U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Strak hoor, ik vind het mooi! Wilde je niet nog wat meer in de hoogte gaan met je rif? Of wil je deze ruimte opvangen met koralen? Wel ruig dat je puur met cement dergelijke constructies kunt maken! Nu dat er steen in je aquarium zit... ook al een beter oordeel kunnen vellen over je 8 inspuitmondjes van loc line? Debiet voldoende? IK twijfel namelijk om het niet te beperken tot 4 inspuitmondjes recht tegenover de overloop (dus de 4 inspuitmondjes weglaten op halve lengte).
Hey bas
Mooie keus van opbouw het luchtige ga je een hoop plezier van beleven.
En de koralen kunnen de bak dan mooi vullen.
De stroming kan zo ook mooi door de hele bak en voor de vissen is het ook top
Gr bas
Hey Bas je bent goed bezig je denkt alles eerst uit en bereid alles goed voor het gaat helemaal goed komen met je bak Gr. Bas
Thnx, Luc!
Ik had wel hoger kunnen gaan, maar dan zit je al heel snel met je koralen aan het wateroppervlak. Nu heb ik genoeg ruimte voor de koralen om te groeien en daarnaast ook nog eens voldoende zwemruimte voor de visjes.
Ik moet zeggen dat het debiet van de spuitmonden wel hoger had gemogen persoonlijk. ik verwacht dat het voldoende is, maar ik kan dat pas echt beoordelen als ik koraal heb staan en ik de beweging daarvan zie. Mocht het toch tegenvallen dan denk ik dat ik toch voor een zwaardere ecomax moet gaan..
Oke duidelijk! Zijn nog genoeg modellen van de ecomax die een hoger debiet leveren dan de 10.000 dus dat moet geen probleem zijn. Nog een punt ter overweging (mocht je het hebben overwogen). 4 inspuitmonden aan de weerszijden van je overloop leveren mijn inziens een efficiëntere circulatie op van 'vervuild' aquariumwater naar de sump. Water inspuiten op halve lengte van de bak lijkt mij dat er meer 'schoon' en 'behandeld' water weer onnodig in de sump terecht komt. Wat denk jij? gr.
He wat een verschrikkelijke plek om te moeten werken. Vooral als er straks koraal in staat en er vissen rondzwemmen.
Bahbahbah![]()
Langzaam aan wordt het lichter in de bak (binnenkort kan de SimuLed ook maar eens er boven plaatsen):
![]()
De Nyos gaat het beter en beter doen..ondanks dat er nog niet heel veel vuil in de bak zit doet ie het goed:
![]()
Dank u ,Ik hebnet een bakkie op hahahagr jaap
hoi, bas
als je meet, post een de waarden.
ik ben benieuwd naar de ontwikkeling in de water waarden (je weet het water waardes is mijn ding)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.