Gisteren weer mijn waterwaarden gemeten:
Sg 35 ppt
KH 9
Ca 450
PO4 0,08
MG 1380
NO3 0,75
NO2 0
Mijn gemeten KH van 9,2 vier dagen geleden is nu gezakt naar 9,0. Ik hoef dan ook niet te bufferen, maar wel het dagelijkse verbruik aan te vullen. Ik heb 192 gram opgelost in 2000ml, dus oplossing = 10,4 ml. Uit de DSR calculator blijkt dat er 5,63 gram verbruikt is. Dus ik moet nu dagelijks ongeveer 15 ml KH oplossing doseren. Het is niet veel, maar heb ook nog niet veel verbruikers op het moment natuurlijk.
Uiteraard over aantal dagen even bekijken wat de KH doet. Doseer overigens nog handmatig want ik moet mijn profilux nog in mijn netwerk hangen om 'm te bedienen. Dus da's een mooi klusje voor van de week..kan ik tenminste mijn doseerstation in gebruik nemen!
Verder vandaag begonnen aan de latten waar de twee t5's op moeten komen die extra boven de bak komen. Deze latten inmiddels op maat gemaakt en ze staan nu in de jachtlak. Morgen nog een laagje en dan kan ik de t5's erop monteren en de bedrading in orde maken. Heb van het weekend de waterdichte schroefconnectoren binnengekregen, waardoor ik straks in staat ben snel de verlichting los te koppelen als ik groot onderhoud wil doen in de bak.
De t5's ga ik aansturen met de profilux print EVG-AP2 zodat ik de t5's ook kan dimmen. Kortom weer genoeg te doen de komende periode!