Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Gezien het feit dat mijn buttons goed hun best doen en er op verschillende plaatsen in de bak nieuwe buttonstekjes komen maar even wat steksteentjes met buttons gemaakt. Als ze goed aanslaan dan mogen ze naar andere liefhebbers!

78dbecdbef20e9217e9404c7df9297c0.jpg

Deze jongen wilde ook graag even op de foto! Blijft een prachtvis!

a4047e6a85e89b86ff8125ce7028ac33.jpg

Zeker een schitterende vis man , de mijne is al een poosje heen gegaan jammer gr jaap

Balen, man! Komt er weer eentje voor in de plaats?

Vandaag weer een prachtig visje toegevoegd aan de bak:

H. iridis :

878f0ce8e0e49863b75b791e6a1e8558.jpg

76a767798c977514c3d363d86598e51d.jpg

7a637c9fa3c3bb2edb68287bccfb1592.jpg

030921512978f06884e5491b95218e2b.jpg

2241f4e5abf1c2006ff0abe3014eef47.jpg

Bijzonderheid aan dit visje is dat ik via Ocean & Lake al vaker heb geprobeerd om deze via te bemachtigen. Helaas haalden vele de import niet. Nu wilde het toeval dat deze vis teruggebracht is door iemand die gestopt is met de hobby. Bijzonder ook is dat deze bij het leeghalen van de bak door de eigenaar uit de bak was gesprongen. Hij heeft een hele tijd achter de bak liggen spartelen totdat de bak leeg genoeg was om te verschuiven heb ik begrepen..[emoji16]

Blijkbaar een sterk exemplaar! Ik ben er zeer blij mee! topjes

De rasta's doen het goed! Beginnen al kopjes bij te komen:

6d6c352c5240f69be05b42a4cae3dcaf.jpg

Begonnen met drie kopjes, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een mooie kolonie heb!

De rasta's doen het goed! Beginnen al kopjes bij te komen:

6d6c352c5240f69be05b42a4cae3dcaf.jpg

Begonnen met drie kopjes, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een mooie kolonie heb!

LOL, kijk maar uit dat het geen plaag wordt ;).

Vandaag een prachtige vis gezien die ik wel graag zou willen hebben rondzwemmen hier; Choerodon fasciatus oftewel een harlekijn lipvis. Schitterend exemplaar.

Begreep dat deze vis een gevaar is voor garnalen, maar die heb ik niet. Verder schijnt het een rustige vis te zijn. Is het verstandig om zo'n vis in een rifbak erbij te zetten. Of kan ik het maar beter uit mijn hoofd zetten?

Iemand ervaring mee?
<dl class="dl-horizontal" style="margin-bottom: 20px; box-sizing: border-box; color: rgb(51, 51, 51); font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px;"><dd style="box-sizing: border-box; line-height: 1.42857143; margin-left: 280px;">

</dd></dl>

Thnx, Frank!

Hij eet al lekker mee:
https://vimeo.com/193174267

Werd gisteren wel op de huid gezeten door de japonicus, maar inmiddels is de rust weergekeerd in de bak. Af en toe nog even wat jagen, maar de vlinder zwemt rustig rond en last zich volop zien! topjes

Even stof afblazen..[emoji16]

Leuk visje toegevoegd:

fda1bbaf48c82216d91aa0dab4354e27.jpg

Prognathodes aculeatus
Heel leuke aankoop, ik heb er ook wel eens over getwijfeld. Veel plezier ermee :)

Heel gaaf visje man ben benieuwd naar je bevindingen ermee.
Heb je hem nog voor een bepaalde reden aangeschaft of gewoon omdat ie gaaf is.

Groetjes wesley

Heel gaaf visje man ben benieuwd naar je bevindingen ermee.
Heb je hem nog voor een bepaalde reden aangeschaft of gewoon omdat ie gaaf is.

Groetjes wesley

Geen specifieke reden. Wilde altijd al een reef-safe koraalvlinder hebben in de bak. Deze schijnt het te zijn, was net binnen bij de lfs en ziet er gaaf uit.. [emoji3]

Ben benieuwd of ie idd reef-safe is..[emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen specifieke reden. Wilde altijd al een reef-safe koraalvlinder hebben in de bak. Deze schijnt het te zijn, was net binnen bij de lfs en ziet er gaaf uit.. [emoji3]

Ben benieuwd of ie idd reef-safe is..[emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gaaf man.
Stoer visje zo met zen kuif.

Heel veel succes met de nieuwe aanwinst, hou ons goed op de hoogte..............want ik ben echt benieuw of deze reef save is.

Hejj bas,

Wat las ik nou in wesley zijn dagboek? :(

Wat was er gebeurt?

Groet frank

pffffffff.......een hele berg stof hier..:cool:

Ha Frank,

Tja..in het kort; heb een crash van de bak gehad. Waardoor onder andere ik heel veel last heb gehad van flap en ben al bijna een jaar aan het kwakkelen met de bak. Bak begint nu net weer stabiel te worden, maar we zijn er nog altijd niet. Oorzaak? Geen idee..misschien iets verslapt door drukte, maar kan er nog niet mijn vinger op leggen.

Heb veel pech qua apparatuur gehad ook; twee kapotte gyres, leds kapot van Maxpect Razor, Profilux dimprint t5 werkt niet meer volledig (dimmen lukt niet meer), opvoerpomp kapot, et cetera. Het zit me echt niet mee qua apparatuur. Ben blij dat ik niet een hele technische bak heb.. :rolleyes:

Schade? Mijn prachtige japonicus is gaan hemelen, alsmede mijn lipvisjes. Verder doen de overige vissen, inclusief het vlindertje, het prima en lijken nergens last van te hebben. Qua koraal heb ik bijna niks meer inmiddels. Alle steenkoralen zijn weg en ook mijn buttonvelden zijn nergens meer te bekennen. Moet echt zien wat er nog opkrabbelt als we weer een paar weken verder zijn.

Moet in ieder geval mijn reefbones constructie deel opnieuw bouwen omdat het rifcement wat ik destijds gebruikt begint af te brokkelen.

Tja..heb afgelopen jaar menig keer overwogen om toch echt te stoppen met de hobby. Het is enorm frustrerend om een bak te zien aftakelen en het kost me heel veel tijd dagelijks om vuil/flap af te zuigen en desondanks de koralen achteruit te zien hollen.

Het voelt inmiddels een beetje als een nieuwe start, dus ik moet gewoon door die zure appel heen. Voorlopig laat ik de bak voornamelijk met rust -op onderhoud na uiteraard- en wil ik de boel weer helemaal stabiel hebben alvorens ik weer levende have ga toevoegen. Weet in ieder geval dat ik weer flink op zoek kan straks naar stekjes.. :o

Back
Bovenaan