel

Dank je wel Marcel. Als ik naar jou foto's van je bak kijk word ik ook altijd erg vrolijk. Wat een snoep kleurtjes altijd topjes.
Misschien bij elkaar maar een sticker plakken :p.

Mijn collectie acans... :cool::cool::cool::cool:

Wil nog wat groene varianten en helemaal rode...

Bijlagen

• DSCN0558.jpg
    DSCN0558.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 29
Ey Mark,

Mooie verzameling acanstrea's!!! Ga je er nog meer nemen??
Mooi filmpje trouwens!!

Gr. Jeroen

Yep zoals gemeld nog wat groene varianten en een volledig rode. Het is de bedoeling dat ze in mekaar over gaan groeien. Heb er speciaal een hele tafel voor gemaakt :p.

Nog wat close upjes gemaakt van andere koraaltjes......

Bijlagen

• DSCN0565.jpg
    DSCN0565.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 16
  • DSCN0567.jpg
    DSCN0567.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 15
  • DSCN0569.jpg
    DSCN0569.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 15
  • DSCN0570.jpg
    DSCN0570.jpg