Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

En dit is de dader..........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130288.jpg
    Herschaalde kopie van P1130288.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 10
Morgen maar weer verder..............

Je hoofdbak is echt inspirerend Mark.
Hoedje af voor je rif-opbouw.
Alles is mooi begroeid met koralen en deze accentueren extra de linkse en rechtse stroomlijnen van het rif.
Die blauwe poster als achterwand sluit perfect aan op beide rif helften en maakt het plaatje helemaal af.
Zelden zo een geslaagde combinatie gezien van rifopbouw, koralen en achterwand.

Dag Mark

ben hier net even uw dagboek aan het doornemen en kan enkel maar beamen wat Aissa zegt. Zeer mooie opbouw waardoor uw een groot dieptezicht creëerde. Zelf ben ik mijn aqua aan het opbouwen en haal er heel wat inspiratie uit. De achterwand had bij mij een opening met een donkere achterkleur zou dit graag wat veranderen en had graag eens geweten van waar deze poster kwam.

Groetjes MArc

Iedereen bedankt voor het meeleven en opbeurende worden.

Ben nu alweer bezig om mijn systeem te verbeteren en een belangrijk onderdeel hiervan was de aanschaf van een dastaco. Alhoewel deze nu niet op de bestemde plek staat, is hij wel geinstalleerd en werkend. En ik moet zeggen dat het apparaat ook daadwerkelijk doet, wat iedereen met een dastaco beweert.

Mijn bak kampte al een behoorlijk tijdje met een flinke KH dip. Dit was vooral te merken aan de acro's. De dastaco staat nu anderhalve dag te draaien en de KH is al met 1,5 punt gestegen uitsteeekenduitsteeekend.

Nu de komende tijd veel metingen verrichten om de dastaco zo af te stellen dat deze de waardes van mijn bak op peil houdt.

@Aissa; bedankt voor het installeren van de dastaco, ondanks het ongemak. Prettig kennis met je te maken en we houden contact;).

@Marc; deze achterwand heb ik bij Marco van Seaflower vandaan. Is een sponsor hier op het forum. Het is een foto op plakfolie.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130301.jpg
    Herschaalde kopie van P1130301.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 16
  • Herschaalde kopie van P1130300.jpg
    Herschaalde kopie van P1130300.jpg
    145,4 KB · Weergaven: 17
Barry,

Deze is voor een systeem tot 1000 liter als ik me niet vergis. Je gaat er i.i.g. geen spijt van krijgen.

@Diverdutch: ja ok, maar ook rekening houdend met een grotere bak wil ik hem groot genoeg aanschaffen. Dank.

@Mark: Dank voor de info.

Groetjes,

Ik zie dat Mark een type 3 heeft.... dus afhankelijk van 't systeem volume schaf je de juiste Dastaco aan. Zo heb ik een type 4.

Ok, dank je Aissa gaan we doen. Morgenochtend weer meten. Het bakje voor het verversingswater staat inmiddels. De dastaco ga ik morgen op de definitieve plek zetten. Ik geef je morgen even een mailtje met de maten van mijn nieuwe stekkenbakje:(:cool::o.

Omdat niet alles kommer en kwel is ...............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1130298.jpg
    Herschaalde kopie van P1130298.jpg
    122,4 KB · Weergaven: 14
  • Herschaalde kopie van P1130305.jpg
    Herschaalde kopie van P1130305.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 22
Net mijn waardes even gemeten na 2 weken dat de dastaco draait:

tijdstip 16.00 uur

temp. 25,4
Sg 35 prom.
KH 8,5
Ca 465
Mg 1420
NO3 3
PO4 0,08 :mad::mad::mad:

Hmmm... waar de hoge waarde van de PO4 nu weer vandaan komt?? Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn PO4. Aan de koralen is het i.i.g. nog niet te merken, in tegendeel zelfs. Door het flink opkrikken van de KH zie ik de koralen mooier (vooral voller en minder flets) worden.

Het PO4 gehalte moet niet veel hoger worden. Iets om in de gaten te houden. Voor de rest mag ik zeker niet mopperen denk ik :cool:.

Grt. Mark.

Hoi Mark,

ziet er toch weeral mooi uit.
Al een beetje bekomen van je tegenslag:rolleyes:

Jij bent blijkbaar best tevreden van je LED verlichting, hangt er enkel LED boven en hoeveel of ook nog bv T5?
En als ik dan toch aan het vragen ben, zou je misschien nog eens een overzichtje van je aqua kunnen plaatsen met de volle verlichting aan?

Ikzelf ben nog aan het inlezen aangaande LED en ga volgende maand opnieuw opstartten met HQI/T5, dus het eerste jaar maar even de HQI bulbs verslijten;)

Nico

Omdat het zo mooi oogt bij u, ga ik zelf ook als eerste 3 gele dokters inbrengen. Ben benieuwd.
Mijn nieuwe aqua heeft ongeveer dezelfde maten als de uwe, moet altijd je dagboek doorzoeken. Blijkbaar kan ik het niet onthouden;)

Zojuist het filmpje in uw handtekening gezien. Ik geraak er helemaal van in vakantiestemming. Ook nog een leuk muziekje erbij, zou zo op mijn terras willen gaan zitten met een glaasje wijn. Spijtig dat ik nu moet gaan werken:rolleyes:

Back
Bovenaan