Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Gewoon weer eens een fotootje omdat ie zo mooi is (het doopie dan:p).............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 121220111456.jpg
    Herschaalde kopie van 121220111456.jpg
    144 KB · Weergaven: 17
Is idd en hele mooie. Mooier dan die ik afgelopen weekend heb meegenomen.
Heb trouwens de witte led nu op 100% staan. Blauw nog steeds 75% . Nou hopen dat erik deze week de verlengkabels heeft want de voeding naast de sump vindt ik niks.

Grt
Jaco

Weer een update: In de tussentijd heb ik een IKS computer met diverse modules en een display op de kop kunnen tikken. Hierdoor kan ik straks de ph meten, de redox meten en daarmee de ozon welke in de bestelling staat regelen. Ook gaan de tunze stromingspompen aangestuurd worden, alsmede de temperatuur (verwarmen en koelen) en wordt het automatische bijvul systeem gestuurd. Op het verlanglijstje staat dan nog een saliniteit module maar dat komt later. Als ik dit tzt geinstalleerd heb, kan ik weer wat andere apparaten in de verkoop doen (pegel = waterniveau controller, temperatuurcontroller en ph/redox controller van zoo zajac en een tunze multicontroller 7095)

Ik ben er ook definitief uit of het de zeovit methode wordt of dat ik over biopellets ga filteren. Het worden dus de biopellets i.c.m. een fosfaatfilter en ozon. Ik denk dat in mijn geval dit het beste en het meest onderhoudsvriendelijk is. Ik ben nogal een luie aquariaan :rolleyes: en ik wil alles zo makkelijk mogelijk houden. Momenteel draai ik alweer een hele tijd met alleen een afschuimer en niets anders, maar ik zie her en der toch wel wat plekjes met flap verschijnen en mijn fosfaat is ook al een tijdje te hoog 0,08 :mad: . Desalniettemin doen de koralen en de vissen het gewoon ontzettend goed en zit de groei er goed. De kleuren van de koralen zijn mooi, maar wel diep van kleur. Een teken van iets teveel afvalstoffen in het water denk ik.

Nu nog maar weer wat fotootjes..........

Bijlagen

• links.jpg
    links.jpg
    145 KB · Weergaven: 29
  • midden.jpg
    midden.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 27
  • rechts.jpg
    rechts.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 38
en nog wat koraaltjes, visjes en schelpen......

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0197.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0197.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 14
  • Herschaalde kopie van IMG_0200.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0200.jpg
    138 KB · Weergaven: 13
  • Herschaalde kopie van IMG_0202.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0202.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 12
  • Herschaalde kopie van IMG_0212.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0212.jpg
    128,9 KB · Weergaven: 14
Ziet er weer mooi uit Mark. Ben je nog tevreden over die mooie afschuimer. Groeten bas

Dank je Bas. Ja hoor nog steeds tevreden over de ATI. Elke week een halve beker dikke donkere drap:biggrin:.

Ik zie je volgende week. Ik pb wel effe over de tijden.

Grt. Mark.

Mark, whowwwwwwwwwwwww het ziet er echt goed uit!! en met LED he dammmm

Ik las van de week in een dagboek nogal negatieve geluiden over led, maar m.i. niet terecht. Ik zou niet anders meer willen:cool:. Ik ben voor 90% met stekjes begonnen en heb onderhand toch wel aardige kolonies dacht ik zo.

Grt. Mark

Zeker een erg mooie bak heb je Mark,tot nu toe ben ik ook tevreden over de led hier in de kelder.

Altijd aan het plannen lees ik verder,dat is het fijne aan deze hobby,nooit klaar:).

Dank je Luc. En ja je blijft altijd wel bezig, maar daar kan jij wel over meepraten denk ik zo:p.

Hoi Mark,

Wat een mooie bak zier er goed uit allemaal!!
Mooie achterhand ook met veel diepte waar heb je die vandaan?

Gr. Jeroen

Hi Mark,
Super mooie bak man. Kleuren zijn erg mooi.
Ik lees dat je LED heb, nu wil ik zelf ook LED aanschaffen in mijn nieuwe bak die ik over een paar maanden wil bouwen. Welk merk heb je er hangen?

Gr Jan-Hein

Je hebt een fantastische bak Mark topjes, hopelijk staat die van mij er zo over een jaar of wat ook zo bij!!

Heb even snel door je dagboek gebladerd, maar ga die morgen eens wat uitgebreider lezen (op het werk :biggrin:)!!

@Jeroen en Jan-Hein bedankt voor de complimenten en de achterwand en de led verlichting komen bij Seaflower vandaan. Een sponsor hier op het forum.

@Miranda jij wederom weer bedankt voor het compliment. Ik zag de overzichts foto van je bak in het zonlicht in je dagboek; erg fraai. Volgens mij zijn we fan van elkaars bak:p.

@Frank ook jij bedankt. Ik volg je dagboek al weer eventjes en vind de gedrevenheid en discipline die je aan de dag legt bewonderingswaardig. Ik doe het wat minder gedisciplineerd en heb ook mijn problemen gehad met de bak oa. ook verlichtings problemen, maar ik weet ondertussen wel aardig wat ik wel en niet kan doen in mijn bak. Ik heb bewust een tijdje niet gereageerd in je dagboek over je ervaringen met led. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor een bepaald type verlichting en jij hebt gekozen voor t5 (wat natuurlijk altijd goed is), maar dat wil niet zeggen dat led nu per definitie slecht is (kijk maar naar mij:p;)). Overigens heb je natuurlijk wel een mooi aquarium, maar nog erg jong. Ook de ronde overloop kan mijn waardering wel krijgen, goed uitgedacht.

Grt. Mark

Genoeg licht, das het belangrijkste.

Hoi Mark,

Allereerst: complimenten voor je bak!

Ik heb een vraagje: Moet je wat meer Nitraat in de bak hebben om die mosselen (tridacna) goed te kunnen houden? Wat zijn daar nog meer eisen voor, want vind ze zo mooi.

Alvast bedankt.

Mvg,

B

Back
Bovenaan