Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Prachtig Mark! Ik hoop van harte dat je meer geluk hebt dan ik had want het is een echte blikvanger in de bak. De twee pygo's die ik ooit had bijgezet werden zeer vakkundig binnen twee dagen gesloopt door mijn "psycho" loricula....

Dank je Hans. De mijne is ook niet zo tolerant tegen mijn nieuwe vissie, maar het is nog te overzien en bovendien heeft de pygo nog een plekje waar hij kan schuilen voor de loricula; nl. de vissenval. De pygo maakt daar dan ook regelmatig gebruik van en laat zich steeds vaker en met grotere tussenpozen in de grote bak zien:).

Het gaat voorlopig erg goed met de nieuwe bewoner :) . Buiten wat schermutselingen (de loricula laat duidelijk weten wie er hier de baas is) kan ie zich al redelijk vrij door de bak bewegen. De veilige haven (het vissenvalletje) is al uit de bak. Al met al een positief begin:biggrin:.

:biggrin::cool::biggrin:

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0295.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0295.jpg
    148,5 KB · Weergaven: 22
fijn dat het zo goed gaat, bij mij liet de loricula ook altijd wel zien wie er de baas was.
wel fijn dat hij zo goed terecht is gekomen, het was toch wel mijn lievelingsvisje :p

ik heb van jaco de loricula overgenomen maar voorlopig word ie nog de bak doorgejaagd door m'n bicolor.
Je was me trouwens net voor he' met die pygo , prachtige vis hoor.
veel plezier er mee. gr jack

Jaco, jij bedankt voor de mooie vis en succes verder met de discussen.
Jack, ja sorry maar ik heb er geen spijt van haahaha.

Afgelopen zondag even een beetje nieuw zand toegevoegd. Wat een verschil gelijk weer zeg......:rolleyes:

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0305.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0305.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 71
Ook een fotootje van mijn nieuwe aanwinst; een fluo oranje zandanemoon :cool:.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0306.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0306.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 18
Ook nog een foto van mijn nieuwste visje. Heeft wel wat beschadigde vinnen door toedoen van de loricula, maar het gaat goed uitsteeekend.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0308.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0308.jpg
    117,5 KB · Weergaven: 29
Ik heb er al een keer 1 gehad en die loopt niet, hecht met z'n voet in het zand. Wel oppassen met kleine visjes!!

wat lees ik, zit de pygo aan je doopvont en trachyphyllia's? hier heb ik nooit last van gehad, ik had hem een jaar lang samen met trachyphyllia's en doopvonten.

Jammer van het visje, maar gesloopte koralen zijn nog erger! Verder draait alles lekker he :) Mooie kleurtjes van jou ook in het "led" topic. Realiseer me nu ineens dat ik LED gebruiker af ben :O (op mijn nachtstripje na dan haha) Toch ff wennen hoor!

Hey Miranda,

Het is inderdaad wel jammer van het visje, maar wat je zegt ik heb 5 doopvonten, waarvan er nu 1 gesloopt is en nog wat Trachy's en andere lps. De keus was helaas snel gemaakt. Ik weet dat het al een risico was, maar deze kwam bij Jaco uit de bak waar hij dus in ieder geval van de buttons afbleef. Gegokt en misgegokt, jammer maar helaas. Hij/zij gaat nu naar Edwin in Lisse. Ik ga hem/haar eind van de dag brengen.

Ben je nu overgestapt naar t5? Waarom eigenlijk? Ik kon het niet zo goed opmaken uit je dagboek?

wat lees ik, zit de pygo aan je doopvont en trachyphyllia's? hier heb ik nooit last van gehad, ik had hem een jaar lang samen met trachyphyllia's en doopvonten.

Ik vind het erg jammer Jaco, maar ik heb iets teveel van dat soort koralen en schelpen die me dierbaar zijn. Hij/zij heeft er nu 1 gesloopt en dat was genoeg. Het is een erg mooi visje, maar helaas. Ik had gehoopt dat hij/zij ook bij mij van de koralen/schelpen zou afblijven, maar niet dus. Het visje gaat vanmiddag naar een nieuw onderkomen.

Hey Miranda,

Ben je nu overgestapt naar t5? Waarom eigenlijk? Ik kon het niet zo goed opmaken uit je dagboek?

Heb de PS destijds gekocht voor op de kolommenbak natuurlijk en daar paste hij perfect. Hier was het een beetje behelpen omdat de kleuren nooit goed overeenkwamen met de t5 en vice versa. Een extra unit erbij kopen op 1.60 is ook weer niet handig (en duur :S) en met 2x t5 ben ik er nu ook...hoop ik. Kortgezegd; praktischer ja. Mooier of comfortabeler; nee!

Nieuwe aanwinsten............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_0382.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0382.jpg
    140,2 KB · Weergaven: 21
  • Herschaalde kopie van IMG_0383.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_0383.jpg
    121,3 KB · Weergaven: 17
Om deze steenkoraaltjes te kunnen plaatsen moet ik maar weer eens ruimte maken want het wordt al om al een beetje krap. Ik ga de sterpoliep (briareum) en het apenhaar maar eens heel goed inkorten. Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van dat spul. Dan heb ik mooi weer wat ruimte :).

Mooie nieuwe aanwinsten ;). Bij Marco geweest ??

Over dat sterpoliep , leg maar een leuk stukje weg voor mij . En als je nog kleurig buttons hebt mag daar ook een steentje naast indien mogelijk .
Zal best wel leuk staan in mijn nano straks !!!!

Grt, Marco

Back
Bovenaan