U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat is een flink verschil in reflectie, beter
Ziet er allemaal goed uit bas.
Koralen staan er super bij.
En nieuwe reflectoren scheelt altijd een hoop.
Groetjes wesley
Mooi geworden bas en weer meer ruimte voor koraal.
Groetjes wesley
Mooie pilaar geworden bas, volgens mij breder als de vorige
Ik zie de hamer niet meer, heeft die het niet overleefd?

Jij ook al last van Brown Jelly, heb mijn hamer laatst ook in stukken gezaagd omdat die er last van had. En mijn toorts had er ook last van. Mijn druif niet en ook mijn flower niet, gelukkig.
Weet jij hoe lang die Brown jelly latent aanwezig blijft in je bak? Hoop niet dat het door mij komt dat je er last van hebt omdat je de hamer vorig jaar van mij overgenomen hebt.
Hoop dat je er nu vanaf bent
Wouw ziet er ook erg strak uit u sump en u aquarium
Dank je!
Dit blijft toch een prachtig koraal!:
![]()
Tjsa zo hou je de spanning erin bas..Ben een paar dagen (van woensdag tot en met zondag) weg geweest en helaas kon alleen de buurvrouw een oogje in het zeil houden. Om het niet complex te maken heb ik maar een korte instructie gegeven. Het vangnet (Ocean and Lake) zou ik in geval van nood altijd kunnen inschakelen. Voordat ik weg ging uiteraard alles gecheckt en nagelopen. De tweede dag op vakantie werd ik gebeld door de buurvrouw dat er een alarm afging. Balen, maar goed ik had water bijgevuld en dan wil het waterniveau wel eens schommelen en de sensor terugkeren. Niks om me zorgen over te maken....
Bij thuiskomst afgelopen zondag bleek de reden van het alarm. Het automatisch bijvulsysteem heeft het begeven..dus de opvoerpomp stond bijna zonder water. Erger nog was dat het slangetje van mijn KH pomp was losgescjoten, dus mijn KH was gedaald in die paar dagen van 8 naar 5,6. Kortom ik heb wat puntjes van aandacht de komende periode. Zeker gezien ik van de zomer nog twee weken weg ga...[emoji6]
Vandaag nog dagje vrij dus tijd voor de verbouwing. Zo zag het eruit:
![]()
![]()
Deze pilaar stond op instorten:
![]()
![]()
Tjsa zo hou je de spanning erin bas..
Goed gegroeid de bak !
Happy Reefing, GlennF.

Volgende keer pvc pennen gebruiken Bas dan storten je pilaren niet in , het bakkie staat er mooi bij gr jaap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.