Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Patrick's Zoantharium

Volgens mij bedoeld hij dat er zoveel stof op de ruiten zit:D

We zijn niet nieuwschierig hoor, als je maar opschiet:p

Patrick , zijn het soms je brilglazen die vuil zijn......, dan helpt het niet om je bakramen te poetsen hé:rolleyes:

hehehe :D

Ik HAD ze schoon, maar ja, dan komt er weer wat tussen, daarna is het forum niet bereikbaar..pfff...

Ik ga zo snel mogelijk foto's plaatsen.

Enige slechte mededeling... 2 vissies zijn verdwenen. de rainfordi en een blennie :(
Positieve mededeling: m'n zeemuis leeft nog :D

Na veler verzoek (en soms lichte dwang) zijn hier dan (eindelijk) de foto's..

Bijlagen

• 2008_0107Image0447.jpg
    2008_0107Image0447.jpg
    386,3 KB · Weergaven: 62
  • 2008_0107Image0449.jpg
    2008_0107Image0449.jpg
    395,4 KB · Weergaven: 41
  • 2008_0107Image0450.jpg
    2008_0107Image0450.jpg
    384,3 KB · Weergaven: 40
  • 2008_0107Image0451.jpg
    2008_0107Image0451.jpg
    363,8 KB · Weergaven: 38
  • 2008_0107Image0452.jpg
    2008_0107Image0452.jpg
    365,2 KB · Weergaven: 40
Ik heb een nieuwe bewoner ontdekt in m'n bakkie...

terwijl ik naar de ontwikkelingvan de buttons keek, zag ik vanuit een gaatje in het steen twee ogen terugkijken. Onder die ogen waren duidelijk 2 'smashers' te zien.. Een bidsprinkhaankreeftje van zo'n 3-4 cm.

Dat word de flessenval afstoffen...

Als ik hem heb, mag hij blijven wonen in m'n sump van m'n grote bak
cool.gif

he he eindelijk wat foto's;) :goed: :p

o jee, een bidsprinkhaan! krijg altijd flasbacks en paniekaanvallen als ik die dingen zie grrr, hoop dat je m snel te pakken krijgt!!!!

en doen de stekjes t goed?

kus

Hey Patrick,

Grappig..!!! zit net dit dagboekje door te lezen en herken een hoop dingen.. Heb mijn steen ook bij seven seas vandaan en ik heb ook alleen nog een paar kokerwormpjes ontdekt en een dood garnaaltje.. Daarnaast zo een worm als waar roblin het over had en ook een soort slakje van een paar millimeter die aan mijn zijwand hangt aan een soort spinnerag.. en de spinnerag zie ik ook terug op de bodemplaat van de bak..

Had die van jou ook een ovale schelp waar een wit dun sliertje uit kwam(de slak zelf waarschijnlijk)..????

Groeten,

Roscoe

PS. Hoop alleen niet dat ik er ooit nog een smasher in terug zal vinden..:eek:

Wen, de stekkies doen het prima! De spagetti zit al vast aan het steen, dus die zal nu wel flink gaan groeien ;)

Roscoe, Die smasher is niet het ergste (oke, het heeft me waarschijnlijk 2 visjes gekost) maar die is te vangen. Ik hoop dat je vrijblijft van de Caulerpa..

De smasher is een dagactief soortje. gisteravond laat zaten alle gangetjes waar hij eerst door naar buiten keek dicht "gemetseld".
Nu vanmorgen, terwijl het licht in de kamer aan is (nog niet in de nano) heeft hij al 2 gangetjes geopent en zit hij vrolijk naar buiten te kijken :D

Fascinerend diertje! Jammer dat hij niet in m'n nano kan blijven..
Maar ik maak wel een mooi plekje voor hem in de sump.

daar heb je gelijk in!!

hoe zit t nu met de caulerpa?
al wat minder of een oplossing kunnen vinden???
hoop t wel voor jullie!!!

mooi dat hoor ik graag, laat ze maar lekker groeien hihihi, zeker die spaghetti, vind ik zelf ook erg mooi!

kus

Die caulerpa blijft lastig.. ik pluk zoveel mogelijk, maar je kan niet overal goed bij.. Wodka toevoeging moet het nitraat nog verder naar beneden brengen zodat het geen kans krijgt te hergroeien..

Ik ga zaterdag bij AC eens vragen of ze een heel klein geel doktertje hebben.. Proberen kan geen kwaad, en als het niets is, of hij word te groot, dan heb ik nog ruimte zat in een andere bak.

Vanmiddag eerst eens die val klaarmaken.. die mantis zit me gewoon uit te lachen vanuit z'n holletje :D

De mantis is moeilijker uitgevangen dan gedacht, maar we blijven het proberen :)

De Caulerpa is wel verdwenen! Ik heb er een kleine vossekop in gezet, deze heeft alles in 2 weken tijd opgegeten. :D
Hij blijft er nog een week, 2 weken in zitten om er voor te zorgen dat echt ALLES weg is, daarna gaat hij naar m'n grote bak, waar hij meer zwemruimte heeft en lekker groot kan worden.

Het is geen aanraden om een vossekop in een klein bakje te zetten als je hem daarna geen grotere bak kan aanbieden. Deze vissen willen toch wel zwemmen, en het nanootje is echt te klein voor hem.

De volgende stap is het aanpassen van de verlichting. Nu zit er PL verlichting boven, maar hier ben ik niet tevreden over. Het licht komt niet ver genoeg door het water en ook de buttons verliezen hun felle kleuren.
Gisteren heb ik er als test een 150 watt HQI armatuur boven gehangen. Afgezien van de gelige kleur (10.000 K) is het een hele opsteker.
Ik ga dus op zoek naar een klein HQi-armatuurtje of misschien losse zelfbouw..
Tips zijn altijd welkom ;)

foto's probeer ik het weekend te maken.. maar zoals al is gebleken kan dat wel eens uitlopen :D

ken nog wel ns een maandje duren hoor thomas :p :p :p :p ;) :D

kus

Nou, het zijn geen maanden, maar toch wat later dan geplanned :)

Ik heb een mooie HQI gevonden voor in m'n bakje.
Het is een inbouw downlighter, die ze gebruiken voor etalages enzo. Hier heb ik een 14.000 K 150 watt HQI ingezet. Het resultaat mag er zijn!
Veel helderder water, het spreekt nu meer, en de kleuren zijn vele malen mooier.

Een paar foto'tjes:

Bijlagen

• HQI2.jpg
    HQI2.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 50
  • HQI.jpg
    HQI.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 50
  • Overzicht1.jpg
    Overzicht1.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 86
Back