Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

De spijkerpoliepen zijn er zo goed als uit, ik moet alleen nog wat donkerbruine poliepen verwijderen, maar dat is het volgende project.

De pincetvis heeft het helaas niet gered. Ik kreeg hem niet aan vervangend voer:mad:. Erg jammer.

Gisteravond 2 nieuwe visjes opgehaald bij Rene(Erbe2307) die ging stoppen. Wat een leuke visjes zijn dat...Ecsenius stigmatura.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het optimaliseren, zowel qua sump/techniek als aan de opbouw, maar het gaat er toch steeds beter uitzien. Heb even een filmpje gemaakt. De beeldkwaliteit is niet alles (geen hd), had net daarvoor de ruiten schoongemaakt (dus nogal wat stof) en her en der staan nog wat koraaltjes niet op hun definitieve plek. Maar genoeg excuses ik vond het filmpje wel de moeite waard om te plaatsen, dus bij deze........

[video=youtube;I1uYIU78aRs]http://www.youtube.com/watch?v=I1uYIU78aRs[/video]

Inderdaad erg jammervan de pincet! Wel erg mooi filmpje Mark, ziet er goed uit. Die stigmatura zijn leuk he! heb ze ook gehad. Als mijn bicolor er ooit niet meer is, dan wil ik die misschien wel nog een keer.

Dank je Miranda. Ik zit er zelfs aan te denken om meer van dit soort gobietjes er bij te plaatsen..

Nog wat fotootjes.............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130482.jpg
    Herschaalde kopie van P1130482.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 4
  • Herschaalde kopie van P1130483.jpg
    Herschaalde kopie van P1130483.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 6
En nog een overzichtje...............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130481.jpg
    Herschaalde kopie van P1130481.jpg
    137,5 KB · Weergaven: 33
Mmm krijg de foto's niet te zien. Ik gebruik een ipad

Heb nog wat foto's gemaakt...........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130491.jpg
    Herschaalde kopie van P1130491.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 7
  • Herschaalde kopie van P1130503.jpg
    Herschaalde kopie van P1130503.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 7
  • Herschaalde kopie van P1130511.jpg
    Herschaalde kopie van P1130511.jpg
    117 KB · Weergaven: 6
  • Herschaalde kopie van P1130512.jpg
    Herschaalde kopie van P1130512.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 6
............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130519.jpg
    Herschaalde kopie van P1130519.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 7
  • Herschaalde kopie van P1130520.jpg
    Herschaalde kopie van P1130520.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 9
  • Herschaalde kopie van P1130522.jpg
    Herschaalde kopie van P1130522.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 9
  • Herschaalde kopie van P1130523.jpg
    Herschaalde kopie van P1130523.jpg
    99 KB · Weergaven: 8
Dank je Jeff

Een heerlijke dag:).

Ook de koralen genieten van het najaars zonnetje......

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130552.jpg
    Herschaalde kopie van P1130552.jpg
    140,6 KB · Weergaven: 13
  • Herschaalde kopie van P1130555.jpg
    Herschaalde kopie van P1130555.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 14
  • Herschaalde kopie van P1130558.jpg
    Herschaalde kopie van P1130558.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 13
Ziet er goed uit onder led mark!
Top!

Dank je Dennis. Jij bent ook lekker bezig zo.

Vandaag groot onderhoud aan de bak gedaan. Een aantal klussen zag ik al een tijdje tegen op, maar moesten wel gebeuren. Ik heb een heel veld Anthelia en bruine poliepen verwijderd. Wat een troep is dat zeg :mad: . Vooral van het verwijderen van de bruine poliepen heeft de bak een flinke klap gehad :mad:. Een uur geleden stond 90 % van alle koralen in en was het dus een triest gezicht in de bak :mad:. Momenteel zie ik het weer wat verbeteren, maar wat een troep zeg die spijkerpoliepen. Ook heb ik de overloopkammen weer vrijgemaakt van apenhaar en groene sterpoliep. De vissen hebben gelukkig nergens last van. Nu heb ik weer wat ruimte voor de sps en lps koralen en worden deze niet meer overwoekerd, maar ja wel effe afwachten hoe de koralen zich herstellen.

De bak is weer een beetje op orde. Geen verliezen tot nu toe, maar het stond er wel slecht bij. Afgelopen vrijdag kwam Aissa (Desert Ocean) mijn nieuwe sump brengen. Daarna ben ik door gereden naar Marco (Seaflower) om mijn nieuwe schuimer op te halen de Ati Powercone 250i. Heel mooi apparaat. Binnenkort wordt de nieuwe sump en dus ook de nieuwe afschuimer geinstalleeerd. Details en foto's volgen later. Bij Seaflower ook nog 2 koraalklimmertjes meegenomen. Weer een aanwinst voor mijn bak. Effe 2 fotootjes.......

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130639.jpg
    Herschaalde kopie van P1130639.jpg
    126 KB · Weergaven: 13
  • Herschaalde kopie van P1130648.jpg
    Herschaalde kopie van P1130648.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 21
Geweldige visjes he die koraalklimmers! Heb altijd een zwak voor ze door de grote, loerende ogen. Jammer dat de meeste ook garnalen op hun menu hebben, anders had ik ze zeker weer gaan houden. En ja een troep die poliepen, heb ze in de 1.30 bak ook gehad, overwoekerde alles en niet te doen, heb ze uiteindelijk met steen en al de kliko in gekieperd :mad:

Geweldige visjes he die koraalklimmers! Heb altijd een zwak voor ze door de grote, loerende ogen. Jammer dat de meeste ook garnalen op hun menu hebben, anders had ik ze zeker weer gaan houden. En ja een troep die poliepen, heb ze in de 1.30 bak ook gehad, overwoekerde alles en niet te doen, heb ze uiteindelijk met steen en al de kliko in gekieperd :mad:

Als je kleine garnaaltjes hebt dan zullen ze waarschijnlijk ten prooi vallen aan de klimmertjes, maar grote poets-, bloed en kappersgarnalen zeker niet. Wat betreft de poliepen; als ik er al aan denk wordt ik al misselijk, wat een troep. Gelukkig nog maar een klein stukje van het rifkeramiek af en dan ben ik er vanaf.

Verder heb ik aanstaande maandag middag vrij genomen. Dan komt 'rots in de branding' :p Erik langs om samen de nieuwe sump en dus ook nieuwe afschuimer te installeren. Ik ben benieuwd.

Net ook maar effe snel weer een filmpje oa ook van het nieuwe 'acro hoekje' :cool:.

[video=youtube;5P_wg4BbJho]http://www.youtube.com/watch?v=5P_wg4BbJho[/video]

Back
Bovenaan