Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

Pffffffffffffffffffffffff.....................

Zo dat is een tijdje terug :o . Ik moest m'n dagboek zelfs onderaan de negende pagina opzoeken :cool:.

Even een update maar weer dan:

De bak begint gelukkig het oude niveau weer een beetje te benaderen. Ik heb het vrij druk gehad de laatste tijd, maar desondanks is de weg naar boven weer ingeslagen. Vooral de lps koralen doen het fantastisch, maar ook de sps beginnen weer een beetje aan te slaan :cool:. De grote bak is zo goed als alg vrij en ziet er fris uit.

Er staat nog wel wat te gebeuren binnenkort:

-Zo komt er binnenkort eindelijk nieuwe en meer verlichting.
-Ga ik aankomend weekend mijn sump ietwat verbouwen en er een RDSB in aanleggen.
-Komt er ook nog een zeer aparte achterwand op het aquarium, waar ik zeer hoge verwachtingen van heb. Ik denk hier heel erg veel diepte werking mee te creeeren :cool:.

Hierover binnenkort meer updates!!!!!.
Hoi Mark,

Ik ben natuurlijk zeeer benieuwd naar die zeer aparte achterwand!!!!!

Hoi Mark,

Ik ben natuurlijk zeeer benieuwd naar die zeer aparte achterwand!!!!!

Annetje je moet nog wel even geduld hebben. Er wordt aan gewerkt:cool:.

Cool, ga je een shadowbox maken??? enne thnx nog voor je hulp laatst, alles lijkt weer gestagneerd te zijn dus je hebt levens gered :)

Hee graag gedaan he Miranda, maar of ik levens heb gered......:rolleyes:. De achterwand wordt geen shadowbox. Heb er trouwens wel even aan zitten denken.

nog wat....

mooie favia bij Marco (seaflower) gekocht en mijn groene druif waar de anemoon vissen zijn gehuisvest.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 13122010934.jpg
    Herschaalde kopie van 13122010934.jpg
    121,3 KB · Weergaven: 2
  • Herschaalde kopie van 13122010939.jpg
    Herschaalde kopie van 13122010939.jpg
    126 KB · Weergaven: 2
:rolleyes:
Hee graag gedaan he Miranda, maar of ik levens heb gered......:rolleyes:. De achterwand wordt geen shadowbox. Heb er trouwens wel even aan zitten denken.
ja jouw bak (achterwand) leent zich uitstekend voor zo'n shadowbox denk ik. Ben wel heel benieuwd wat je er dan van maakt!
Enne zekerrr dat je levens hebt gered (ok medegered, er waren nog een paar snelle jongens/dames op het forum) mijn garnalen leven nog en daar ben ik heel dankbaar voor action

Even een hele leuke update.

Afgelopen weekend heb ik mijn sump aangepast om een RDSB aan te kunnen leggen. Ik heb hiervoor een extra schot in de sump gelijmd en de schuimer opgehoogd en in het eerste vak geplaatst. Tevens een bypass gemaakt op de retour leiding vanuit 1 van mijn overlopen t.b.v. de koeler. Ik had hier eerst een extra opvoer pompje voor in de sump staan.

Maar nu het leuke nieuws:

Op pagina 4, post 85 schreef ik al over herhaaldelijk eieren en jongen van de Kauderni's. Ik was in de veronderstelling dat ondanks het zien van enkele jongen in het Hystrix koraal, dit nooit tot enig resultaat leidde (ik moet zeggen ik deed er ook geen moeite voor). Tijdens de hierboven genoemde werkzaamheden, keek ik dus ook in 1 van de overlopen. En wat blijkt zit daar al een tijdje ik denk nu halfwas Kauderni in van een 2-3 cm:cool:. Deze heeft zich dus aardig kunnen redden en voldoende eten kunnen bemachtigen:biggrin:.

Ik heb dus nu officieel een Kauderni gekweekt:p:p:p.

Grt. Mark

Afgelopen weekend heb ik mijn sump aangepast om een RDSB aan te kunnen leggen. Ik heb hiervoor een extra schot in de sump gelijmd en de schuimer opgehoogd en in het eerste vak geplaatst. Tevens een bypass gemaakt op de retour leiding vanuit 1 van mijn overlopen t.b.v. de koeler. Ik had hier eerst een extra opvoer pompje voor in de sump staan.

Op pagina 4, post 85 schreef ik al over herhaaldelijk eieren en jongen van de Kauderni's. Ik was in de veronderstelling dat ondanks het zien van enkele jongen in het Hystrix koraal, dit nooit tot enig resultaat leidde (ik moet zeggen ik deed er ook geen moeite voor). Tijdens de hierboven genoemde werkzaamheden, keek ik dus ook in 1 van de overlopen. En wat blijkt zit daar al een tijdje ik denk nu halfwas Kauderni in van een 2-3 cm:cool:. Deze heeft zich dus aardig kunnen redden en voldoende eten kunnen bemachtigen:biggrin:.

Grt. Mark
Wauw!actionactionaction

Grt. Mark

wat goed Mark!!! heb je m in de grote bak gezet nu of waar is hij nu? altijd goed te horen als de natuur zich voortplant in onze bakkies, erg leuk!

wat goed Mark!!! heb je m in de grote bak gezet nu of waar is hij nu? altijd goed te horen als de natuur zich voortplant in onze bakkies, erg leuk!

Miranda, dank je. Ik heb 'm nog in de overloop gelaten, want ik ben bang dat hij in de grote bak de dood wordt ingejaagd door de andere 5 kauderni's. Ik heb 2 koppeltjes en 1 verstekeling welke al bijna geen zwemruimte wordt gegund. In mijn nano/stekkenbak heb ik een juffertje zwemmen, wat dus zeker zijn dood wordt:mad:. Deze hoop ik binnenkort te vangen, maar dat is al moeilijk zat.

ja dan is de overloop wel een goeie optie :rolleyes: zou m nu wel beginnen met apart te voeren wellicht...maar dat is meer mijn idee omdat hij nu groeit zeg maar.

Hij/zij is al flink gegroeid Miranda, dus blijkbaar kan ie genoeg bijelkaar sprokkelen. Maar je hebt gelijk het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie daar blijft zitten:p.

Dit is erg mooi als je zulke dingen meemaakt,net iets anders als koralen die groeien en die gestekt moeten wordenthumbs up

Een Duitse kennis heeft ook meestal kleintjes zwemmen in zijn grootste stekkenbak,er zitten bijna geen andere vissen in en daarmee overleeft er altijd een groot gedeelte van op natuurlijke wijze.

Succer ermee

Dank je Kilkenny en Luc.

Ondertussen heb ik vanavond is even zitten spelen met mijn telefoon en mijn eerste videootje in elkaar geknutseld. Beeldkwaliteit is niet zo best maar het gaat om het idee.

[video=youtube;IvFS7NfGlTU]http://www.youtube.com/watch?v=IvFS7NfGlTU[/video]

Iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar

Grt. Mark

Nog even op de valreep een paar fotootjes voor het nieuwe jaar.

Grt. Mark.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van 13122010929.jpg
    Herschaalde kopie van 13122010929.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 2
  • Herschaalde kopie van 26122010984.jpg
    Herschaalde kopie van 26122010984.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 3
  • Herschaalde kopie van 301220101013.jpg
    Herschaalde kopie van 301220101013.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 2
  • Herschaalde kopie van 301220101014.jpg